Огляд Elektron Analog RYTM MKII

Огляд Elektron Analog RYTM MKII

Версія MKII аналогового RYTM має абсолютно нове апаратне забезпечення та низку нових цікавих функцій.
2014 року нам пощастило протестувати драм машину Elektron Аналог RYTM (MKI). З того часу він користується великою повагою серед бітмейкерів. Тепер настав час глянути на MK II.

Перша очевидна зміна стосується апаратної частини. Темно-сірий корпус пішов у минуле, замінивши його світло-сірим алюмінієвим, нахиленим для зручності використання. Новий OLED-дисплей із білими клавішами на чорному тлі став набагато зручнішим для читання. Далі, старі прогумовані натискні енкодери стали більш зручними у відчутті та дозволі, а жорсткі пластикові кнопки були замінені на надміцні, як у недавній моделі Digitakt. Як і у випадку з RYTM MKI, тримайте керівництво під рукою, оскільки навігація може викликати певний «головний біль», але загалом навігація у версії MKII здається інтуїтивнішою.

В основі RYTM MKII лежить той самий чудовий восьмиголосний аналого-цифровий звуковий двигун, що і в MKI, у поєднанні зі звичним 13-доріжковим секвенсором. Вибір кожної доріжки здійснюється натисканням кнопки доріжки та відповідного педа.

Найбільш очевидною відмінністю передньої панелі MKII є те, що старі гумові накладки, що підсвічуються, чутливі до натискання, були замінені на більші і м'які версії, так що ви, нарешті, можете насолоджуватися барабанною грою пальцями на RYTM (величезне поліпшення в порівнянні з MKI).

Введення бітів за допомогою педів, а також зміна сцен і перформансів стали набагато надихаючішими, і ви виявите, що вам набагато рідше доводиться покладатися на покрокові кнопки для програмування бітів. Крім того, як і у Tempest та останніх моделей MPC, педи підсвічуються, відображаючи їхній стан, а драм машина Elektron Analog RYTM MKII, аналогічно, відображає різні рівні та режими швидкості натискання за допомогою кольорового підсвічування. Крім відмінного вигляду, це дозволяє вам бути в курсі подій, навіть коли виконуються складні патерни.

Основні моменти
По-перше, відзначимо, що глобальний аналоговий компресор звучить чудово і може по-справжньому змінити ваші біти, допомагаючи їм гойдатися, додаючи бажаної атмосфери та драматизму. У вашому розпорядженні також еквалайзер з бічним ланцюгом, а також регулятори міксу, атаки та співвідношення для детального налаштування компресії. Далі, не варто забувати про мікротаймінг для зсуву кроків назад або вперед за часом (відмінно підходить для корекції або подальшого згладжування виконання в реальному часі/неквантованого виконання), і, звичайно ж, у вас є ретригери для зміни ваших бітів (багато в чому схожі на повтор нот/подшаги MPC на MPC. Ще одне чудове доповнення — пара входів, що управляють, до яких можна підключати зовнішні джерела CV (модульні синтезатори або педалі експресії). Ці входи можна маршрутизувати для керування кількома параметрами одночасно, і ми бачимо, як це добре працює для тих, хто хоче налаштовувати щось наживо - ви можете грати на іншому інструменті, одночасно використовуючи педалі експресії для впливу на кілька параметрів (фільтри, ефекти, що обгинають і т. д.). Загалом є до чого причепитися, щоб довести базовий патерн до повного зникнення. Можливості безмежні, особливо у поєднанні аналогового сигналу та семплів.

Як і раніше, кожен пед/трек може містити одну з дев'яти «машин» - автономних синтезаторних двигунів, призначених для створення певного звукового удару. Ви можете налаштувати пед/трек на один механізм, механізм із семплом або тільки семпл. Пед 1 (з позначенням BD) тепер включає шість типів ударів бас-бочкою (включаючи FM, Plastic, Silky і Sharp), а ПЕД 2 (SNR) - чотири типи, а також один тип бавовни та два типи римшота. Обидва використовують двоосциляторні машини, параметри кожної з яких оптимізовані для створення певного звуку.

Ви також знайдете генератори низьких, середніх та високих томів, а також відкриті та закриті хети, тарілки (райд/креш) та ковбели. Відкривається широкий простір для створення різноманітних аналогових звуків/акустики, від класичних роландівських до шаббі/трипових (хоча деякі звуки вимагають більше зусиль для налаштування, ніж інші, через кількість доступних параметрів, і було б непогано додати нові генератори малого барабана, клепа та хета). На щастя, гнучка архітектура MKII дозволяє додавати додаткові генератори/режими, а генератор «Dual VCO» зараз перебуває на стадії бета-тестування.

Незважаючи на складність RYTM MKII, концепція машини, як і раніше, позбавляє головного болю при створенні складних аналогових барабанів, надаючи вам встановлені маршрути. На відміну від цього, машина на кшталт Tempest від DSI вимагатиме від вас певних попередніх знань про те, як працюють аналогові барабани, щоб отримати бажаний звук – що, можливо, здасться вам добрим, а може й ні! Однак у цьому випадку все просто: хочете аналоговий бас-бочку? Виберіть машину для бас-бочки і вся інфраструктура готова. Бажаєте малий барабан? Те саме. Вам не потрібно бути майстром синтезу, щоб створювати тут забійні аналогові барабанні звуки, а це означає, що ви можете зосередитись на створенні бітів!

Також чудово, що можна використовувати кожну машину не лише за прямим призначенням. Наприклад, BD Machine працює як простий двоосциляторний синтезатор, який досить універсальний для створення базових синтезаторних басів та соло, особливо в поєднанні з потужним багаторежимним фільтром та обгинальними.

Вам не потрібно бути майстром синтезу, щоб створювати тут чудові звуки барабанів.

Створювати патерни (до 64 кроків на чотирьох сторінках із незалежною довжиною) — захоплююче заняття, а самі патерни можна поєднувати в ланцюжки або формувати в пісні. Зверніть увагу, що на відміну від Digitakt, RYTM не підтримує зовнішній MIDI-секвенсор, тому MIDI-дані патернів/пісень не передаються. Шкода також, що не можна давати назви патернам, як на Digitakt/Digitone, але принаймні можна давати назви наборам для порядку.

Кожен пед з виділеним треком, як і раніше, має сенс, оскільки ви можете одночасно відбивати біт на бас-бочці, малому барабані та хете в режимі реального часу, і кожен біт буде йти на свою доріжку (що нарешті є і в нових MPC)! Для корекції неакуратного виконання/ритму можна налаштувати неруйнівне квантування в реальному часі глобально або за треками разом зі свінгом (що дуже зручно). Це дає доступ до напів-або жорсткого квантування для кожного інструменту, що є неймовірно гнучким. Звичайно, у вас, як і раніше, є доступ до класичних параметрів драм-машини, включаючи слайд і акцент (покроковий).

Як і раніше, існує два основних режими побудови шаблонів: запис у покроковому режимі та в реальному часі. Кроковий режим простий: натисніть кнопку запису і додавайте кроки, використовуючи квадратні кнопки-тригери в нижній частині передньої панелі. Кнопка загориться, позначаючи подію, або блимає, позначаючи блокування параметрів.

Однією з головних переваг обладнання Elektron є блокування параметрів, яке дозволяє заблокувати кілька змін параметрів для кожного кроку послідовності. Для цього достатньо утримувати кнопку тригера відповідного кроку, вибрати потрібні параметри, повернути відповідні енкодери та відпустити кнопку тригера кроку. Також доступна функція «блокування звуку», яка дозволяє перемикатися між різними звуками на кожному кроці послідовності (на одній або декількох доріжках), створюючи неймовірно складні патерни.

Крім того, RYTM MKII оснащений високо оціненими «тригерними умовами» та спеціальною кнопкою заповнення, які дозволяють подіям/заповненням відбуватися на основі ймовірності. Таким чином, можна створити однотактовий біт, де малий барабан на другій частці відтворюватиметься тільки щоп'яте при відтворенні біта. Це дає величезний потенціал лише однотактового патерну і значно розширює гнучкість RYTM. Нова кнопка QPER та відповідна ручка також розширюють можливості, дозволяючи швидко вибирати перформанс, налаштовувати його та одночасно налаштовувати інші параметри; це значно покращено в порівнянні з MKI і дозволяє заощаджувати час на зміні режимів при створенні біта, прискорюючи робочий процес.

Однак ми б все ж таки вітали функцію «Control All» серії Digi, яка дозволяє глобальним чином змінювати фільтри, що огинає і параметри з одного енкодера і не вимагає ніякого налаштування перед використанням (на відміну від сцен та перформансів). Можливо, цей режим можна додати до мікропрограми?

MKII звучить точнісінько як MKI, і це непогано! Низькі частоти розширені, середні – енергійні, а верхні – округлі, вишукані. Порівняно з Tempest, RYTM MKII звучить все ж таки похмуріше в аналоговому режимі, але RYTM виділяється більш меланхолійними, атмосферними тонами.

У MKII є й інші важливі переваги: по-перше, кожен трек тепер має окремий вихід на задній панелі (який можна транслювати в прямому ефірі у вашу DAW через Overbridge), але найголовніше те, що Elektron прислухалася до користувачів і додала семплювання в стилі Digitakt (стерео також підсумовується з моно. Просто натисніть кнопку Direct, натисніть Func+yes для запису, виберіть джерело запису із зовнішнього або внутрішнього аудіо, а потім додайте семпл безпосередньо на трек або пул семплів на +drive. Як і в Digitakt, рекордер залишає основний семпл незайманим, тому до нього легко повертатися та витягувати нові фрагменти (процес семплювання також інтуїтивно зрозумілий).

Нарешті, аналоговий овердрайв, як і раніше, звучить чудово, фільтри соковиті та універсальні, що обгинають енергійні, а реверберація та затримка Elektron, як і раніше, входять до числа моїх улюблених вбудованих ефектів. Нове безкоштовне програмне забезпечення Overbridge (яке повністю інтегрує RYTM MKII у вашу DAW, реліз якого заплановано на найближчий час) зробить його ще привабливішим. RYTM був покращений у всіх потрібних аспектах: це дійсно досконала драм-машина, яка надихатиме вас довгі роки.

Є вагома причина для оновлення: нове обладнання, вибірка користувачів, індивідуальні виходи та QPER – це незамінні доповнення.

Плюси:
+ Апаратне забезпечення та робочий процес значно покращені в порівнянні з MKI RYTM.
+ Тепер із семплюванням у стилі Digitakt, індивідуальними виходами, покращеним екраном/педами.
+ Як і раніше, є майстром електронної музики і не має собі рівних у плані майстерності у формуванні звуку.

Мінуси:
- Така якість складання має свою ціну.
- Режим «Управління всім» із серії Digi відсутній. Темп, як і раніше, не можна зберегти для кожного патерна. Паттернам не можна надавати імена.
- Більше машин для малого барабана, хета та клепа? Автонарізки семплів немає.