Огляд SME Model 20 Mk 2/Series V

Огляд SME Model 20 Mk 2/Series V

SME випустила програвач вінілу Model 20 ще 1992 року. Партнерський тонарм на нашому тестовому зразку, тепер легендарному Series V, з'явився ще раніше, 1986 року. З моменту їх відповідних запусків жоден із продуктів не змінився, за винятком рідкісних оновлень контролера швидкості програвача та нещодавнього переходу на двигун змінного струму, який спонукав перейти на статус Mk2. Це свідчення якості оригінальних розробок та знаменитої інженерної майстерності компанії, що кожен із цих продуктів залишається надзвичайно конкурентоспроможним, незважаючи на їх поважний вік.

У металі програвач Model 20 Mk2 з ремінним приводом виглядає невеликим за ціновими стандартами. Не дозволяйте цьому обдурити вас. Ця дека важить цілих 26 кг, переважно завдяки двом пластинам товщиною 16 мм з алюмінію вищої якості, які утворюють основну частину шасі. Масивний корпус двигуна знаходиться на нижньому шарі, а верхній підтримує основний підшипник, опорний диск та тонарм. Ця верхня пластина ізольована від решти конструкції Model 20 загалом 40 гумовими кільцями ущільнювачів, рівномірно розподіленими між чотирма кутовими стійками. І це ще не все. Цей верхній шар також демпфований рідиною для контролю небажаних рухів та резонансів. Конструкція вражаюче ефективна в ізоляції інтерфейсу пластинка/голка від зовнішніх перешкод та будь-яких механічних вібрацій, створюваних двигуном.

Дизайн та проектування
Кожна кутова стійка має регульовані ніжки для вирівнювання деки на трохи нерівних поверхнях. Ці ніжки також механічно відокремлені від основного шасі, що додає і так завидної здатності Model 20 відбивати вібрації від власної опори. Як би хороший SME у цьому відношенні, і в порівнянні з більшістю конкурентів він дійсно чудовий, як і будь-який програвач платівок, ви все одно отримаєте найкращу якість, якщо помістити його на міцну, рівну, низькорезонансну опору, розташовану якнайдалі від динаміків.

Шпиндель основного підшипника має діаметр 19 мм та прецизійно оброблений з інструментальної сталі з високим вмістом хрому. Він підтримується герметичним корпусом із використанням щедро зазначених підшипників із спеченої бронзи. Важкий 6,5-кілограмовий диск виготовлений з алюмінієвого сплаву та стратегічно демпфований кільцем Isodamp, матеріалом, який використовується для демпфування в авіаційній промисловості. Шар Isodamp також прикріплений до верхньої частини диска та оброблений алмазним точенням, щоб створити текстурований, волокнистий інтерфейс для підтримки платівки. Це виглядає і відчувається значно стильніше, ніж звичайні повстяні килимки, з якими ми зазвичай стикаємося. Великий та чудово зроблений затискач для платівки завершує складання та надійно пригвинчує платівку, забезпечуючи міцний контакт з поверхнею диска та певний ступінь вирівнювання для деформованих дисків.

Відмінна стабільність швидкості має важливе значення для хорошого відтворення запису і SME не стала ризикувати. Двигун змінного струму виготовлений на замовлення та керується новим складним контролером швидкості. Цей контролер дозволяє легко перемикатися з 33 ⅓ до 45 об/хв і незвичайно дозволяє користувачеві виконувати тонкі налаштування швидкості обертання з кроком +/- 0,01%. SME навіть надає для цього стильний стробоскопічний диск.

Корпус блоку управління в основному виготовлений з полімерної смоли, яка обробляється на верстаті з ЧПУ із заготівлі, а передня, нижня та задня панелі виготовлені з алюмінію. Він здається міцним та ґрунтовним у використанні. Мережний трансформатор контролера швидкості розміщений в окремому корпусі з 2-метровим проводом, щоб мінімізувати акустично погіршують ефекти вібрації та ризик розсіяного магнітного поля, що заважають будь-якому сигнальному кабелю.

Тонарм Series V від SME по праву вважається легендарною конструкцією. Він був революційним, коли був представлений багато десятиліть тому завдяки своїй конічній, цілісній литій під тиском магнієвій трубці. Хоча це все ще вражає, інші аспекти конструкції також заслуговують на похвалу. Нам подобається його заспокійлива міцність та відчуття плавної точності у використанні. Його так легко налаштувати завдяки конструкції санок, яка робить вирівнювання картриджа легким, і точним способом налаштування трекінгу та зміщення. На наш досвід, деякі високоякісні тонарми можуть зрівнятися з Series V за зручністю використання. Конструкція не змінювалася майже 40 років не так; вона настільки гарна у багатьох відношеннях, що в цьому не було потреби.

Складання
Нам пощастило відвідати завод SME у Стейнінгу, неподалік південного узбережжя Англії. Головною подією нашого візиту стали не всі складні та надзвичайно дорогі машини, хоч вони дуже вражають, а люди, які там працюють. У більшості випадків вони працюють у компанії роками, якщо не десятиліттями, і всі вони говорять про безкомпромісний спосіб SME створення речей. Якість укоренилася в культурі компанії, і це відображається в продуктах та їх цінах.

Перегляньте комбінацію Model 20 Mk2/Series V, і ви побачите, що вона бездоганно зроблена. Підганяння та оздоблення виняткові, і є аура впевненості та міцності, з якою не може зрівнятися жоден із протестованих нами конкурентів. Ця дека, що програє, здається чимось, що було створено на все життя, а потім передано майбутнім поколінням. Варіанти оздоблення? У стандартній комплектації він доступний лише у чорному кольорі. Дарт Вейдер був би щасливим.

SME не виготовляє картриджі, тому ми попросили її оснастити наш зразок для огляду чимось підходящим. Компанія вирішила встановити рухливу котушку Windfeld Ti від Ortofon (£4399 / $5999 / AU$7199), яка є картриджем з відносно низьким виходом (вихід 0,2 мВ при 1 кГц, 5 см/сек), але відома своєю переконливою тональністю, проникливістю та точністю. Він надійно відстежує при рекомендованій силі притиску 2,3 г і працює чудово. Картридж Windfeld Ti - відмінний вибір, хоча, якщо ви віддаєте перевагу багатшому тональному балансу або у вас музичні смаки, які віддають перевагу м'язистості вишуканості, пошукайте щось інше.

Після правильного налаштування Model 20 Mk2/Series V стає насолодою від використання. Він швидко і тихо обертається, і кожна точка торкання від кнопок регулятора швидкості до важеля підйому/опускання стріли відчувається суттєвою. Ретельно демпфоване субшасі не хитається, як звичайні пружинні конструкції, такі як Linn LP 12, і тому виявляється таким же невибагливим у використанні, як Rega Naia.

Будь-який компонент джерела на цьому рівні виразно потребує першокласної партнерської системи; Більшість наших тестових сесій ми проводимо з Model 20, підключеною до нашого референсного підсилювача Burmester 088/911 MkIII (оснащеного фонокорректором MC) і динаміками ATC SCM 50. Ми змінюємо ATC на стійки Wilson Benesch Discovery 3Zero для частини процесу зору.

Звук
SME має домашній звук, який був присутній у кожному програвачі, який ми чули від цього бренду. Звук – це контроль, стабільність та дозвіл. Це не той програвач, який прикрашає запис, і часом його, безумовно, можна звинуватити в тому, що він ставить аналіз вище за розвагу. Проте, незважаючи на це, його завжди приємно слухати.

Наша копія Thriller Майкла Джексона добряче пошарпана і тепер звучить трохи тонко і різко, і саме так вона сприймається зі SME. Тим не менш, послухайте, не звертаючи уваги на ці обмеження, і ви виявите, що програвач дозволяє вишукану кількість деталей, а потім організує їх у дивовижно зв'язковий та музичний досвід. Він накладає збільшувальне скло на виробництво таким чином, що змушує нас захоплюватися увагою до деталей, які продюсер Квінсі Джонс та інженер Брюс Свіден вклали у запис.

На щастя, справа не лише в аналізі. SME передає непереборний драйв Wanna Be Startin' Somethin' з ентузіазмом і видає жорсткий ритмічний трек зі справжньою переконаністю. У ньому багато удару та здатності зберігати спокій, навіть коли музика стає шаленою. Голос Джексона звучить із пристрастю, SME передає кожен крик, рохкання та вокальний тик із граничною ясністю. Бас настільки тугий, наскільки вам подобається, переконливо поєднуючи артикуляцію та міць.

Нам цікаво, яку різницю створює затискач для пластинок Model 20. Після того, як ви пограли сюди, не потрібно багато часу, щоб зрозуміти, що його використання необхідне. Приберіть його, і звук втратить точність та фокусування.

Прозорість Model 20 підкреслюється, коли ми перемикаємось на Carmina Burana Орфа. Звукова сцена значно збільшується, даючи чітке уявлення масштабу місця запису. Стереозображення настільки стабільне, наскільки це можливо, з оркестром та численним хором, міцно закріпленим на місці. Немає ні натяку на стрес або втрату фокусу, навіть коли музика стає щільною та вимогливою. Динаміка вибухова і передається із захоплюючим духом впливом. Тут є відчутне відчуття сили та такий авторитет, який рідко чуєш навіть на цьому рівні.

Картридж багато в чому диктує тональність програвача. Ortofon Windfeld Ti приблизно так само неупереджений, як і вони, передаючи голоси та інструменти природним чином. Тим не менш, якщо ви погано підберете цей картридж, це не складе труднощів зробити його звучання трохи тонким і неповним. Ми очікуємо, що дилер, який продає товар, надасть рекомендації щодо деталей. Переконайтеся, що у фонокоректора достатньо посилення та якості, щоб впоратися з відносно низьким виходом Ortofon.

Вердикт
Нам дуже подобається наш час із комбінацією Model 20 Mk2/Series V/Ortofon. Він звучить як удома у всіх музичних жанрах, передаючи як зернистість Born To Run Брюса Спрінгстіна, так і ритмічно щільну електронну музику Four Tet. Порівняно з конкурентами, такими як LP 12 Klimax Лінна, його звучання можна вважати трохи відчуженим і схильним до інформування, ніж до розваги.

Знаєте, що? Ми вважаємо, що SME це подобається. Компанія вважає, що робота музики – розважати, а робота програвача – лише передавати запис якомога точніше. Враховуючи, як добре звучить SME Model 20 Mk2/Series V, з цим важко сперечатися.

Модель 20 Mk2/Series V чудово зроблена та приємна у використанні. Його продуктивність настільки ж прониклива, наскільки це можливо

Плюси:
+ Чесна та прониклива продуктивність
+ Чудова звукова авторитетність та контроль
+ Найкраща у своєму класі якість складання

Мінуси:
- Ціна робить його недоступним для більшості
- Потрібна обережність у партнерстві для досягнення оптимальних результатів

Оцінки:
Звук: 5
Складання: 5
Характеристики: 5