AIAIAI Unit-4 - Бездротові активні студійні монітори з живленням від батарейок

AIAIAI Unit-4 - Бездротові активні студійні монітори з живленням від батарейок

Датські новачки AIAIAI роблять моніторинг портативним за допомогою цих компактних бездротових динаміків із живленням від батарейок.
Як продукт британської індустрії hi-fi-динаміків 1980-х років, я був привчений вірити, що британський дизайн динаміків лідирує у світі. І якийсь час, у 1960-х та 1970-х роках, у цьому була частка правди. Такі компанії, як Quad, Tannoy, Celestion, KEF, Wharfedale та Goodmans (і BBC) породили цілу галузь розробників та виробників динаміків, для яких передові розробки та проектування електроакустичних продуктів були валютою. Але погляд на північ, у бік Скандинавії та Данії, зокрема, показує деяку чималу конкуренцію. Я пишу це, тому що портативна PA Kombo, яку я нещодавно оглядав, є продуктом датського стартапу в області аудіо, і тепер цей огляд AIAIAI Unit-4 потрапляє до тієї ж категорії «датського стартапу». Данія за десятиліття виробила більш ніж справедливу частку електроакустичних продуктів (для початку, Dynaudio, DALI та Bang & Olufsen) і зараз, я думаю, знаходиться на підйомі.

Наскільки мені відомо, немає нічого іншого, націленого на моніторинг ближнього поля, подібного до Unit-4. Це портативне та компактне рішення для моніторингу, призначене для використання на настільних комп'ютерах та у невеликих студійних приміщеннях. Нічого особливо незвичайного — але Unit‑4 також опціонально працює від батареї, із заявленим терміном служби батареї 20 годин, та бездротовим підключенням, і ці дві функції майже повністю відрізняють його від будь-яких конкурентів.

Маленькі коробочки
Unit-4 дійсно досить маленький і напевно симпатичний. Я закохався у його зовнішній вигляд та відчуття майже відразу. Він складається із повністю пластикового корпусу з внутрішнім об'ємом близько 3 літрів, оснащеного номінально 80-мм (3,5-дюймовим) басовим/середньочастотним динаміком та 19-мм купольним твітером. Посилення включає модулі класу D для басового динаміка та твітера, розраховані на 30 Вт безперервно, але з піковою потужністю 80 Вт.

Діафрагма басового/середньочастотного динаміка виконана з покритого паперу, купол твітера — з тканини, а динаміки виглядають звичайними з погляду дизайну та проектування. Рулонне оточення басового динаміка має щедрі розміри для розміру діафрагми, що говорить про те, що динамік розроблений для забезпечення розумно збільшеного ходу, що може деякою мірою компенсувати його обмежену площу діафрагми. Unit-4 - це студійні монітори з рефлекторним навантаженням з надзвичайно довгим і звивисто прокладеним портом скромної площі поперечного перерізу, який закінчується виходом, що напіврозширюється, на задній панелі корпусу. Довгі фазоінверторні порти схильні до резонансів органних труб, а порти з невеликою площею поперечного перерізу мають тенденцію ставати нелінійними і стискатися при помірних рівнях гучності, оскільки вони не можуть пропускати досить нетурбулентного повітряного потоку. Я очікував, що обидві проблеми будуть очевидними в цій конструкції, але ми побачимо це пізніше, коли я займуся деякими акустичними вимірами.

Unit-4 дійсно досить маленький і напевно симпатичний. Я закохався у його зовнішній вигляд та відчуття майже відразу.

Корпус має зручну клиноподібну форму, що дозволяє встановлювати його на робочому столі в альбомній орієнтації з відповідним кутом вгору, і він виготовлений із переробленого пластику. AIAIAI багато говорить у своїх рекламних текстах про те, що Unit‑4 легко розбирається (за допомогою гвинтів та без клею) та ремонтується, і вони також пропонують повний спектр запасних частин, які можна придбати на веб-сайті, а також посібники з ремонту та навіть варіанти обміну. На мій погляд, це дуже позитивні зміни, і я сподіваюся, що інші виробники моніторів приймуть їх до уваги.

Деякі додаткові опції включають дуже розумний чохол для перенесення, в який міститься пара Unit‑4 з місцем для кабелів і аксесуарів, бампер з переробленого силікону, який забезпечує додатковий захист від випробувань портативності, і кутові настільні клини з переробленого силікону, які поділяють студійні монітори і допомагають з їх вирівнюванням при встановленні на столі.

Цікавою та привабливою особливістю є те, що басовий/середньочастотний динамік оточений кільцем білих світлодіодів, які відображають стан заряду батареї, гучність та статус бездротового з'єднання. А передня панель оброблена магнітно прикріпленою перфорованою сталевою решіткою, яка захищає динаміки і виглядає досить круто.

Що стосується варіантів підключення сигналу, Unit‑4 пропонує збалансовані та незбалансовані аналогові входи на роз'ємах 6,3 мм і 3,5 мм відповідно, а також бездротове з'єднання через Bluetooth, або через фірмовий протокол W+ Link від AIAIAI. W+Link, як стверджує AIAIAI, має переваги перед Bluetooth, пропонуючи як звук без втрат, так і низьку затримку. При цьому зазначена затримка в 16 мс цілком відповідає діапазону, який може негативно вплинути на запис з накладенням (хоча, швидше за все, у цьому випадку ви використовували б проводове з'єднання). W+ Link працює з Unit-4 через передавач AIAIAI, званий X02, який може бути підключений до порту USB-C на вашому комп'ютері або може оцифровувати та передавати аналоговий звук незалежно через свій власний лінійний вхід стерео 3,5 мм. При підключенні до хост-комп'ютера X02 відображається як вихідний пристрій з живленням від SB, але при використанні для передачі з аналогового входу він має бути запитаний окремо - підійде зарядний пристрій для смартфона USB. Сполучення Unit‑4 з передавачем X02, як у стереопарах, так і окремо, полягає в тому, щоб просто перевести динаміки в режим бездротового сполучення, натиснувши та утримуючи кнопку W+ на задній панелі та ввімкнувши передавач X02. Сполучення Bluetooth також просто, і навіть якщо ви не використовуєте Bluetooth для аудіо, варто витратити час, тому що є програма для смартфона Unit‑4, яка забезпечує деякі розширені функції керування та налаштування, які недоступні в іншому випадку: керування еквалайзером та передустановки, яскравість світлодіодного дисплея та оновлення прошивки.
На задней панели расположены проводные аудиовходы, а также кнопки для включения различных беспроводных режимов и выбора работы левого/правого/монодинамика.
Кнопки
На задній панелі розташовані дротові аудіовходи, а також кнопки для включення різних бездротових режимів та вибору лівого/правого/монодинаміка.

На верхній панелі монітора розташовано три кнопки. Ліва та права кнопки дозволяють регулювати гучність, а середня виконує кілька функцій, таких як увімкнення/вимкнення живлення, вимкнення звуку та перевірка заряду батареї. Якщо два монітори з'єднані через бездротову мережу в стереопарі, натискання кнопки на одному з них також керує іншим. Раніше згадане світлодіодне кільце дисплея загоряється в різних режимах та режимах, щоб забезпечити зворотний зв'язок при натисканні кнопок та відповідному стані монітора, хоча мені було досить складно запам'ятати та інтерпретувати значення дисплея. Сподіваюся, знайомство приведе до більш безпосереднього розуміння. Я вже згадував кнопку бездротового режиму на задній панелі, яка забезпечує пару та перемикання між режимами Bluetooth і W+, а також є кнопка, яка призначає монітору ролі лівого, правого або сумованого моно.

Що стосується живлення від батареї, кожен монітор Unit‑4 постачається з власним блоком живлення від мережі/зарядним пристроєм для батареї, і монітори можна використовувати як із підключеним, так і без нього. Батарея встановлена ​​всередині моніторів і недоступна. Я офіційно не перевіряв заявлений час роботи батареї о 20 годині, але у мене Unit‑4 працювали на моєму столі протягом кількох днів без підключення до джерела живлення, тому я не маю причин сумніватися в цьому.

Вимірювання
Взявши Unit‑4 у мій акустичне вимірювальний простір і запустивши FuzzMeasure, я спочатку дослідив його осьову частотну характеристику та гармонічні спотворення, і результат цього можна побачити на діаграмі 1. Крива частотної характеристики досить рівна, всього з кількома коливаннями в області кросовера 3 кГц. Однак у діапазоні твітера спостерігається помітний підйом рівня між 3,5 та 9 кГц, і я відчуваю, що це призведе до помітного акценту на тарілках, шипінні та загалом на високочастотних елементах програмного матеріалу. Характеристики спотворень Unit-4, показані в зелених і червоних накладеннях на діаграмі 1, досить розумні, при цьому третя гармоніка зазвичай приблизно на 40-50 дБ нижче в середньої критичної смузі. Враховуючи, що рівень звукового тиску для вимірювання становив 90 дБ (на відстані 1 м), що відносно голосно для такого компактного монітора це хороші характеристики. Єдиним невеликим відхиленням у кліші є незрозумілий стрибок третьої гармоніки на частоті трохи вище 200 Гц, хоча я думаю, що він навряд чи викличе якусь чутну проблему.
Диаграмма 1: АЧХ Unit‑4 по оси, измеренная на уровне 90 дБ на расстоянии 1 м. Искажения второй и третьей гармоник показаны зеленым и синим цветом соответственно.
Діаграма 1: АЧХ Unit‑4 по осі, виміряна на рівні 90 дБ на відстані 1 м. Спотворення другої та третьої гармонік показані зеленим та синім кольором відповідно.

Я вже згадував ґрати Unit-4 і ставив питання, чи вплине вона на частотну характеристику твітера. І відповідь, проілюстрована на діаграмі 2, полягає в тому, що впливає. Діаграма 2 показує осьову частотну характеристику Unit-4 із встановленими решіткою (червона крива) і без неї (зелена крива), і вона показує, що підйом високих частот, про який я згадував у попередньому абзаці, значно зменшується при знятій решітці. Ця різниця між встановленими і знятими ґратами чути, і я провів усі свої критичні прослуховування без ґрат. Тепер ви можете поставити запитання, чи не переплутав я криві — можливо, ви інтуїтивно не уявили б, що рівень твітера знизиться при знятих ґратах. Я думаю, що відбувається те, що встановлення ґрат збільшує опір випромінювання повітря в безпосередній близькості від купола твітера, ефективно збільшуючи його ефективність.
Диаграмма 2: Частотная характеристика, измеренная с прикрепленной решеткой (красная кривая) и снятой (зеленая).
Діаграма 2: Частотна характеристика, виміряна з прикріпленими гратами (червона крива) та знятою (зелена).

Рухаючись далі, Діаграма 3 показує ±15 градусну вертикальну (або горизонтальну, якщо Unit 4 використовується в ландшафтному режимі) позаосьову частотну характеристику, накладену на осьову. Позаосьові характеристики показують типову зміну, виявлену в multi-way динаміки, оскільки фаза драйвера змінюється області, де їх виходи перекриваються. Однак, якби я використовував пару Unit‑4 у ландшафтному режимі на столі, я б постарався переконатися, що вони нахилені до місця прослуховування, тому що відхилення від осі в будь-якому напрямку призводить до деяких потенційно значних змін відгуку. Портретна орієнтація з динаміками, піднятими на висоту вух або нахиленими назад, ймовірно, була б найкращим варіантом - у цьому випадку Unit-4 також займають менше місця на столі.
Диаграмма 3: Сравнение отклика на оси (красный) с откликами на 15 градусов от оси, на стороне ВЧ (зеленый) и стороне НЧ (синий).
Діаграма 3: Порівняння відгуку на осі (червоний) з відгуками на 15 градусів від осі, на боці ВЧ (зелений) та НЧ (синій).

Діаграма 4 ілюструє деякі установки еквалайзера, доступні через програму Unit‑4. Я вирішив проілюструвати лише параметри столу -3 дБ та -12 дБ, і ці цифри, схоже, відносяться до максимального загасання, яке виробляється; на частоті 100 Гц крива -12 дБ насправді згасає тільки близько -6 дБ. Поряд із передустановками еквалайзера столу, додаток Unit-4 також пропонує п'ятисмуговий графічний модуль еквалайзера. Низькі баси, баси, середні, верхні середні та високі частоти можна настроювати в діапазоні від -12 дБ до +3 дБ. Не бажаючи видавати, що я думаю про Unit-4, коли справа дійшла до прослуховування, я виявив, що еквалайзер і передустановки загалом корисні з точки зору налаштування суб'єктивного тонального балансу для відповідності різним настільним установкам, хоча я не можу собі уявити, щоб комусь -то знадобилася передустановка LF -12 дБ. Послаблення НЧ у передустановках пульта також корисне для того, щоб Unit-4 грав голосніше, оскільки воно ефективно збільшує запас підсилювача, драйвера і порту рефлексу.
Отклик Unit‑4 с эквалайзером, установленным на нейтраль (красный), и с включенными опциями эквалайзера пульта ‑3 дБ и ‑12 дБ (зеленый и синий соответственно).
Діаграма 4: Відгук Unit‑4 з еквалайзером, встановленим на нейтраль (червоний), та з увімкненими опціями еквалайзера пульта ‑3 дБ та ‑12 дБ (зелений та синій відповідно).

Діаграма 5 показує частотну характеристику близького мікрофона виходу порту рефлексу Unit-4, виміряну на двох рівнях збудження (еквівалентних 80 дБ та 90 дБ на відстані 1 м), і очевидні три речі. По-перше, було підтверджено резонанс труби органу порту. Фактично, основна та друга гармоніки резонансу легко розпізнаються на частотах трохи вище 400 Гц і 800 Гц, і я б очікував, що резонанс порту привнесе деяке ледь помітне забарвлення. Друге явище це значна компресія низьких частот, коли Unit-4 працює на знос. Причина компресії, ймовірно, частково пов'язана з втратою лінійності фазоінверторного порту, але я також сподівався, що Unit-4 включить деяку компресію, вбудовану в обробку сигналу, щоб захистити басовий драйвер від надмірного відхилення. Unit‑4 просто не має площі діафрагми, можливості відхилення чи потужності підсилювача, необхідних для створення 90 дБ SPL на, скажімо, 50 Гц, тому щось має піти на поступки. А максимальний рівень 105 дБ, заявлений у специфікації Unit-4? AIAIAI не вказує відстань вимірювання або частотний діапазон з вагомої причини, тому що, я думаю, малоймовірно, що Unit-4 впорається зі 105 дБ на 1 м. Нарешті, на діаграмі 5 частота налаштування порту виявляється близько 50 Гц, і це означає, що Unit-4 навряд чи зможе генерувати багато вихідного сигналу нижче за цю частоту.
Измерения близкого микрофона порта рефлекса, когда Unit‑4 играет с 80 дБ SPL на 1 м (красный) и 90 дБ SPL на 1 м (синий).
Діаграма 5: Вимірювання близького мікрофона порту рефлексу, коли Unit-4 грає з 80 дБ SPL на 1 м (червоний) та 90 дБ SPL на 1 м (синій).

Unit‑4 працює чудово і показує себе як дійсно здатну та привабливу пропозицію.

Прослуховування
Виміряні характеристики Unit‑4 припускають добре спроектований та спроектований, але дуже маленький монітор. І під час використання він звучить приблизно так. На помірних рівнях гучності, для прослуховування в дуже ближньому полі, Unit-4 працює чудово і показує себе як справді здатну та цікаву пропозицію. Він в основному досягає такого рівня продуктивності, який зробив би надійні рішення щодо композиції та мікшування цілком здійсненними. І це справжнє досягнення, і, можливо, найважливіше. Unit‑4 не зовсім, на мій слух, має роздільну здатність деталей серйозного високоякісного моніторингу в ближньому полі, і він має натяк на коробковий суб'єктивний характер у середньому діапазоні, але його басові характеристики, принаймні на помірних рівнях гучності, чудові, враховуючи його розмір (хоча він не звучить настільки розширеним, як можна було б припустити за специфікацією 40 Гц). Тональний баланс Unit‑4 трохи яскравий для моїх вух, особливо з встановленими ґратами, але його еквалайзер може ефективно відрегулювати це. Якщо в Unit-4 і є недолік, то це те, що він може на слух вийти за межі лінійності порту, потужності підсилювача та ходу басового динаміка, тому дуже високі рівні гучності не зовсім відповідають його зоні комфорту; мені здається, що при перевантаженні він починає звучати стисло і задихатися, можливо через те, що спрацьовує якийсь захист динаміка.

не зовсім розумно очікувати, що такий маленький монітор працюватиме на великій гучності без доказів того, що він працює старанно. Закони фізики непорушні, але якби я мандрував і потребував простого, надійного і портативного рішення для моніторингу, я був би дуже, дуже задоволений парою Unit-4.

Нарешті, перш ніж я закінчу висновками, бездротова функціональність Unit‑4 працює добре і проста в налаштуванні, але я спіймав себе на думці, наскільки актуальним чи корисним є бездротовий моніторинг у контексті запису та мікшування. Можливо, я просто надто традиційний і прив'язаний до кабельної парадигми, але, безумовно, якби я писав у дорозі, а не просто мікшував у коробці, і мав би інтерфейс DAW для розгляду разом із моїми моніторами Unit‑4, я підозрюю, що я , швидше за все, вибрав би простоту налаштування дротових підключень. Я просто не зовсім розумію, які переваги принесе бездротовий моніторинг, крім потреби в меншій кількості кабелів. Однак ваш пробіг може відрізнятись.

Unit-4 - це дуже грамотно спроектований і спроектований продукт, який робить те, для чого він призначений, дуже добре. Він обмежений у деяких відносинах, але обмеження здебільшого є результатом його невеликого розміру, скромної потужності підсилювача та розмірів драйвера — і він не був би таким портативним (або милим), якби був більшим. Приходьте до Unit‑4, очікуючи на продуктивність повнорозмірного монітора, і, можливо, ви будете трохи розчаровані. Але приходьте до Unit‑4, потребуючи дійсно компактного, портативного і, треба сказати, до болю крутої пари моніторів для крихітного робочого простору або в дорозі, і я думаю, ви натрапили на золоту жилу. Як я вже сказав, Данія на коні.
Внутри Unit‑4
Усередині Unit-4
Я не міг встояти перед неявним запрошенням AIAIAI розібрати Unit-4, і ось що я виявив. По-перше, сам процес розбирання відносно простий, хоч і не зовсім простий, оскільки поряд з 16 саморізами є кілька затискачів, які фіксують передню оздоблювальну панель на місці, і вони досить неохоче відпускаються. Сила і переконаність, необхідні для зняття панелі обробки, здаються трохи бентежними. Однак після того, як панель обробки знята та гвинти видалені, передню панель з динаміками можна зняти, щоб показати, де всередині відбувається чаклунство Unit-4.
очень аккуратно спроектированную и профессионально собранную общую внутреннюю компоновку
Перше зображення показує дуже акуратно спроектоване та професійно зібране загальне внутрішнє компонування. Вхід порту, що розширюється, ледве видно в нижній частині корпусу. Друге зображення показує басовий/середній динамік з його ідентифікаційними етикетками, і швидкий пошук показав, що датське коріння AIAIAI поширюється і на його динаміки — вони виробляються Tymphany, гонконгсько-американською компанією, яка на початку 2000-х років придбала шановного виробника. . Той самий пошук також випадково виявив, що басовий/середньочастотний динамік Unit‑4, мабуть, використовується у споживчій звуковій панелі Bang & Olufsen — ще одному хорошому високоякісному датському аудіопідключенні.
длинный и извилистый порт фазоинвертора, который я описал ранее — порт виден извивающимся по задней части молдинга корпуса.
На останньому зображенні, без поліестерової вати, показаний довгий і звивистий порт фазоінвертора, який я описав раніше - порт видно звивистим по задній частині молдингу корпусу.

Плюси:
- Ефективний та потужний компактний моніторинг.
- Живлення від батареї та висока портативність.
- Опціональне бездротове підключення.
- Крутий та стильний зовнішній вигляд.
- Використовує перероблений пластик і повністю ремонтопридатний.

Мінуси:
- Трохи ускладнюється високими рівнями гучності.

Резюме
Unit-4 - дуже вражаюча перша спроба монітора від AIAIAI. Вона пропонує унікальний набір функцій, які мають залучити велику кількість клієнтів.