DM-101 Delay Machine – аналогова педаль затримки Boss

DM-101 Delay Machine – аналогова педаль затримки Boss

Основні особливості:
- Повністю аналогова педаль затримки з цифровим керуванням
- 12 режимів затримки (6 моно, 6 стерео)
- MIDI-керування через mini TRS
- Інтуїтивно зрозумілий дизайн із крутим ретро-стилем
- Натисніть темп
- Перенесення для передачі сигналу без втрат
- Найкращий та музичний (аналоговий) дилей звучить за довгий час

Кілька тижнів тому ми писали про нещодавно представлене Boss DM-101. Після деяких прохань і благань мені пощастило отримати можливість всебічно протестувати нову аналогову затримку в моїй домашній студії. Ось чому ковшові бригади та мультиголовки – це круто.

Дизайн та якість виготовлення
Boss вже давно відомі своєю надійною та неруйнівною конструкцією своїх блоків ефектів. DM-101 не є винятком: міцне металеве шасі з чорною фарбою текстурованою і міцна металева опорна плита складають основу. Шість ручок забезпечують хороший тактильний зворотний зв'язок і досить чутливі до найменших регулювань.

Режими вибираються за допомогою поворотного перемикача посередині, який приємно замикається, коли встановлено бажаний режим затримки. У всякому разі, кнопки для поділу дотиків та пам'яті здаються трохи хисткими.

На щастя, Бос чинив опір бажанню використовувати більше світлодіодів, ніж необхідно. У той час як деякі інші педалі покриті відблискуючими миготливими вогнями, DM-101 обмежується найважливішою інформацією. Червоне свічення приємно тонке, навіть у тьмяному світлі. Дуже добре.

DM-101 пропонує шість монофонічних та шість стереофонічних режимів.
Як аналогова педаль затримки з цифровим керуванням, DM-101 прагне поєднати найкраще з обох світів. Крім того, він наповнений функціями та можливостями. Усі з'єднання розташовані на задній стороні пристрою. Це особливо зручно, якщо на педалборді мало місця.

Поруч із входом 1/4″ ви знайдете два виходи: A/Mono та B, останній з яких використовується для режимів стереозатримки. Можливість підключити зовнішній футсвітч чи педаль експресії – приємне доповнення. Невеликий вхід USB здається трохи недоречним, особливо з огляду на аналоговий підхід педалі. Нарешті, є пара роз'ємів mini TRS для входу та виходу MIDI, до яких можна підключити контролер – докладніше про це пізніше.

Крім блоку живлення Boss DM-101 поставляється з чотирма гумовими ніжками, які забезпечують його надійну фіксацію. Але більше не будемо ходити навколо та навколо — перевіримо, як це звучить.

Як це звучить - Тестування Boss DM-101
я протестував процесор Boss DM-101 з двома зовсім різними налаштуваннями:
З одного боку, я спробував затримку перед Laney Lionheart L5, використовуючи Maybach Lester '59. Єдиною іншою педаллю була tc electronics Polytune 3. Підсилювач проходить через кабінет 2×12 дюймів із двома Celestion G12M Greenbacks.

На відміну від цієї дуже аналогової установки, я вирішив також спробувати Boss DM-101 разом з моєю педаллю TONEX. Аналог зустрічається із цифрою, так би мовити. В даному випадку це гітари Telecaster з приголомшливими звукознімачами Gristle Tone та Gibson Les Paul Custom Lite.

Перевірка звуку - установка № 1
Завдяки використанню BBD (пристрою Bucket Brigade), аналогові затримки дають дуже теплі ефекти, що насичено звучать, які знаходяться швидше на темній стороні спектру. Аналогові чіпи не так чисто відтворюють високі частоти та гармоніки, як сучасні цифрові дилеї – безперечний плюс у моїй книзі.

У поєднанні з невеликим, дуже виразним ламповим підсилювачем, таким як Laney L5, ця характеристика стає дійсно яскравою.

Я протестував монофонічний режим DM-101 починаючи з класичного режиму. Теплий, традиційний звук дуже різноманітний і може бути збільшений до 1200 мс часу затримки. Занадто багато для всього, що я маю на увазі, але все ж таки запрошення поринути у світ сферичних звуків.

Родзинка: багатоголовий режим Boss DM-101
Я пропущу режими Vintage і Modern, тому що їх сучасніші звуки затримки мені не дуже подобаються — надто важкі високі частоти для вух, які тепер звикли до аналогової теплоти. З іншого боку, багатоголовий режим справді змушує сяяти сонце.

Ця дуже вдала інтерпретація магнітофонної затримки дуже музична і дає мені саме те, що я шукав. Граючи кілька рифів з точками, я був вражений складністю звуку. Вишнею на торті є можливість використовувати ручку Variation для вибору з десяти різних комбінацій головок. Знімаю капелюх, цей звук справді крутий.

Наступний режим, Non-Linear, являє собою каскад затримок, що наростають по гучності. Особисто для мене занадто складно, але безперечно переконливо, якщо вам це подобається.

Boss DM-101 має стереовиход.
Це працює добре, хоч і з нестачею. Незважаючи на те, що Boss DM-101 пропонує кілька відмінних стереофонічних режимів, в ньому відсутній стереовхід. Хочете використати стерео хорус перед ним? Ну тобі не пощастило. Крім гітарного світу, це буде істотним недоліком, наприклад, для синтезаторів. Дуже шкода — у ціновому діапазоні 500 доларів я оцінив би повну свободу творчості.

Стерео звуки
Починаючи з налаштування Reflect, відразу відкривається широка стереофонічна сцена, що підтримується приглушеним, дуже просторовим компонентом реверберації звуку.

Режим подвоєння + затримка вимагає обережного обертання ручки: комбінація подвоєного звуку з більш тривалою затримкою має бути ретельно налаштована за допомогою регулятора варіації, щоб запобігти звуковим абераціям.

Давайте перейдемо до широкоекранного режиму, який виявився одним із моїх коханих. Варіація майже на 0, час затримки на 12 годин, інтенсивність на 3 і гучність на 12 дають напрочуд широке стереозображення. Маса задоволення, незважаючи на мою імпровізовану стереосистему, яка в кращому разі була напівпрофесійною.

Зрештою, я поринув у «картинку звуку» в режимі Dual Mod — не зовсім мій спосіб гри на гітарі. Але звук серйозно чокнутий і допускає безліч унікальних ефектів, особливо зі злегка спотвореним основним звуком. Pan і Pattern ще раз дали мені відчуття U2, коли Maybach запалив лампи трохи сильніше.

Soundcheck Boss DM-101 - Налаштування № 2
Не хвилюйтеся, я не збираюся повторювати весь цей процес із цифровим профілем підсилювача Tonex. Я просто відчув себе зобов'язаним спробувати Boss DM-101 з моєю звичайною установкою, яку я використовую щодня.

Почуваючись як вдома у складніших музичних сферах, я не міг не запустити пару клонів Soldano, Friedman і Diesel за допомогою Boss DM-101. Ну що сказати – затримка Boss не підвела. Різні режими, особливо в більш швидких пасажах з приглушенням долоні, відтворювали дуже органічний, відкритий звук, який ніколи не втрачав свого аналогового дотику (навіть у цьому цифровому налаштуванні). Чудово, як кілька аналогових BBD можуть перетворити просту затримку на щось справді особливе.

Аналогові затримки коштують грошей
Давайте приступимо до справи. Ціна DM-101 знаходиться близько 500 доларів. Враховуючи його головний недолік - відсутній стереовхід - у вас можуть навіть виникнути сумніви, чи варто воно того.

Але ось у чому річ: повністю аналогова затримка завжди коштуватиме набагато дорожче, ніж її цифровий аналог. Крім того, DM-101 пропонує цілу низку функцій і звуків, які виділяють його з натовпу.

Список функцій також дуже примітний. Наприклад, функція пам'яті дозволяє зберігати до 128 власних пресетів, які можна викликати за допомогою додаткового MIDI-контролера. Я думаю, що навіть Девід Гілмор не використовує стільки різних затримок.

Boss вклав усе це у високоякісну педаль з унікальним звучанням, яка витримає навіть найжорсткіші умови на сцені. Так, ціна висока, але якість ще вища.

Висновок
Я повністю отримав насолоду від часу з Boss DM-101. Особисто я в основному виріс із цифровими затримками і мав лише невиразне уявлення про те, чого мені не вистачало. Можливості поринути у справді високоякісну, повністю аналогову установку були нечисленні та рідкісні.

Однак я хотів би відзначити одну річ: така педаль, як DM-101, може по-справжньому сяяти лише в тому випадку, якщо ви дійсно знаєте її всі входи та виходи. Немає нічого трагічнішого, ніж тримати його у фіксованому положенні. Добре, я зроблю виняток для налаштування кількома головками.

Як тільки ви дійсно дізнаєтеся про нього, Boss DM-101 дає саме те, що обіцяє: автентичний, всебічний і, перш за все, дуже музичний звук затримки.