Огляд звукової панелі KEF XIO

Огляд звукової панелі KEF XIO

Чи зможе ця британська марка потягатися із визнаними гравцями, випустивши свій перший саундбар? Майкл Даррок вирішує…
Престижний британський бренд KEF виробляє високоякісні акустичні системи з 1961 року, приділяючи особливу увагу розширенню меж якості та компактності. З таким багатим досвідом дивно, що нам довелося чекати до 2025 року, щоб побачити вихід компанії на ринок саундбарів. В той час, як деякі бренди воліють пробувати свої сили з бюджетною моделлю або пропозицією середнього цінового діапазону, KEF відразу ж вийшов у вищу лігу, випустивши висококласний і доступний за ціною саундбар XIO.

На перший погляд, XIO (вимовляється як «Зі-О») дуже схожий на саундбар Devialet Dione, але без центральної кулі. Хоча порівняння з найелегантнішим саундбаром на сьогоднішній день – це комплімент, KEF запевняє мене, що це просто збіг: подібність – результат досягнення максимальної продуктивності в найефективнішому корпусі, що особливо помітно під час прослуховування.

Маючи чималі розміри 1210 мм завширшки, 165 мм завглибшки і 70 мм заввишки, а також вагою 10,5 кг, XIO знаходиться у більшому сегменті цього ринку. При цьому він не виглядає нав'язливим завдяки навмисно мінімалістичному дизайну KEF. Тут немає зайвого блиску, натомість ретельний вибір матеріалів привів до дизайну з прохолодним алюмінієм у верхній частині, оточеним високоякісною тканиною, яка має легко інтегруватися до будь-якої кімнати. Доступний у сріблясто-сірому та сланцево-чорному кольорах, єдиний розрив, який вказує на переважання функції над формою, – це покритий тканиною динамік, трохи втоплений у верхню панель. Насправді це центральний канал, якщо ви вирішите повісити колонку на стіну. KEF спростили це, увімкнувши комплект настінного кріплення, який, схоже, найміцніший із усіх, що я бачив у комплекті саундбару.

На верхній панелі розташований ряд сенсорних кнопок керування та індикаторів стану, а ззаду – втоплений хаб з обов'язковим eARC HDMI 2.1, а також оптичним цифровим та Ethernet-портами. Зручно розташовані кнопки живлення, скидання налаштувань та підключення через Bluetooth доповнюють набір функцій, як і можливість підключення сабвуфера через RCA-роз'єм. Крім того, можна придбати додатковий аксесуар KEF KW2-RX для бездротового підключення сумісних сабвуферів. KEF, як і Devialet, відмовилася від наскрізного порту HDMI.

Усередині встановлено дванадцять підсилювачів класу D, які видають загальну пікову потужність 820 Вт на масив із дванадцяти динаміків. Л/С/П і верхні канали відтворюються фірмовими 50-міліметровими динаміками KEF UniQ MX (всього шість, п'ять з яких працюватимуть одночасно, забезпечуючи активний центр залежно від орієнтації), а також двома 50-міліметровими динаміками повнодіапазонними для об'ємного звучання.

Низькі частоти обробляються чотирма НЧ-динаміками KEF P185, що являють собою досить великі (50 x 180 мм) овальні пристрої, два спереду та два ззаду. Драйвери KEF Uni-Q унікальні тим, що мають коаксіальну конструкцію з твитером і конусним драйвером, але вони грамотно інтегровані в один корпус для одноточкової подачі звуку. Ціль полягає в тому, щоб забезпечити детальне звучання по ширшій осі, так що один повнодіапазонний драйвер може відчувати труднощі у всьому діапазоні частот. У випадку з XIO, 50-міліметровий Uni-Q MX використовує одну довгохідну звукову котушку і неодимовий двигун для приводу купола твітера, так і конуса середньочастотного динаміка. Однак вони мають механічний кросовер, який, по суті, дозволяє двом драйверам рухатися разом на низьких частотах. За словами виробника, "у міру підвищення частоти MX роз'єднує купол і конус, дозволяючи твітер працювати незалежно для оптимальної високочастотної характеристики".

Також включено технологію Velocity Control від KEF, яка здатна відстежувати та контролювати рух драйвера в режимі реального часу. Стверджується, що це мінімізує спотворення за максимальної вихідної потужності, що є свого роду філософією високоінтелектуальної інженерії, яку ви зазвичай не побачите у багатьох звукових панелях. KEF заявляє, що ця комбінація драйверів може забезпечити максимальну вихідну потужність 102 дБ із частотною характеристикою від 34 Гц до 20 кГц. Крім електронного перемішування, ми маємо підтримку Airplay, Google Cast, UPnP, Bluetooth (5.3), Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz, Deezer та інших. Роздільна здатність залежить від джерела, але XIO може обробляти аудіо до 24 біт, 192 кГц через HDMI або до 24/384 через мережну потокову передачу, яка доступна по Wi-Fi до 6 ГГц. Єдиний формат, який не підтримується, це DSD, який не є важливим для звукової панелі.

Початок роботи так само просто, як підключення кабелю HDMI до HDMI-порту eARC на телевізорі, але розширені налаштування та керування потоковою передачею здійснюються через програму KEF Connect для телефону. Інтерфейс зрозумілий, підключення винятково швидке та надійне – за час використання XIO я жодного разу не зіткнувся із затримками чи проблемами із підключенням. Для саундбару вражає глибина управління: є програма корекції акустики приміщення з використанням технології Intelligent Placement від KEF (яка, на щастя, не видає гучних писків, а лише легкий свист, як у тихий день на пляжі), регулювання сабвуфера і високих/низьких частот, а також приємні налаштування здалося, бракує деяким конкурентам. Також доступний вибір звукових профілів залежно від джерела, і, на відміну від багатьох саундбарів, мій вибір за замовчуванням не було встановлено на Direct, про що докладніше пізніше…

KEF увірвався на ринок саундбарів з таким же ентузіазмом, з яким Хуан Марічаль дебютував у MLB – з розгромом! Зазвичай я не покладаю великих очікувань на моноблочні саундбари, але XIO мене здивував. Звучить напрочуд динамічно. Насичені та чисті верхні частоти у поєднанні з глибокими та потужними низами – ось чого не очікуєш від такого комплекту.

Рішення KEF використовувати чотири більші басові динаміки замість додавання додаткових, але менших за розміром, дійсно окупилося, коли справа доходить до відтворення низьких частот. Коли ви дивитеся фільм, наприклад, «Годзілла проти Конга», початкова сцена, де Конг ходить по своєму загону, видає той низькочастотний гул на кожен гуркітливий крок, який зазвичай очікуєш тільки від невеликого сабвуфера. Остання атака Годзілли на об'єкт Apex — одна з найкращих демонстрацій потужності та динаміки від саундбару, які я чув. Звучання насичене, вражаюче і широке, але ціна, яку ви платите за це, полягає в тому, що діалоги можуть трохи губитися в міксі.

Зазвичай, це проблема великих домашніх кінотеатрів, а не саундбарів. Аналогічно, хоча ви можете збільшити гучність, щоб зробити діалоги чіткішими, навколишній шум може стати трохи голоснішим. Перехід у режим Direct справді покращує якість діалогів, але при цьому втрачається багато басів – у таких випадках найкраще використовувати сабвуфер. Однак це підкреслює, що на відміну від нестабільних режимів звуку, які ми бачимо в деяких інших брендів, звукові параметри KEF дійсно добре працюють для максимального використання можливостей формату саундбару. Такі параметри, як Movie, Default, Dialogue та Direct, а також управління еквалайзером низьких і високих частот, мають позитивне значення, і замість того, щоб відразу переходити до Direct, як я зазвичай віддаю перевагу, я виявив, що дотримуюся передбачуваного профілю, оскільки він, як мені здалося, забезпечує найбільш вражаючі результати.

Що стосується об'ємного звучання, то для цільної конструкції з об'ємними і висотними каналами, що відбивають, необхідно розглядати продуктивність відповідно до аналогічних рішень — і в цьому відношенні XIO працює нарівні зі своїми конкурентами. Я виявив, що в моєму приміщенні для прослуховування продуктивність відбитого каналу буде змінюватись в залежності від частоти, але це проблема акустики приміщення, а не проблема XIO. У правильному контексті додаткові канали безперечно покращують презентацію. Gran Turismo 7 (PS5 Pro) - це гра, яка надає безліч напрямних підказок, які допомагають вам позиціонувати ваших супротивників, а також безліч ефектів навколишнього середовища, які залучають вас до гоночного процесу. Я завжди добре відчував, де мої противники намагаються мене обігнати, і коли ви брали участь у гонці, яка потрапила під дощ, особливо побачивши з кабіни, звук сильної зливи, що б'є по даху автомобіля, височить і захоплює.

Це продовжилося і у фільмі "Флеш", де вступна сцена обвалення лікарні знову продемонструвала низькочастотні можливості XIO, з вражаючим розширенням басів, коли різні будівельні компоненти руйнувалися. Але саме в сценах у тимчасовому міхурі ви відчули справжню присутність верхніх і тилових каналів. Це досить добре занурює вас у фільм. Вражає як продуктивність басів; KEF використовувала ці драйвери Uni-Q MX для досягнення чудового ефекту. Ви отримуєте неймовірну чистоту, яскравість та точність також у діапазонах середніх та верхніх частот. В цілому, таким чином, кінопродуктивність XIO важко перевершити в будь-якому саундбарі, не кажучи вже про моноблочну конструкцію, і тим, хто обмежений у просторі або хоче акуратного, але захоплюючого досвіду домашнього кінотеатру, важко пройти повз.

У музичному плані XIO демонструє впевненість та майстерність. Поєднання високоякісних високочастотних динаміків, потужного посилення, великих низькочастотних динаміків та фірмової обробки сигналу KEF робить його одним із самих музичних саундбарів, які я коли-небудь тестував. Слухаючи через Tidal Connect, я виявив, що гурт JMSN Cruel Intentions звучав досить яскраво, якби використовував моноблок. Але глибокі басові лінії були витримані на напрочуд високому рівні, при цьому зберігаючи динамічний запас, що дозволяє чітко передавати біт на високих частотах.

Однак не все має бути важким з басом, і Стіві Рея Вона Little Wing може похвалитися легендарною гітарною роботою, для якої потрібний якісний динамік, щоб пожвавити її. Злегка схилившись у теплу сторону, XIO продемонстрував приємне багатство гітарних нот, привносячи чітку різницю між моментами енергії та тиші. Коли в минулому я помічав, що деякі підсилювачі класу D в саундбарах вносять надмірно оброблений звук, KEF вдається приховати будь-які сліди цього за допомогою чистої, але плавної подачі. Неймовірний баланс, який XIO демонструє у всьому діапазоні частот, проявляється і тут — не лише багаті та детальні гітарні гами, але й такі елементи, як барабанні дроби, подаються з повною та глибокою текстурою, яка дозволяє вам заплющити очі та уявити, як шкіра томів вібрує при кожному ударі.

Справді, у більшості музичних жанрів XIO забезпечував плавний вокал, широку звукову сцену та справжню динаміку. Єдине, чого мені не вистачало, це Дуа Ліпи та Елтона Джона ремікс Cold Heart PNAU. У цій пісні є удар по бас-бочці, що вимагає великого руху та потужності, і в цьому форматі KEF просто не вистачило, щоб уникнути трохи глухого звучання. Однак, незважаючи на це, звук залишався енергійним, енергійним та чітким.

Вердикт
Можливо, KEF і вибрав спокійний зовнішній вигляд, але не дозволяйте його розмірам чи простоті обдурити вас - XIO вривається в сегмент саундбарів, наче велоцираптор із ракетницею на Harley Davidson! Він абсолютно несподіваний, дуже вражаючий і трохи абсурдний, але зарекомендував себе як найкращий саундбар у цій ціновій категорії, забезпечуючи виняткову продуктивність із набагато меншими компромісами, ніж можна було б очікувати від такого форм-фактору.