USB-аудіоінтерфейси
Кнопки на кожному вхідному каналі мають відповідні світлодіоди, а третій з них тепер представляє фільтр верхніх частот.
Настільні інтерфейси SSL отримують заслужену переробку.
Коли Solid State Logic випустила свої USB-аудіоінтерфейси 2 і 2+, близько чотирьох з половиною років тому вони здавалися досить великим відхиленням для виробника, найбільш відомого своїми мікшерними пультами розміром з човен. За частку відсотка вартості флагманського пульта Duality ці клиноподібні коробки обіцяли «звук SSL» у настільному форматі, доступному будь-кому, у кого є вільний порт USB. Не дивно, що вони підкорили ринок і виявились досить успішними.
Я розглянув 2 і 2+ ще у квітні 2020 року (www.soundonsound.com/reviews/ssl-2-plus), і хоча вони були першим виходом SSL у світ доступних аудіоінтерфейсів, виявив, що це добре продумані та збалансовані продукти, які пропонують «переконливий баланс форми, функцій та якості звуку за дуже конкурентоспроможними цінами». Дійсно, відтоді я використовую 2+ як портативний записуючий пристрій на базі ноутбука і можу додати, що він виявився надійним і здатним.
Звичайно, жоден продукт не бездоганний, але оскільки у 2 та 2+ були обмеження, вони в основному були зрозумілими варіантами дизайну. Наприклад, друга вихідна пара була на незбалансованих RCA-фонокоректорах, а не на збалансованих роз'ємах: не мій власний кращий варіант, але, безсумнівно, зручний для деяких додатків. А діапазон посилення 62 дБ на мікрофонних підсилювачах був зміщений до верхнього краю шкали, пропонуючи досить чистого посилення для запису мовлення тощо, але обмежений запас по перевантаженню для дуже гучних джерел. Знову ж таки, це має сенс, враховуючи, що інтерфейс тільки з двома входами навряд чи буде використовуватися для близько розташованих мікрофонів барабанів.
Оригінальні 2 і 2+ тепер пішли у захід сонця, і на їх місці у нас є версії MkII обох. Враховуючи популярність оригіналів, можливо, не дивно, що SSL не внесла жодних радикальних змін, але є безліч невеликих покращень як усередині, так і зовні.
Нові пристрої займають клиноподібні корпуси, які дуже схожі на корпуси їхніх попередників, але трохи вищі. На перший погляд, верхні панелі виглядають майже незмінними, з тим же набором кнопок і ручок. Ви отримуєте великий основний регулятор гучності, а також окремі регулятори гучності для виходу навушників і ручку Mix, яка встановлює прямий баланс монітора між входами та відтворенням. Як і раніше, тут є пов'язана кнопка Stereo, яка вибирає, чи ви хочете чути прямі канали з жорстко панорамованих або центрально панорамованих входів.
Однак були внесені деякі тонкі, але корисні зміни до самих входів. В оригінальних 2 та 2+ кожен вхід був доступний через один комбінований роз'єм XLR/jack. Режим високого імпедансу для інструментів DI включався шляхом підключення гітари до цього роз'єму та одночасного натискання кнопок Hi-Z та Line. Нові версії, як і раніше, оснащені комбінованими роз'ємами на задній панелі для кожного входу, але тепер вони використовуються тільки для мікрофонних та лінійних джерел. Гітари, баси, електричні банджо тощо підключаються до спеціальної пари чвертьдюймових роз'ємів, що зручно розташовані на передній панелі. Вони розпізнають, коли вставлено штекер, і автоматично беруть він управління комбінованими роз'ємами на задній панелі; отже, кнопка Hi-Z на інтерфейсах MkI не потрібна.
Замість того, щоб повністю прибрати цю кнопку, SSL перепрофілювали її, щоб додати додаткову функцію у вигляді фільтра верхніх частот, що перемикається. Це доповнює існуюче фантомне живлення 48 В, перемикач мікрофон/лінія та кнопки 4K Legacy, остання з яких, як і раніше, включає комбінацію насичення та посилення високих частот, яка, як кажуть, імітує звук класичних консолей серії SSL 4000. Три менші кнопки також були змінені з фіксації на миттєву дію, а світлодіоди додані для візуалізації різних налаштувань. Це безперечно цінна зміна, оскільки положення кнопок, що фіксуються, не завжди було очевидно з першого погляду.
Здається, я був не єдиним користувачем 2+, якому не сподобалися RCA-фонокоректори, тому що на задній панелі тепер є чотири збалансовані гнізда для виведення виходів 1–4. Більше того, обидва інтерфейси тепер мають два виходи для навушників; як і раніше, другий вихід для навушників на 2+ може бути опціонально переключений на прийом сигналу, що направляється на виходи 3+4 замість першої пари, у той час як новий вихід для навушників на 2 є дублікатом першого і розділяє регулятор гучності. Ще однією невеликою, але позитивною зміною є те, що роз'єми для навушників були переміщені на передню панель.
В іншому нові два успадкували багато функцій, постійних від більш ранніх версій. Вони живляться по шині USB, без можливості використовувати блок живлення від мережі, та підключаються через роз'єм Type-C на задній панелі. 2+, як і раніше, MIDI In і Out на п'ятиконтактних роз'ємах DIN. А завдяки вбудованому моніторингу з низькою затримкою та обладнанню, що комутується, немає необхідності встановлювати програмне забезпечення панелі управління. Користувачам Mac навіть не потрібно встановлювати драйвери, оскільки 2 і 2+, як і раніше, відповідають класу.
Обидва інтерфейси MkII тепер оснащені двома роз'ємами для навушників: на два, як показано, другий є дублікатом першого.
Проте є деякі досить суттєві внутрішні поліпшення, одне з яких натякає жирна напис «32 біт 192 кГц». Це свідчить про те, що у пристроях MkII використовуються новітні покоління мікросхем перетворювачів, які пропонують кращі характеристики, ніж оригінали. Вихідний динамічний діапазон збільшений зі 112 до 120 дБ, тоді як на мікрофонних входах тепер динамічний діапазон становить 116,5 дБ, що на 6 дБ краще. Однак, як і у випадку з підсилювачами SSL PureDrive, немає практичної вигоди від запису в 32-бітному режимі. Деякі USB-пристрої, такі як Zoom, Rode та Sound Devices, використовують 32-бітну плаваючу операцію, щоб зробити свої вхідні каскади фактично «необрізними»; поки ви записуєте в 32-бітному плаваючому режимі у сумісній DAW, ви можете налаштувати посилення кліпу постфактум, щоб відновитися після будь-яких очевидних навантажень. Це не стосується 2 і 2+, а 24-бітний запис забезпечує більш ніж достатній динамічний діапазон для захоплення повного вихідного сигналу АЦП.
Якщо щось робить кліпінг менш ймовірним, то це зміни в конструкції, які SSL внесла в мікрофонні підсилювачі. Тепер вони пропонують діапазон посилення 64 дБ і можуть приймати сигнали з піком до +9,7 дБн порівняно з +5,5 дБн більш ранньої ітерації. Чудовий еквівалентний вхідний шумовий коефіцієнт A-зважений -130,5 дБ зберігається, що означає, що це, як і раніше, одні з найчистіших мікрофонних підсилювачів і ідеально підходять для таких завдань, як відстеження вокалу і акустичних інструментів, до яких вони, ймовірно, будуть застосовуватись. Якщо ви хочете, щоб вони були менш бездоганними, кнопка 4K Legacy, як і раніше, додає досить очевидне посилення високих частот, що може бути просто квитком для деяких джерел і трохи більшим для інших. Новий фільтр верхніх частот є 18 дБ/октаву, перевертаючись на 75 Гц, і виконує свою роботу дуже ефективно, усуваючи небажані удари та гуркіт і проріджуючи надто важкі записи з близького мікрофона.
Нарешті, хоча 2 і 2+, як і раніше, мають тільки одну пару фізичних входів, ваша DAW тепер бачить додаткову пару петлевих входів. Тепер це досить повсюдна функція в невеликих аудіоінтерфейсах, і хоча вона, можливо, не така вже корисна в більшості сценаріїв запису музики, вона може виявитися безцінною для потокової передачі, підкастингу, відеоблогів тощо, де вам потрібно передавати висновок з одного програмного додатку в інше. Деякі інші невеликі настільні інтерфейси йдуть набагато далі, щоб обслуговувати потокову передачу в реальному часі, ніж просто надання петлевих входів, пропонуючи такі новинки, як OTG входи для інтеграції телефону і планшета або підключення Bluetooth. SSL не пішов цим шляхом, і мене це влаштовує: такі функції мають обмежену цінність у записі музики, і якщо це ваш головний інтерес, ви, ймовірно, не хочете платити за функціональність, якою не користуватиметеся.
Мені вже дуже сподобалися 2 і 2+, і я не можу причепитися до жодної зміни, яка була внесена у версії MkII.
Якщо цей огляд створює враження, що SSL не виправив нічого з того, що не було зламано, це дійсно так. Мені вже дуже сподобалися 2 і 2+, і я не можу причепитися до жодних змін, які були зроблені у версіях MkII. Я не впевнений, що покращення аудіохарактеристик дадуть помітну різницю в переважній більшості випадків - якщо ви дійсно записуєте джерела з динамічним діапазоном більше 100 дБ, ви, ймовірно, не робитимете це з ноутбуком та інтерфейсом з живленням від стереошини - але вселяє впевненість усвідомлення того, що ви не йдете на компроміс зі звуком між мікрофоном та DAW. Хоча окремо невеликі, такі зміни, як окремі гітарні входи, світлодіоди, що вказують стан кнопок, і додаткова пара роз'ємів 2+, пропонують реальне поліпшення досвіду користувача і роблять оновлення дуже вартим. Резюме
Ця продумана модернізація допоможе SSL 2 та 2+ зберегти свій статус популярних фаворитів для портативного запису та невеликих студійних програм.
Огляд SSL 2 MkII та SSL 2+ MkII
Posted by Новости, анонсы и обзоры 0Відгуки