Allen & Heath CQ-18T - цифровий мікшер

Allen & Heath CQ-18T - цифровий мікшер

Нові консолі живого звуку A&H поєднують потужну цифрову обробку 96 кГц і зручні для користувача функції.
Компактні цифрові мікшери для живого звуку стають все більш популярними серед любителів та напівпрофесійних виконавців, оскільки вони пропонують можливість дистанційного керування, вбудовані ефекти та простоту налаштування. Останньою моделлю, що поповнила колекцію Allen & Heath, є CQ‑18T, цифровий мікшер Allen & Heath із співвідношенням сторін 18:8, яким можна керувати або дистанційно, через вбудований Wi-Fi або з'єднання Ethernet, або локально за допомогою кольорового сенсорного екрана. Доступна безкоштовна програма для iOS, яка точно повторює те, що видно на сенсорному екрані, з деякими невеликими змінами макета для використання більшого розміру екрану. Незабаром також буде доступна програма для Android, а також програмне забезпечення для керування macOS та Windows.

Розміщений у міцному металевому корпусі, мікшер напрочуд компактний і має пару піднятих бічних крил, що захищають органи управління. Живлення надходить від зовнішнього блоку, який я зазвичай не використовую для живого використання, але якщо мікшер поміщений у відповідний корпус, це не повинно бути проблемою, і є затискач для утримання кабелю живлення. міцно дома.

За винятком роз'єму живлення та перемикача, всі елементи керування та (майже) всі з'єднання вводу-виводу знаходяться на верхній панелі і добре видно, а великий кольоровий сенсорний екран займає центр панелі. На передній грані корпусу розташовано лише два виходи для навушників. Кнопки під екраном дозволяють перейти безпосередньо на головні сторінки: «Конфігурація», «Обробка», «Фейдер», «FX» та «Додому». Зліва від екрану розташовані три енкодери з вбудованими світлодіодами стану, а праворуч - енкодер більшого розміру і три "м'які" кнопки. Ці елементи керування можна налаштувати за необхідності на сторінці конфігурації. Вбудована складна антена Wi-Fi, а невеликий вентилятор у основі пристрою забезпечує охолодження схеми, хоча при звичайному використанні його не чути.

Входи та виходи
Мікшер має входи XLR для перших восьми каналів і комбіновані роз'єми XLR для других восьми каналів, а також пару входів на чвертьдюймових роз'ємах. Крім порту Ethernet є роз'єм USB, що дозволяє підключати CQ-18T до комп'ютера для відтворення та запису багатодоріжкового звуку або стереоміксу. Багатодорожковий запис також підтримується безпосередньо на самому мікшері або на карти S DH C ємністю до 32 ГБ, або на USB-накопичувачі, вставлені в роз'єм типу A. Всі порти мають гумові заглушки для захисту від пилу. Два основних виходи розташовані на балансних роз'ємах XLR, а ще шість лінійних виходів — на балансних роз'ємах TRS для використання в якості моніторних посилів і т. д. До гнізда ножного перемикача TRS можна підключити додатковий одинарний або подвійний ножний перемикач з функціями, що призначаються користувачем.

Чотири слоти надсилання ефектів можуть бути заповнені вибором затримки, реверберації або модуляції, а затримка має можливість налаштування темпу на екрані, а також звичайне регулювання часу затримки. Один або кілька ефектів можуть використовуватися як вставки каналу замість ефектів посилання. Кожен канал також має доступ до параметричного еквалайзера, компресора та гейта, а всі виходи можна направити через графічні еквалайзери. Альтернативно, CQ-18T дозволяє перемикати графічний еквалайзер на кожному виході параметричний еквалайзер у поєднанні з автоматичною системою придушення зворотного зв'язку, тому при необхідності ви можете мати незалежні системи придушення зворотного зв'язку на кожному з каналів монітора.

Екранний час
Доступ до всіх основних екранів здійснюється за допомогою низки круглих клавіш під дисплеєм, а всередині екранів є додаткові вкладки для більш глибокої навігації. У конфігурації ви налаштовуєте джерела вхідного сигналу для каналів, які можна використовувати з аналогових входів, USB, картки пам'яті або Bluetooth (тільки відтворення). Тут також можна поєднати канали для стереофонічної роботи. Доступний помічник для оптимізації налаштувань вхідного посилення на основі прослуховування короткого періоду «найгучнішого виконання», з додатковою опцією автоматичного посилення, що дозволяє зменшити посилення при виявленні надмірних піків, а також є кнопки для фантомного живлення та інверсії полярності. що відноситься до вибраного каналу. Також є ручне регулювання посилення.

Торкніться одного з екранних вхідних роз'ємів, і зелене кільце навколо нього підтвердить, що його вибрано. У вас є можливість вибрати кілька входів, а потім використовувати помічник для посилення для всіх вибраних входів, а також виконати «пакетне» швидке перемикання між типами аналогових та цифрових джерел. Входи можуть бути названі, а також мати кольорове маркування. Перейдіть на вкладку «Виходи», і ви зможете назвати основні та додаткові виходи. Тут ви також можете вибрати джерела для двох виходів на навушники: прослуховування, основні виходи або будь-який з додаткових виходів.

Наступна вкладка приведе вас до сторінки налаштування цифрових входів, а наступна вкладка відкриє автоматичний мікрофонний мікшер або AMM. Він показує вісім каналів одночасно і має кнопку включення/вимкнення для кожного каналу, а також кнопку «Слідувати за фейдером». Це включено в основному для роботи на конференціях і надає пріоритет тому, хто говорить в даний момент, але також може бути корисно в інших мовних додатках, наприклад, у прямому ефірі або подкасті.

Остання вкладка на сторінці конфігурації встановлює функції ножного перемикача, поворотних елементів керування (які можна призначити за необхідності або залишити в положенні «Авто»), призначення програмних клавіш та налаштування мережі. Тут керування може бути встановлене на Ethernet або Wi-Fi з вибором роботи на частоті 2,4 ГГц або 5 ГГц, а також є вибір налаштувань безпеки та можливість введення пароля Wi-Fi. Канал Wi‑Fi можна залишити автоматичним або вказати конкретний канал самостійно.

У розділі «Обробка» ви знайдете налаштування компресора та гейту для окремих каналів, а також чотирисмуговий параметричний еквалайзер, а також посилання на чотири ефекти та шість додаткових виходів, хоча ви також можете перейти безпосередньо до налаштувань еквалайзера та компресора. безпосередньо зі сторінки «Фейдери», якщо ви не знаходитесь в режимі «тільки фейдери». Верхня та нижня смуги параметричного еквалайзера можуть бути налаштовані на смугові фільтри, фільтри високих/низьких частот або поличні фільтри.

Вкладки дозволяють перейти до перших восьми входів, других восьми входів, стереовходів, а також ефектів або виходів. Тут ви також знайдете 20-смугові графічні еквалайзери, доступні як для основного, так і для додаткових виходів. Налаштування графічного еквалайзера можна зберегти в бібліотеці, як і окремі параметри ефектів. Окремий фільтр верхніх частот для входів із регульованою частотою доступний у розділі «Преамп» на екрані «Обробка».

Сторінка «Обробка» пропонує глибоке редагування канальних еквалайзерів, компресорів та гейтів або може використовуватись для вибору швидких пресетів.
Для тих, хто поспішає, канали можна встановити в швидкий режим, щоб замість детального налаштування таких параметрів, як еквалайзер і компресія, для налаштування звуку використовувався один елемент керування, пов'язаний з кількома параметрами, іноді з іншими парами. прості елементи керування, такі як базовий еквалайзер або увімкнення/вимкнення компресора. Швидкі пресети доступні для всіх типів інструментів і голосів, кожен з яких має власні елементи управління і відповідний графічний значок.

Як говорилося раніше, вихідні графічні еквалайзери можна замінити індивідуально на параметричний еквалайзер плюс складну систему придушення зворотного зв'язку. Це означає, що ви можете вибрати параметричний еквалайзер із захистом від зворотного зв'язку на основних виходах та графічний еквалайзер на вторинних виходах, або можна вирішити використовувати параметричний еквалайзер із захистом від зворотного зв'язку на всіх виходах. Захист від зворотного зв'язку працює очікуваним чином: автоматично визначає частоти зворотного зв'язку, а потім застосовує дуже вузькі режекторні фільтри. Якщо кілька частот виявляються близько один до одного, для їх обробки використовується одна ширша смуга, а не витрачається безліч окремих фільтрів. На дисплеї еквалайзера відображаються вирізи в міру їхнього розгортання. Режим Live дозволяє фільтрам поступово зменшувати глибину зі швидкістю, встановленою користувачем, або їх можна зафіксувати на місці, що є звичайною практикою під час продзвонювання системи.

Фейдери нагору
На сторінці «Фейдер» ви виконуватимете більшу частину мікшування, і на ній відображаються фейдери для восьми каналів одночасно, знову ж таки з додатковими вкладками для переходу до інших входів, виділених стереоканалів/повернення ефектів та виходів. Керований шар можна вибрати у правій частині екрана, тому вам не потрібно залишати цю сторінку, щоб налаштувати посилання ефектів або вихідні рівні моніторного міксу, а також ви можете відразу перейти до еквалайзера та компресора для вибраного каналу. . Є кнопка прослуховування для навушників та перемикач відключення звуку для кожного входу та виходу, а також панорамування входів та повернення ефектів, хоча ви можете переключитися на подання «Тільки фейдери», яке дає вам довші фейдери для більш точного керування рівнем, але видаляє всі інші . функції, крім панорамування, кнопки прослуховування та кнопки вимкнення звуку. У всіх випадках слоти фейдерів є індикаторами рівня.

На сторінці фейдера одночасно відображаються вісім каналів, з двома банками для вхідних каналів та окремими банками для повернення стереовходів/ефектів, а також виходів, що призначаються.
Одним із дуже приємних моментів у роботі є те, що при використанні програми вам не потрібно переходити до кришки фейдера, щоб перемістити його. Помістіть палець у будь-яке місце смуги каналу, і фейдер ітиме за вашими рухами вгору і вниз — ви можете провести пальцем убік за межі області смуги каналу і продовжувати контролювати фейдер, але тепер з точним регулюванням. Цей режим точного керування в даний час не реалізований на мікшерному сенсорному екрані.

Екран FX забезпечує альтернативний вид елементів керування посилом Aux, що відносяться до вибраного ефекту, цього разу у вигляді ручок, де ручка значень використовується для регулювання рівня вибраного ефекту.
Жовтий світлодіод у центрі ручки значення повідомляє, що на даний момент він призначений параметру. На цій сторінці також можна знайти самі ефекти, а також їх власні елементи керування та посилання на вторинні виходи. Зручна кнопка дозволяє вимкнути всі ефекти, коли виконавець спілкується з аудиторією та не хоче робити це через фленжерну реверберацію.

Для зміни ефекту, що знаходиться в слоті, достатньо відкрити бібліотеку за допомогою піктограми папки на екрані, вибрати потрібний ефект і потім підтвердити свій вибір. Ефекти були спеціально розроблені для цієї серії мікшерів і в цілому мають досить просте керування, але дають дуже якісні результати. Ще одним помічником, що полегшує життя, є FX Assist для реверберації та затримки. Кнопки дозволяють вибрати встановлені параметри символів, такі як «Пом'якшення», «Чіткість» та «Шепіт».

У режимі допомоги сторінка FX дозволяє швидко та інтуїтивно налаштовувати глобальні ефекти за допомогою таких параметрів, як простір та фокус.
Натискання кнопки «Додому» відображає елементи керування рівнем для двох виходів для навушників із вкладками, що дозволяють перейти на сторінку запису/відтворення, яка може бути стереофонічною або багатодоріжною; сторінка "Сцени" для зберігання знімків мікшера, які можна викликати під час виступу; сторінка даних відображення стану підключених цифрових носіїв, і навіть можливості передачі; та сторінка з налаштуваннями системи та версією прошивки. Зверніть увагу, що частоти дискретизації запису, що підтримуються, становлять 48 кГц і 96 кГц.
У використанні

Під час цього огляду я отримав кілька оновлень програмного забезпечення та програм для iOS, і я підозрюю, що після офіційного запуску мікшера їх буде ще більше. Allen & Heath цінує відгуки своїх користувачів і може вносити зміни до інтерфейсу управління за допомогою оновлень, якщо це допомагає робочому процесу. Я досить довго розмовляв з одним із фахівців з продукту мікшера, і він записав усі мої коментарі та пропозиції, які, я сподіваюся, будуть обговорені та взяті до уваги, якщо команда розробників визнає якесь із них доцільним.

Навіть коли я запускав бета-версію прошивки та програми на початку процесу огляду, я виявив, що CQ-18T дуже стабільний у роботі, а також вражає якістю звуку. Його здатність записувати і відтворювати багатодоріжковий звук є великою перевагою, і ви можете легко переносити записані WAV файли з карти на свою DAW і працювати з ними там.

- Я вважаю, що CQ‑18T дуже стабільний у роботі, а також вражає якістю звуку. Його здатність записувати та відтворювати багатодоріжковий звук є великим плюсом.

Allen & Heath також спробували зробити мікшер простим у використанні, включивши в нього різних «помічників» для автоматичного налаштування посилення, автоматичного придушення зворотного зв'язку, допомоги з ефектами та опції швидкого керування каналами, адаптованої до конкретних типів інструментів або голосів. Навіть досвідчені інженери можуть оцінити це, коли стикаються з нестачею часу.

Після налаштування мікшера більша частина роботи з мікшування виконується на сторінці «Фейдер», і, як це зазвичай буває з мікшерами цього типу, можна зберегти і викликати кілька сцен, або для виклику налаштувань для конкретних пісень, або, можливо, для різних сцен для різних виконавців. на вечір відкритий мікрофон або фестиваль.

Вбудований бездротовий маршрутизатор
Раніше я використав мікшер з дистанційним керуванням, для якого був потрібен окремий бездротовий маршрутизатор, і мені сподобалося мати один вбудований. На момент огляду віддалене керування можливе лише через програму, але оскільки програми для macOS та Windows знаходяться на стадії розробки, незабаром має стати можливим підключення ноутбука за допомогою Wi-Fi або кабелю Ethernet. Також було розроблено програму для персонального моніторингу, яка дозволить виконавцям налаштовувати рівні своїх моніторів зі своїх мобільних пристроїв, маючи доступ лише до обраних елементів керування рівнем моніторного міксу.

Хоча базові операції досить прості, як тільки ви зрозумієте, що знаходиться на якій сторінці, вам доведеться вивчити деякі більш глибокі функції, такі як додатковий замір, що настроюється, на основі багатобарвних віртуальних світлодіодів, де ви можете встановити свій власний рівень. пороги для різних кольорів. Ви також можете зберегти власні налаштування ефектів у бібліотеці, налаштувати програмні елементи керування та педальний перемикач для певних функцій і т. д. Однак, як тільки ви налаштуєтеся на концерт, вам рідко доведеться залишати сторінку Fader.

Коротше кажучи, якщо ви шукаєте щось потужне, але доступне, компактне і міцне, але доступне, мікшери серії CQ заслуговують на похвалу.

Серія CQ
CQ‑20B пропонує той же введення-виведення та обробку, що й CQ‑18T, але без сенсорного екрану та місцевого управління.

У новій серії CQ насправді три мікшери. Якщо вам потрібний тільки пульт дистанційного керування і ви можете обійтися без вбудованого сенсорного екрана, є CQ‑20B (799 фунтів стерлінгів), який дуже схожий на стейджбокс, але пропонує всі ключові функції CQ‑18T і має таку саму кількість входів/виходів.

Або, якщо вас влаштовує менше каналів і вам не потрібно дистанційне керування, вам може сподобатися CQ-12T з 12 входами (699 фунтів стерлінгів), показаний нижче.

CQ‑12T має зменшену кількість входів і не має можливості дистанційного керування, але використовує ту саму схему керування, що й CQ‑18T.

Плюси:
- Комплексний набір функцій.
- Можливість використання помічників для спрощення роботи.
- Чітко позначте екран та програму.
- Гарна якість звуку.
- Розумна ціна.
- Вбудований бездротовий маршрутизатор.

Мінуси:
- Зовнішній БП – хоч і міцний, типу цегли.

Короткий висновок
CQ‑18T має всі функції, які ви очікуєте від сучасного мікшера живого звуку з дистанційним керуванням, з додатковими тонкощами, такими як багатодорожковий запис, помічники для спрощення ключових операцій, придушення зворотного зв'язку, доступне на всіх виходах, та автоматичний мікрофонний мікшер.