Огляд Genelec 8381A

Огляд Genelec 8381A

Основні монітори з точковим джерелом
Ми глибоко поринаємо в інноваційні технології, що лежать в основі нових флагманських гучномовців Genelec.

Іноді з'являється продукт, який, здається, заслуговує на освітлення SOS, але не може легко стати предметом звичайного огляду. Новий Genelec 8381A – один із таких прикладів. Маючи висоту півтора метра та колосальну вагу 235 кг, його нелегко відправити рецензенту або встановити у тестовому приміщенні. І за ціною близько 60 тис. фунтів стерлінгів за пару це не те, що хтось у здоровому глузді купить лише на підставі огляду. Тим не менш, 8381A — це продукт, який відкриває нові горизонти декількома способами, тому навіть якщо його непрактично розглядати у звичайному режимі, він, мабуть, заслуговує на вивчення — звідси і цей «технічний огляд», який я склав, допитавши Енді Бенслі. , Юссі Вяйсянена, Юху Хольма та Акі Мяківірта з Genelec.

Зі стін
Genelec 8381A - це основний монітор, і, таким чином, він відноситься до цілої категорії продуктів, яка не так багато висвітлюється в SOS. Почасти це пов'язано з тим, що деякі з нас, хто має проектні студії, мають бюджет або потребу в таких речах, але також і з тим, що основні студійні монітори зазвичай призначені для вбудовування у структуру студії. Наприклад, власний трисмуговий динамік Genelec 1236A зазвичай встановлюється на стелі передньої стіни кімнати управління, а не варто окремо.

Монтаж у стіну часто є абсолютно найкращим варіантом з точки зору акустики, але він має сенс лише як частину повноцінного, постійного збирання студії. Це вимагає величезних вкладень грошей, матеріалів та часу, які доведеться списати, якщо ви коли-небудь переїдете до іншої студії. Genelec, поряд з іншими виробниками, такими як Amphion та Ocean Way, виявили зростаючий попит на системи тієї ж потужності та якості, які можна встановити в менш традиційних або контрольованих приміщеннях, та супроводжують мандрівних виробників високого класу у їх подорожах. Результатом став 8381A, оголошений першим у світі основним монітором із точковим джерелом.

Point To Point
Що означає «точкове джерело» у цьому контексті і чому воно важливе? Що ж, акустика приміщення – не єдина причина, через яку основні монітори традиційно монтуються на передній стіні студії. Інша причина полягає в тому, що вони повинні знаходитися за кілька метрів від місця прослуховування, щоб звучати правильно. Величезний розмір окремих динаміків у звичайному основному моніторі означає, що їхній внесок у звук не буде належним чином інтегрований, поки ви не відійдете від них досить далеко. І це одна з причин, через яку в студіях також є монітори ближнього поля, тому що ви не можете наблизитися до прослуховування ближнього поля, просто наблизившись до основних моніторів і зменшивши їх гучність.

Коаксіальні динаміки були основним напрямком розробок Genelec в останні роки, що призвело до появи успішної серії моніторів The Ones. Ідея коаксіальної системи полягає в тому, щоб встановити твітер у центрі сабвуфера, щоб вони сприймалися слухачем як єдиний повнодіапазонний пристрій незалежно від відстані прослуховування. Всі Ones - це трисмугові моделі, в яких басові динаміки також розташовані таким чином, щоб змусити весь динамік поводитися, наскільки це можливо як точкове джерело.

Результатом став 8381A, заявлений як перший у світі основний монітор із точковим джерелом.

Найбільший One, 8361A, мабуть, став великим успіхом для Genelec. У поєднанні з адаптивною системою сабвуфера W371 він часто здатний виконувати роль, про яку говорилося вище, пропонуючи щось наближається до продуктивності основного монітора у форматі, який можна використовувати окремо, на ближніх відстанях, якщо це необхідно. До 45-річчя компанії вони вирішили створити новий флагман, який вивів би цю концепцію на кілька нових рівнів.

Кожен 8381A управляється парою підсилювачів RAM 81.
Кожен 8381A управляється парою підсилювачів RAM 81. Таким чином, 8381A є не трьох- або чотирисмугової, а п'ятисмугової системою, в якій кожен динамік складається з двох основних компонентів: чотирисмугового верхнього/середнього динаміка та «адаптивної подвійної системи сабвуфера». На відміну від W371 сабвуфер 8381A не є додатковим, а є невід'ємною частиною системи. І коли стандартні сабвуфери часто розташовуються в іншому місці кімнати, система НЧ-динаміків 8361A тісно інтегрована із середньою/верхньою частиною і утворює для неї підставку. Як і в інших моделях Genelec, це активна система, але в цьому випадку підсилювачі є окремими блоками, а не вбудовані динаміки.

Як і більшість поточних активних моніторів Genelec, 8381A має вбудований DSP і є частиною їхньої лінійки Smart Active Monitor. Це важливо з двох причин. По-перше, програмне забезпечення GLM Genelec можна використовувати для вимірювання та корекції частотної характеристики у місці прослуховування. По-друге, його можна вільно інтегрувати з іншими моделями SAM. Наприклад, ви можете використовувати 8381A як основні студійні монітори та доповнювати їх з різними моделями The Ones як об'ємні та накладні для створення установки Atmos. GLM буде обробляти всі необхідні функції вирівнювання та корекції і навіть пропонує перемикання динаміків та керування моніторами завдяки новому контролеру SAM Reference Controller 9320A. Це різко контрастує з «традиційним» способом ведення справ, коли продуктивність основного монітора значною мірою визначається архітектурою кімнати та стіною, на якій він встановлений, і коли будь-яка корекція DSP зазвичай виконується зовнішнім пристроєм, що вимагає трудомісткого та складного настроювання експертом.

Big Beasts
У повністю чорному виконанні (білий - опція) 8381As мають швидкоплинну схожість з обеліском з фільму «Космічна одіссея 2001 року» і створюють легкий ефект наявності власного гравітаційного поля, яке може переламувати світло навколо них. Вам напевно захочеться перевірити несучу здатність вашої статі перед замовленням пари і мати чіткі плани щодо їх підйому сходами. Крім середньої/верхньої секції, вуферів і підсилювачів, система також включає вибір похилих клинів, щоб гарантувати, що перший з цих елементів націлений на правильну висоту в місці прослуховування.

Високі частоти та верхній середній діапазон обслуговуються відносно звичайним коаксіальним драйвером, при цьому твітер знаходиться в центрі більшого середньочастотного драйвера, а кросовер – на 1,8 кГц. Нижче 500 Гц верхній середньочастотний драйвер передає те, що, безумовно, є найбільш характерною рисою 8381A: масив з чотирьох п'ятидюймових драйверів, розташованих у квадратній освіті по краях складного хвилеводу, в якому розміщується твітер/середній драйвер. Дослідження Genelec показали, що неможливо досягти необхідних рівнів звукового тиску в цьому діапазоні частот, просто збільшивши розмір основного коаксіального динаміка або підсиливши його, і що спроба зробити це призведе до нездійсненних рівнів усунення і, отже, спотворень. У той же час вони вважали за важливе зберегти враження точкового джерела в цьому діапазоні, а не передавати його сабвуферу.

Результатом став цей новий масив динаміків із чотирма динаміками, рівномірно розподіленими навколо хвилеводу та розміщеними в купольних корпусах. Як ребристий хвилевід, і ці куполи є результатом копіткого комп'ютерного моделювання, спрямованого мінімізацію перешкод між коаксіальним динаміком і цим масивом «заповнювача» середніх частот. Не було готового динаміка чи корпусу, які б підходили для цієї ролі, тому все довелося розробляти та виготовляти самостійно.

Між басовими динаміками у двох пристроях є досить великий фізичний поділ, і це цілком навмисно.

Адаптація
Фізичний поділ між 15-дюймовим басовим динаміком, що випромінює звук спереду, і низькочастотними динаміками, що випромінюють звук збоку, повністю навмисне і дозволяє адаптувати відгук 8381A до акустики приміщення, просто змінюючи частоти кросовера.

Фізичний поділ між 15-дюймовим басовим динаміком, що випромінює звук спереду, і низькочастотними динаміками, що випромінюють звук збоку, повністю навмисне і дозволяє адаптувати відгук 8381A до акустики приміщення, просто змінюючи частоти кросовера. В області басів, навпаки, 8381A перевертає філософію «точкового джерела» з ніг на голову. Верхній блок, який містить коаксіальний середньочастотний/високочастотний динамік і чотирисмуговий масив «заповнювача», також вміщує спрямований вперед 15-дюймовий драйвер, в той час як система сабвуфера, яка знаходиться під ним, вміщує два спрямованих вбік 15-дюймових драйвера і структур яка виходить на задню частину. Таким чином, між басовими драйверами у двох блоках існує досить великий фізичний поділ, і це цілком навмисно. У діапазоні частот, де довжини хвиль вимірюються за метри, людське вухо неспроможна легко визначити, звідки походить звук; було б відносно мало користі від створення монітора, який поводився б як справжнє точкове джерело аж до 30 Гц, навіть якби це було можливо. Але саме в цьому діапазоні частот кімнатні моди завдають шкоди.

Отже, адаптивність «адаптивної системи сабвуфера» полягає у частотах кросовера. Оскільки низько-середній масив, фронтальний басовий драйвер і бічні вуфери займають різні позиції в кімнаті, всі вони збуджують простір по-різному. Тому замість того, щоб намагатися генерувати весь низькочастотний звук в одній точці і використовувати еквалайзер для компенсації примх кімнати, система GLM розумно змінює частоти кросовера, щоб спробувати мінімізувати придушення в місці прослуховування. Кросовер між низько-середнім масивом і фронтальним драйвером може працювати в діапазоні від 250 до 150 Гц, в той час як субблок може взяти на себе керування в будь-якому діапазоні від 100 до 50 Гц, залежно від того, що GLM визнає найбільш підходящим для простору .

Кінцевим результатом є основний монітор, який, в принципі, веде себе як свого роду надвеликий коаксіальний ближній звук понад 200 Гц або близько того, але який працює з акустикою кімнати, щоб забезпечити найбільш збалансовану характеристику низькочастотної можливо в просторі. Як я сказав на початку цієї статті, я не пишу тут огляд: я не встановлював ці колонки у відомому просторі, не проходив процедуру калібрування сам і не порівнював їх з іншими моделями, що конкурують. Однак я чув їх і був вражений. Тип середовища, в якому зазвичай демонструються ці колонки, рідко буває акустично ідеальним, особливо в нижньому діапазоні, і колонка, яка може видавати високі звукові тиски на частотах до 20 Гц, часто створює більше проблем, ніж вирішує, особливо на такій відстані прослуховування, яке зазвичай потрібний для основних моніторів. На мій слух, 8381A звучали сфокусовано через середній діапазон навіть поблизу, і навіть у демонстраційних приміщеннях, які були далекі від ідеалу, басовий відгук звучав рівно та вірно аж до найнижчих частот. В ідеалі, звичайно, ми всі мали б займатися зведенням та майстерингом у спеціально побудованих кімнатах, де всі модальні резонанси були б усунуті шляхом ретельного проектування, але в реальному світі це часто неможливо навіть на найвищому рівні. 8381A не усувають недоліки приміщення, і я впевнений, що Genelec ніколи не стане стверджувати протилежне, але вони мають потенціал забезпечити справжню якість прослуховування основного монітора в умовах, де це було б неможливо без них.