Огляд Cranborne Audio Carnaby HE2

Огляд Cranborne Audio Carnaby HE2

Двоканальний гармонійний еквалайзер
"Ми завжди планували, що Carnaby HE2 буде чимось більшим, ніж просто два Carnaby 500 в коробці", - говорить Кренборн. Але як більше?

Ще в 2018 році Cranborne Audio справили на нас величезне враження своїм дебютним продуктом Camden 500. Модуль серії 500, це був дуже оригінальний дизайн, який поєднував у собі напрочуд чистий і тихий лінійний/інструментальний мікрофонний підсилювач з однією з найуніверсальніших і найпростіших у налаштуванні спеціалізованих схем спотворення/насичення, які ми коли-небудь бачили вбудованими у підсилювач. Хоча ми тоді цього не знали, Camden 500 також вказав, куди Cranborne як компанія бачила себе, що рухається. Він продемонстрував бажання знайти баланс між сучасною, малошумливою, малоспотвореною аналоговою електронікою та вінтажним кольором — або «mojo», якщо запозичувати термін Camden, — який одночасно практичний та музично приємний, а також глибоку пристрасть до оригінальності та інновацій. Ймовірно, також слід зазначити, що, незважаючи на те, що, мабуть, було проведено величезну кількість досліджень та розробок, він був дуже дорогим.

Історія походження
Cranborne випустила кілька продуктів після Camden 500, і я отримав величезне задоволення від них всіх, не в останню чергу від їхнього чудового восьмиканального інтерфейсу серії 500 і розширювача ADAT, 500ADAT. Всі вони прямували по шляху, прокладеному Camden 500, але, можливо, їх найновішою пропозицією досі був Carnaby 500. Цей унікальний, повністю аналоговий модуль серії 500, заявлений і зареєстрований як HarmonicEQ, є гібридною технологією: частково еквалайзер частково сатуратор.

Замість того, щоб йти очевидним шляхом, розглядаючи ці два процеси як окремі етапи на шляху сигналу, Cranborne розробив зовсім нову схему, яка додає насичення окремо в кожній смузі, так що при посиленні ви додаєте гармоніки, і характер насичення в кожній смузі відрізняється: наприклад, для низької смуги це жорстке обмеження, у той час як висока смуга використовує більш округле насичення для згладжування високих частот. Як зауважив Х'ю Робджонс у своєму огляді SOS за травень 2023 року, цей процесор дійсно приніс нам «цілком новий спосіб додавання тонального забарвлення та акустичного інтересу». Але що найважливіше, елементи управління Carnaby 500 в стилі еквалайзера означають, що всі ці розумні речі відбуваються за лаштунками: для користувача поворот його елементів управління подібний до повороту ручок еквалайзера, тому навіть якщо чутний ефект може звучати зовсім не так, як еквалайзер, навчання практично не потрібно.

Що стосується кривих, Кренборн іноді описує еквалайзер, що лежить в основі цього процесора, як «параметричний», але добротність/смуга пропускання фіксовані, і вся справа у виконанні широких посилень і послаблень, що перекриваються, формуючи загальне тональне забарвлення широкими мазками пензля. (Це підходяща аналогія для модуля, який дійсно все про яскравість і колір!) Ви можете описати насичені посилення як звучання «тепле», «густе» або, можливо, «вінтажне», наприклад, а перекриття означають, що криві смуг певною мірою взаємодіють. Я також був дуже вражений тим, наскільки поблажливим може здатися цей процесор: застосування того, що я зазвичай вважаю надмірно щедрим посиленням, може призвести або не призвести до бажаного звуку, але це ніколи не закінчується тим, що звучить погано, як це часто буває з радикальним еквалайзером. Це робить Carnaby суперпростим у використанні.

Рідко можна побачити такі інновації в світі аналогової обробки звуку, і ще рідше, щоб вони давали такі чудові і практично корисні результати, але інновації не закінчувалися обробкою. Cranborne також включили розумну оптичну стереосистему управління-зв'язок («optosync»), яка при включенні означала, що якщо ви повертаєте ручки одного модуля Carnaby, сусідній блок (у стандартному шасі, що вертикально монтується, серії 500) буде діяти узгоджено з ним. Ви фактично можете каскадно з'єднати кілька модулів таким чином, щоб сформувати «армію Carnabetian», якщо хочете (стогін!). Ще один вказівник? Не треба бути генієм, щоб зрозуміти, що дизайнери Cranborne дуже старанно думали про те, як вони могли б реалізувати стерео чи багатоканальні версії Carnaby.

Що ж, тепер ми маємо стереоверсію у вигляді Carnaby HE2, і Cranborne, будучи Cranborne, зробили набагато більше, щоб просунути свою концепцію HarmonicEQ вперед, ніж просто помістили пару Carnaby 500 у нове шасі.

Хоча обробка повністю аналогова, елементи керування з цифровою гордістю. Не турбуйтеся: ви можете зменшити яскравість світлового шоу, якщо відчуєте необхідність!
Хоча обробка повністю аналогова, елементи керування з цифровою гордістю. Не турбуйтеся: ви можете зменшити яскравість світлового шоу, якщо відчуєте необхідність!

Відданий послідовник...
В основі Carnaby HE2 лежать два канали трисмугового процесора HarmonicEQ, які роблять Carnaby 500 таким особливим. В цілому, це високі та низькі полиці та фіксована смуга пропускання пікової середини, яка варіюється від 200 Гц до 6,2 кГц. У приємному випадку "якщо це не зламав, не чини", ця схема залишилася практично незмінною, але Cranborne додали багато нових функцій, і коли ви складете всі різні елементи, які входять у ціле, я вважаю, що результат буде набагато більш привабливою перспективою для власник сучасної гібридної студії.

Головним заголовком, ймовірно, є надання дистанційного управління, що підключається, про яке пізніше, але є багато нових функцій і в тракті сигналу. Кожен канал має змінні фільтри верхніх та нижніх частот (18–180 Гц та 8–40 кГц відповідно), які можна використовувати для пом'якшення побічних ефектів потужних посилень нижніх або верхніх частот, але вони також є зручним інструментом для використання в аналоговій області загалом, навіть якщо ви не використовуєте HarmonicEQ можливості. Існує три режими зв'язування каналів: стерео, подвійне моно та Mid-Sides. Більше того, схема кодера/декодера Mid-Sides включає точку вставки, що перемикається з передньої панелі – продумана функція, яка може допомогти вам зробити більше з існуючим комплектом. Більше шасі означає, що на передній панелі також достатньо місця для вимірювання. На додаток до одного світлодіода для кожної смуги, який спалахує, щоб вказати, коли додаються гармоніки, ми маємо дуже чіткий світлодіодний індикатор рівня вихідного сигналу 2x12 сегментів у центрі, а також кнопки для вибору роботи стерео, MS або подвійного моно.

У той час як шлях сигналу залишається повністю аналоговим, всі елементи управління Carnaby HE2 з цифровими гордістю. Їх статус відображається грайливою веселкою світлодіодів, з кнопками з підсвічуванням і нескінченними енкодерами, що обертаються, оточеними колом світлодіодів. Для деяких ручок світлодіоди загоряються, утворюючи дугу, що вказує на поточну настройку, коли ви повертаєтеся від одного крайнього положення до іншого. Для інших спалахує лише один або два світлодіоди, щоб інформувати вас про «становище» елемента управління в будь-який момент часу. Все дуже зрозуміло і працює дуже добре, єдиним винятком є те, що кнопки загоряються тільки для вказівки того, коли їх параметр активний - у вимкненому стані світлодіоди не горять, і без маркування навколо них панелі немає видимої вказівки на призначення елементів управління. Я розумію, чому Cranborne вибрав такий підхід. Він зберігає передню панель чистою і не захаращеною, що було б неможливо з великою кількістю шовкографічних наклейок, і на практиці це не є проблемою: всі кнопки загоряються при включенні живлення, призначення більшості з них досить очевидне, і ви швидко освоюєте решту. Тим не менш, деякі можуть віддати перевагу можливості затемнення підсвічування у вимкненому стані, щоб ви все ще могли бачити функцію, а не відключати її взагалі.

При повороті елементів керування не чути клацань, що є побічним ефектом, з яким я стикався на деяких інших аналогових пристроях із цифровим керуванням.

За своєю суттю цифрові елементи управління є безперервними, як аналогові потенціометри: вони завжди перемикаються з одного стану до іншого. Це означає певні кроки, але, на щастя, кроки для кожного з елементів управління Carnaby HE2 дуже добре продумані, під цим я маю на увазі, що коли ви повертаєте енкодери, все, що має відчуватися безперервним, так і відбувається. Можливо, що ще важливіше, при повороті елементів керування не чути клацань, що є побічним ефектом, з яким я стикався на деяких інших аналогових пристроях із цифровим керуванням. І оскільки Carnaby HE2 реагує так само, як аналоговий пристрій, коли ви повертаєте його елементи управління, ви можете робити такі речі, як фільтрація в реальному часі без небажаних артефактів.

Входи/виходи паралельні на роз'ємах XLR і TRS, а точки вставки матриці M‑S є окремі роз'єми відправлення і повернення. Входи/виходи паралельні на роз'ємах XLR і TRS, а також є окремі роз'єми відправки та повернення точки вставки матриці M‑S.

На задній панелі розташовані чотири роз'єми XLR, що забезпечують основний збалансований вхід та вихід для кожного каналу. До них приєднуються вісім роз'ємів для чвертьдюймових роз'ємів: чотири з них дублюють вхід/вихід XLR, а інші забезпечують окреме відправлення та повернення вставки для матриці Mid-Sides. Внутрішній блок живлення приймає живлення від мережі через плавкий вхід IEC із вбудованим перемикачем увімкнення/вимкнення на задній панелі. Також на цій панелі знаходяться USB-C порт і RJ45 для підключення Ethernet, і ці останні два роз'єми акуратно підводять мене до тієї головної особливості, про яку я згадував вище...

Рай модулів, що підключаються?
Використання цифрового управління дозволяє Cranborne слідувати стопами таких компаній, як Bettermaker, Wes Audio і Tegeler Audio, і зробити Carnaby дистанційно керованим з комп'ютера. Це можна зробити безпосередньо через з'єднання USB-C або через мережу через Ethernet, і в будь-якому випадку можна керувати кількома Carnaby HE2 одночасно. Існують як автономна версія програмного забезпечення для Mac і Windows, так і плагін DAW (звичайні формати для хостів Mac і Windows), і обидва взаємодіють з обладнанням у двох напрямках, тому поворот елементів управління обладнання оновлює екранні параметри, а зміна налаштувань у програмному забезпеченні автоматично оновлює положення елементів керування обладнання (і майже миттєво).

Плагін - це не просто зручний для виклику та управління передустановками - він також підтримує повну і, на щастя, безлужну автоматизацію.
Я знайшов автономне програмне забезпечення корисним для цього огляду, тому що мені не довелося завантажувати DAW, щоб запустити його. Однак на практиці я сумніваюся, що більшість людей його використовуватимуть, тому що плагін майже ідентичний, але його налаштування зберігаються і автоматично викликаються з проектами DAW. Звичайно, ви також можете зберігати та завантажувати передустановки, і якщо ви повернетеся до пункту «без чутних клацань», який я зробив раніше, ви повинні зрозуміти, що ви можете використовувати автоматизацію вашої DAW, щоб налаштувати практично будь-що в реальному часі. Апаратне забезпечення реагує так, як ви сподівалися, і в Reaper мені навіть вдалося автоматизувати зміни передустановок для обробки різних частин або розділів пісні без необхідності автоматизувати безліч параметрів, а зміни декількох налаштувань здавалися миттєвими.

Здебільшого графічний інтерфейс плагіна нагадує панель управління обладнанням, що робить його інтуїтивно зрозумілим у використанні, хоча є кілька відмінностей. У стереорежими LR елементи управління другого каналу затінені, що цілком справедливо. На апаратному забезпеченні елементи керування обох каналів, як і раніше, функціонують, поки вони пов'язані, і це правильне рішення: залежно від того, де ви розміщуєте пристрій, один фізичний набір елементів керування може бути зручнішим для доступу та налаштування, ніж інший. У плагіні немає вимірювальних приладів, а елементи керування для фільтра високих та низьких частот знаходяться під елементами керування HarmonicEQ для кожного каналу. Дуже корисна відмінність полягає в тому, що поточне налаштування відображається текстовими мітками, які показують фактичну частоту або величину посилення. Мені це сподобалося: я міг використовувати обладнання з його мінімальним маркуванням, щоб спонукати себе використовувати свої вуха, або бути точнішим, працюючи з плагіном, якщо я відчував, що це необхідно. Нарешті, є кілька корисних глобальних налаштувань, включаючи функцію автоматичного підключення, яка за замовчуванням відключена (зазвичай вам потрібно вибрати, який підключений пристрій Carnaby керує екземпляром плагіна) та управління яскравістю світлодіода обладнання від 1 до 100 відсотків (на малюнку вище яскравість світлодіода дорівнює 1 тоді як заводське налаштування - 50).

Звуки та стратегії
Я тестував Carnaby на ряді окремих джерел, стереогрупах та майстер-шині у кількох проектах із запису та мікшування. Він досить корисний як еквалайзер із широкими мазками, але об'єднаний ефект еквалайзера та насичення був надзвичайно вражаючим: Carnaby HE2 дійсно робить те, чого не може зробити жоден інший еквалайзер чи процесор насичення, які я використав. З тим, що я зазвичай вважаю лякаючою кількістю посилення та ослаблення на еквалайзері, я міг би змусити компетентні, але відносно нудні барабанні петлі звучати повно, насичено та енергійно, вокал більш чуттєвим, гітари більш жирними, баси більш щільними та теплими тощо. Це спокусливий ефект, і з ним легко переборщити, якщо ви використовуєте його на майстер-шині або для майстерингу, але при використанні набагато тонше він давав чудове збагачення в цих ролях - я навіть припустив, що він здатний на блиск.

В огляді Carnaby 500 Х'ю провів аналогію з керуванням «вібрацією» у програмному забезпеченні для редагування фотографій, і це чудовий інструмент. Коротше кажучи, це справді швидкий та креативний інструмент, який може вдихнути нове життя у плоский звук та додати фарб іншим. Але довша історія полягає в тому, що якщо ви хочете навчитися отримувати від нього максимум користі, вам потрібно буде розробити свій підхід. Х'ю припустив, що через тонкість насичення при нижчому посиленні він майже завжди в кінцевому підсумку використовував регулятори посилення смуги в їх крайніх положеннях зрізу або посилення, а потім набирав бажане насичення, балансуючи вхідні та вихідні рівні. Я розумію, звідки він виходив, і це може допомогти вам працювати дуже швидко, але я також виявив безліч нюансів у цих проміжних положеннях. Навіть коли ви не насичуєте, ви все одно еквалізуєте, зрештою.

Тут немає «правильної» тактики, але Cranborne «закликає вас досліджувати його музичність вухами, а не з упередженнями звичайних еквалайзерів». Це хороша порада, і особисто я дивлюся на Carnaby, щоб щось додати, а не просто перебалансувати звук — зрештою, я вже маю багато еквалайзерів для таких речей. Я мав звичай починати з встановлення великого посилення в одній смузі (при вимкнених інших), а потім прокручувати частоту, щоб знайти де Carnaby додає цікавий характер. Це добре вторований шлях для еквалайзера: проведіть сканування, щоб знайти потворні резонанси, потім заберіть їх. Але тут йдеться про те, що додати, а не про те, що вирізати. Коли я знаходжу щось гарне, я покращую регулювання посилення, перш ніж перейти до наступної смуги. Коли я зроблю це, я перейду до фільтрів верхніх і нижніх частот, щоб подивитися, що вони можуть запропонувати. Іноді це просто випадок приборкання роздмухування нижніх частот, але в їх регулювання частот є великий діапазон, тому вони також можуть мати дійсно цікавий ефект на загальну криву і забарвлення.

Між смугами є деяка взаємодія через їх перекриття, що робить це ітеративним процес, але потім я включатиму і вимикати кожну смугу і налаштовуватиму посилення далі, і продовжуватиму, поки не буду задоволений результатом. Незабаром я відчув, що я маю достатньо контролю, щоб використовувати це як ефект відстеження, і мені це сподобалося. Було легко отримати насичений, повний звук на плівці, і це дало мені багато можливостей погратися з використанням звичайного еквалайзера в міксі. Це трохи схоже на використання Aural Exciter, я вважаю, але це здається набагато менш технічним, гладкішим і мелодійнішим. Більш «вінтажним» та «живим», якщо хочете.

Раніше я говорив, що це прощаючий процесор, і я мав це на увазі, але я повинен згадати, що після налаштування деяких більш динамічних джерел із відтворенням, зацикленим на частині пісні, я виявив, що випадкові голосніші ноти в іншому місці можуть викликати занадто велику насиченість. Не вина Carnaby, а моя: ви справді маєте уважно слухати ефект на найгучніших ділянках треку. В одному випадку я думав, що набрав ідеальний колір для повільного і мрійливого жіночого вокалу, але пізніше почув, як кілька нот вискочили своїми спотвореними головами над парапетом. Це був знак, що мені потрібно переглянути налаштування компресора або посилення кліпу до Carnaby, і коли я це зробив, я швидко повернув все на круги свої. Крім того, коли Carnaby перевіряв його на ударних шині (де він, до речі, може творити чарівні речі!), я наткнувся на прекрасний звук. Але коли тарілки зазвучали трохи сильніше у наступному розділі, це було вже надто. Зменшення посилення змінило загальну тональність барабанів, тому в результаті я зробив те, що зазвичай роблю з барабанами, коли плагіни емуляції стрічки марно фарбують накладні витрати - я автоматично знизив рівень накладних витрат, що входять до Carnaby, і відповідно відправив більше чистих накладних витрат повз його на стереошину. Це спрацювало на ура.

Carnaby HE2 відрізняється. Його процес HarmonicEQ найкраще розглядати як процес покращення, а не як еквалайзер, і він просто так добре виявляє всі кольори та багаті текстури у звуку – включаючи деякі, яких, здавалося, не було спочатку!

Carnaby's Treat
Сьогодні навколо так багато аналогового зовнішнього обладнання, і як тільки ви переступите певну цінову позначку, більшість із них досить гарної якості. Але багато хто з них починає здаватися досить схожим, коли ви тестуєте та оцінюєте речі так довго, як я! Carnaby HE2 відрізняється. Його процес HarmonicEQ найкраще розглядати як процес покращення, а не як еквалайзер, і він просто так добре виявляє всі кольори та багаті текстури у звуку – включаючи деякі, яких, здавалося, не було спочатку! Carnaby 500 теж це робить, але додавання фільтрів та стереорежимів тут має велике значення. Легко розпочати, але є приховані глибини, які слід досліджувати з часом. А ось і цифрова сторона рівняння: це перший аналоговий пристрій Cranborne з модулем управління, що підключається, і вони проробили приголомшливу роботу. Воно інтуїтивно зрозуміле та надійне, і додає новий вимір до аналогової обробки. Ще один із таких покажчиків? Це змушує мене подумати, що буде далі з Cranborne, і я не можу дочекатися, щоб дізнатися!

Плюси:
+ Два канали чудового, універсального процесора HarmonicEQ Cranborne.
+ Змінювані фільтри верхніх та нижніх частот.
+ Стерео, подвійне моно та робота MS.
+ Елегантний модуль дистанційного керування.
+ Можливості підключення USB та Ethernet для керування кількома Carnaby HE2.

Мінуси:
- Стан кнопок неочевидний у вимкненому стані.

Резюме
Carnaby HE2 вражаюче доповнює унікальну концепцію HarmonicEQ від Cranborne, створюючи чудовий двоканальний процесор, який пропонує потужність і зручність дистанційного керування, що підключається.