Динамічний мікрофон Audix D6X - Огляд

Динамічний мікрофон Audix D6X - Огляд

Нова динамічна система Audix, орієнтована на барабани, є три мікрофони в одному.
На момент написання статті великий каталог Audix включав щонайменше 168 дротових мікрофонів. Незалежно від того, чи ви шукаєте стриманий граничний мікрофон або спеціальну модель з кліпсою для маловідомого духового інструменту, американські виробники напевно знайдуть що запропонувати. І з усіх цих моделей, можливо, найближче до галузевого стандарту стоїть D6. Розроблений для використання з бас-барабанами та іншими низькочастотними джерелами з високим SPL, цей короткий динамічний інструментальний мікрофон - Звичне видовище на сценах і в студіях по всьому світу.

Конкуруючі школи
Існує дві школи думки щодо мікрофонів для бас-барабану. В одному кутку знаходяться пуристи, які вважають, що бас-барабан — це такий самий інструмент, як і будь-який інший, і його слід знімати максимально нейтрально. Швидше за все, вони тяжіють до чогось на кшталт DPA 4055 або, можливо, до мікрофона загального призначення, наприклад Neumann U47 FET або Electro-Voice RE20. На протилежному боці кімнати ми знаходимо реалістів, які очікують, що для того, щоб середній бас-барабан вписався в мікс, знадобляться тонни еквалізації, і вважають, що це можна зробити і в мікрофоні, щоб заощадити їм надалі.

Audix D6 міцно належить до другої категорії, поряд з такими моделями, як AKG D112 та Shure Beta 91A. Він навмисно розроблений із низькою чутливістю, щоб не перевантажувати підсилювачі та перетворювачі, навіть якщо його помістити всередину гучного бас-барабану. І в нього люто «зачерпнута» частотна характеристика, яка покликана підкреслити клацання калатала і гуркіт низьких частот, за рахунок усієї цієї неприємної середини, яку ви в будь-якому випадку збиралися налаштувати при мікшуванні. Для деяких D6 забезпечує ідеальний "готовий до мікшування" звук бас-барабану. Але для інших його відносно екстремальна частотна характеристика заводить дуже далеко, і це, безумовно, обмежує альтернативні застосування такого мікрофона. Отже, Audix тепер наслідували приклад таких виробників, як AKG і Shure, запропонувавши мікрофон для бас-барабану з декількома тональностями, що перемикаються.

Перемикай це
Цей мікрофон - D6X, і він багато в чому ідентичний D6, за винятком утопленого перемикача трипозиційного, розташованого приблизно посередині корпусу. Мені подобається, як Audix реалізувала цей перемикач: ви можете регулювати його пальцем або нігтем великого пальця, але він захищений від випадкового натискання і ніколи не виникає сумнівів щодо того, яке положення вибрано. У всіх інших відносинах D6X такий же, як D6, тобто це компактний мікрофон, який легко встановити на місце і який досить легкий, щоб залишатися на своєму поворотному затиску, що входить до комплекту постачання. Міцний алюмінієвий корпус та глянсово-чорне оздоблення залишилися незмінними, за винятком великого X, вирізаного з металу.

D6X описується як кардіоїдний мікрофон. Графіки Audix показують, що діаграма спрямованості схиляється до суперкардіоїди на більшості частот і не так добре контролюється, як можна було б отримати від чогось на кшталт конденсаторного мікрофона з невеликою діафрагмою, але з огляду на застосування це навряд чи буде проблемою на практиці. Чутливість зазначена як 0,8 мВ/Па, але для сигналу 75 Гц, а не для звичайного тону 1 кГц; знову ж таки, це відображає передбачувану роль мікрофона.

У центральному або збалансованому положенні частотна характеристика смайлика приглушена, але все ще присутня, в той час як третє положення описується як природне.

У першому положенні перемикач вводить точно таку ж фільтрацію, як і в D6, роблячи два мікрофони за всіма намірами та цілями ідентичними. У центральному або збалансованому положенні частотна характеристика смайлик приглушена, але все ще присутня, в той час як третє положення описується як Natural. Графіки частотної характеристики показують, що це відносна інтерпретація «природного» з широким совком між 100 Гц і 2 кГц і м'яким акцентом присутності між 3 і 7 кГц. Той же графік показує, що режими Balanced і D6 мають розширені високочастотні та низькочастотні характеристики порівняно з налаштуванням Natural, при цьому режим D6 йде на дБ або близько того далі в обох відносинах. Середній зріз ще на 3 дБ або близько більш виражений в збалансованому режимі і набагато більш виражений в режимі D6, досягаючи дна на 800 Гц, що приблизно на 16 дБ нижче номінального нуля. Порівняно з чимось на зразок AKG D12VR, пропоновані тональні варіації тут набагато радикальніші, принаймні на папері.

Центральний проділ
Коли справа доходить до запису барабанів, я часто виявляю, що стою в незручній позі посеред кімнати, зайнятої пуристами та реалістами. Коли я намагався використати щось на зразок RE20 для запису великого барабана, я в результаті отримував досить екстремальні налаштування еквалайзера при міксі. Але коли я використовував мікрофон, спеціально призначений для цієї ролі, у мене іноді виникало відчуття, що він змушує кожен бас-барабан звучати однаково або підкреслює атаку калатала до незручного ступеня. Я не можу заперечувати, що D6 — один із тих мікрофонів, які іноді викликали останню реакцію: ідеально підходить для металевої гри на барабанах і для швидкого отримання придатного звуку, коли час має суттєве значення, можливо, не те, чого ви прагнули б на джазовій сесії.

Якщо всі клацання і всі сабвуфери це те, що вам потрібно, D6X абсолютно забезпечує все необхідне з перемикачем в положенні D6. Я не зміг виявити жодної різниці між двома мікрофонами, не те щоб їх було легко розташувати близько один до одного всередині бас-барабану. Але якщо це не те, що вам потрібно, інші два параметри дійсно значно збільшують корисність мікрофона. Я не впевнений, що збалансований режим звучить збалансовано на чомусь, крім бас-барабана, але там він часто, здається, повторює ходи еквалайзера, які я хотів би зробити на мікрофоні загального призначення, такому як beyerdynamic M88. Я також виявив, що збалансований режим набагато корисніший, ніж повноцінний режим D6 на джерелах, суміжних з бас-барабаном, таких як підлоговий том. Зрештою, режим Natural – це свого роду одкровення. Він, як і раніше, може багато чого запропонувати на перкусійних джерелах, і якщо він недостатньо скульптурний, щоб відтворити ваш улюблений звук бас-барабана, його дуже варто спробувати на малому барабані і томах-стійках. Він навіть перетворює D6X на дивовижно ефективний вокальний мікрофон, якщо вас не бентежить його низька чутливість. Якби швейцарська армія видавала новобранцям інструментальний мікрофон, я думаю, вони придумали б щось дуже схоже на Audix D6X!

Вердикт
Простий трипозиційний перемикач перетворює Audix D6X на щось більше, ніж просто мікрофон для бас-барабану.