Steven Slate Audio V SX - Віртуальна система моніторингу

Steven Slate Audio V SX - Віртуальна система моніторингу

Чи можуть навушники та програмне забезпечення для моделювання дійсно замінити професійну кімнату для мікшування?
Система Steven Slate Audio V SX викликала певний переполох, коли була вперше запущена. Ідея про те, що вони покладуть край проблемі моніторингу перекладу, пообіцявши «Ідеальні динаміки. Тепер у навушниках», здалася багатьом, включаючи мене, дещо зайво амбітною. Однак початковий шум трохи вщух, і нещодавно була випущена нова версія програмного забезпечення V SX , тому, схоже, настав час SOS подивитися на неї. Поряд із запровадженням деяких додаткових моделей приміщень новий реліз також демонструє функцію HRTF у двох моделях приміщень, яка, як планується, буде включена у всьому світі в майбутньому випуску.

Bundle Up
V SX складається з пари навушників та програмного забезпечення, що включає плагіни AAX, AU і VST, а також нещодавно представленого додатка «Systemwide», який дозволяє V SX творити чудеса поза DAW, обробляючи будь-який звук, що відтворюється хост-комп'ютером. Але в чому саме полягає магія V SX ?

V SX - це система моделювання моніторингу, яка прагне візуалізувати через свої навушники звук, який відтворюватиметься в різних місцях або з альтернативного обладнання: наприклад, у студії мікшування Стівена Слейта, в салоні автомобіля, в деяких альтернативних навушниках та смартфоні. У випадку змодельованих студій (і клубних або автомобільних просторів) принцип полягає в тому, що V SX створює бінауральний аналог середовища та його аудіообладнання, дозволяючи почути, як мікс звучатиме в цих місцях при відтворенні через монітори або динаміки, що є там. Як розширення технології V SX також пропонує небінауральні моделі деяких інших звичайних навушників. V SX поставляється у двох версіях, Essential і Platinum , остання забезпечує доступ до розширеного списку змодельованих середовищ та навушників - всього 20 (і, мабуть, їх буде більше), порівняно з сім'єю для версії Essential. Змодельовані середовища також можна придбати окремо, тому якщо, наприклад, ви не можете мікшувати, не знаючи, як ваша робота звучатиме всередині Tesla, цю модель можна додати до версії Essential V SX .

Можна зробити
Перш ніж перейти до того, наскільки добре працює бінауральне моделювання V SX , я розгляну самі навушники V SX . Вони дещо типові за зовнішнім виглядом та стилем, але тим не менш відрізняються високою якістю виготовлення та оздоблення, з приємною м'якою дужкою та овальними амбушюрами великих розмірів. Сполучний кабель підключається через роз'єм 3,5 мм до лівої чашки, а дужка та амбушури покриті штучною шкірою. Вони незмінно чорні, крім сірого логотипу V SX . Крім відсутності кольору, вони також позбавлені будь-яких розкішних естетичних штрихів, які, здається, останніми роками стали обов'язковими для «аудіопристроїв», але, як на мене, це позитивний момент; навушники, призначені для професійного використання, є інструментом для роботи, а не модними речами.

Навушники V SX мають закриту задню частину, що охоплює вуха конструкцію і оснащені високотехнологічною діафрагмою з берилієвим покриттям і низькочастотним портуванням під назвою APS (Acoustically Ported Subsonics), яке описується як «складна внутрішня система вентиляційних отворів налаштування та запатентована ». Я не зовсім впевнений, що це насправді означає в термінах реальної аудіотехніки, але, схоже, це описує техніку завантаження драйвера навушників, яка на низьких частотах дозволяє навушникам працювати як гібрид між закритими і напіввідкритими. У будь-якому випадку, і через конструкцію охоплюють вуха, низькочастотні характеристики в деякій мірі залежатимуть від якості повітряного ущільнення навколо вух. Чим більше амбушюри, тим щільнішим буде це ущільнення, а амбушюри V SX є щедрими.

При використанні навушники V SX зручні, мають середню вагу та тиск амбушюр. Комфорт у використанні важливий, тому що якщо пропозиція V SX дійсно призводить до «Ідеально динаміків, що звучать. Тепер у навушниках», швидше за все, ви носитимете їх протягом тривалого часу.

Підключення
При звичайному використанні, без запущеної програми V SX , навушники V SX працюють досить добре, з широкою смугою пропускання, точно переданими і розширеними басами і відносно нейтральним тональним балансом (хоча і не таким нейтральним, як мій еталонний навушники середньої цінової категорії AKG K371, що охоплює) . У той же час мені здається, що їм трохи не вистачає верхньої середини, і вони демонструють те, що я б описав як злегка носовий характер. Тим не менш, всі навушники, і особливо закриті, демонструють слуховий почерк у тій чи іншій мірі, і V SX зазвичай типові для цієї породи.

Таке використання, ймовірно, є скоріше винятком, ніж правилом, тому що при запущеному додатку V SX Systemwide, швидше за все, більшу частину часу навушники виграють від еквалайзера, який застосовує програму. А при запущеному V SX Systemwide (але в режимі обходу), (оскільки моделювання приміщення не застосовується), суб'єктивний тональний баланс навушників дійсно змінюється: баланс верхньої середини відновлюється, а легка носова якість ефективно пригнічується. Вони звучать набагато ближче до мого зразка K371 і насправді досить добре.
1
Діаграма 1: Частотна характеристика навушників Slate V SX без еквалайзера (червона крива) та AKG K371 (синя), виміряна на манекені Neumann KU100.

Щоб проілюструвати порівняння навушників V SX (як до, так і після еквалайзера V SX ) та AKG K371, я включив бінауральну голівку Neumann KU100 моєї дружини-звукорежисера в режим вимірювання та запустив FuzzMeasure. Хоча KU100 не є каліброваним вимірювальним стендом для навушників, він чудово підходить для порівняння навушників. Отже, Діаграма 1 ілюструє порівняння частотних характеристик між нееквалізованим V SX (червоний) та моїм AKG K371 (синій). Найбільш суттєві відмінності полягають у тому, що у K371 більш низьких басів (кажуть, що K371 відповідає цільовому показнику відгуку навушників «крива Хармана», який включає значне піднесення басів), рівніші середні частоти і більше енергії в діапазоні 2–4 кГц. Ці характеристики підтверджують те, що чув. Я б не став надавати особливого значення глибшим провалам кривих вище 4 кГц, оскільки високочастотна область дуже сильно залежить від того, як різні амбушюри навушників взаємодіють із вушною раковиною, а загальна форма вушної раковини KU100, мабуть, працюватиме краще з деякими навушниками. ніж з іншими. Наші вуха також дуже ефективно усереднюють показники на високих частотах.
2
Діаграма 2: Порівняння відгуку V SX з і без корекції Systemwide EQ (червоні та зелені криві відповідно).

Діаграма 2 показує порівняння між навушниками V SX без еквалайзера та їх відгуком при керуванні через програму Systemwide. Знову ж таки, порівняння відображає речі такими, якими я їх чув. Із застосуванням еквалайзера відгук навушників V SX приємно вирівнюється, і вони звучать так само.

Таким чином, в пасивному режимі я відніс би навушники V SX до категорії «конкурентоспроможні, але нічим не примітні», а при додаванні Systemwide EQ я б підвищив її до «справді досить хороші». Однак система V SX в цілому - це не тільки навушники, а й те, чи означає повний комплект V SX кінець занепокоєнням про переведення міксу.

Програмне забезпечення
Замість використання V SX як модуля головної шини, що підключається, я почав із запуску програми Systemwide і прослуховування знайомого матеріалу, експериментуючи з різними моделями кімнат/динаміків/навушників. Мій оглядовий зразок V SX включав повний набір кімнат Platinum , тому я мав багато можливостей для експериментів.

Steven Slate Audio V SX
Плагін V SX та додаток Systemwide виглядають однаково. У нижньому лівому куті знаходяться кнопка обходу та регулятор рівня. Наявність функції обходу окремо від тієї, яка, ймовірно, буде знайдена в екземплярі модуля DAW, що підключається, важливо, оскільки вона дозволяє відключати бінауральне моделювання кімнати V SX без втрати еквалайзера навушників. Однак пам'ятайте, що якщо ви перемикаєтеся між моніторингом навушників V SX і гучномовців, вам потрібно буде повністю обійти плагін V SX , інакше ваш монітор потенційно буде мати застосований еквалайзер навушників V SX . У цьому сценарії, ймовірно, є сенс налаштувати дві шини міксу моніторів в DAW - одну для V SX і одну для моніторингу динаміків і мікшування.

Праворуч від перемикача обходу знаходиться ручка глибини. Глибина регулює інтенсивність бінаурального моделювання і, таким чином, ефективно змінює позицію прослуховування, що здається, при цьому велика глибина створює враження, що слухач знаходиться далі від моніторів. Регулятор глибини видалено для небінауральних моделей VXS, таких як навушники. Праворуч від ручки глибини знаходяться "кнопкові" перемикачі, які надають опції в залежності від обраної моделі приміщення. Наприклад, модель кімнати для мікшування може мати дві або три пари моніторів (зазвичай ближнього, середнього та далекого поля), і ці перемикачі дозволяють їх вибирати. Зрештою, праворуч знаходиться регулятор вихідного рівня.

Далі на V SX є п'ять перемикачів, які дозволяють швидко викликати обрані моделі приміщень, перемикач опцій, який вставляє двосекундне «очищення палітри» тиші при перемиканні між моделями приміщень, та опція вставки п'ятисмугового еквалайзера у вихідний сигнал. Перш ніж я перейду до самих моделей приміщень, у верхній частині дисплея знаходяться опції для Ear Profile і, у двох моделях приміщень, HRTF. Параметри Ear Profile розроблені з урахуванням природних змін діаметра вушного каналу людини. Це важливо, оскільки діаметр вушного каналу впливає суб'єктивний тональний баланс. Дрібніші вушні канали потенційно призводять до злегка підкресленого верхнього середнього діапазону. Нарешті, на двох нових моделях приміщень V SX пропонує дві опції HRTF, що передують функції, випуск якої запланований ширше в наступній версії V SX . HRTF означає Head Related Transfer Function та описує вплив різних розмірів голови, форми та положення вух на бінауральний слух. У всіх нас різний HRTF, тому будь-який процес бінаурального запису або відтворення заснований на використанні середнього (частково тому бінауральний звук працює краще для людей, ніж для інших). Надання опцій HRTF означає, що бінарне кодування V SX можна налаштувати відповідно до різних слухачів.

Основну частину екрана V SX займає браузер моделі кімнати з його графічним представленням доступних кімнат та їх моніторингом. Вибір кімнати – це просто клацання на її значку. Після вибору кімнати на навушники V SX відразу ж надходить змодельований звук кімнати та моніторинг. І все це підводить мене до того, як добре це працює.

Заплющте очі, і вам дійсно не важко буде уявити себе в гарячому кріслі студії.

In The Room
Я повинен визнати, що був трохи скептичним до того, як почав використовувати V SX , але тепер, маючи деякий досвід його роботи, я дійшов висновку, що він працює досить добре. Бінауральні моделі приміщень справді досить переконливо справляються з переміщенням перспективи прослуховування до іншого місця з альтернативним набором моніторів. Заплющте очі, і вам дійсно не важко буде уявити себе в гарячому кріслі студії. У мене завжди була невелика проблема з типом альтернативних технологій моніторингу, що моделюються, наприклад, Sonarworks або оптимізацією приміщення ARC, тому що насправді неможливо точно або повністю перетворити один монітор на інший просто шляхом маніпуляцій в частотній області (без будь-якого контролю спрямованості монітора і цілого ряду інших факторів). Підхід V SX набагато успішніший, тому що повна сигнатура альтернативних моніторів і приміщення кодується в бінауральному аналогі.

Прослуховуючи ряд знайомих матеріалів і міксів із задіяним V SX , я виявив, що цілком цікаво чути, як все звучить у різних приміщеннях. Здебільшого я був розумно радий, що музика, яку я звів у своїй кімнаті, здебільшого пережила досвід програвання, скажімо, у кімнаті Стівена Слейта, хоча було кілька моментів «Про що я думав?». Моделі автомобіля, бумбоксу та смартфона теж здавалися інтуїтивно переконливими та корисними.

Раніше я говорив, що спочатку ставився до V SX скептично, і тому було дві причини. По-перше, як ми дізнаємося, що моделі кімнат V SX точно репрезентативні? Вони звучать переконливо, але без доступу до цих конкретних кімнат неможливо бути впевненим. А по-друге, як і у випадку з моделюванням колонок у додатках для оптимізації приміщень, я не можу не поставити питання, чи не обман це якимось чином. Традиційно навички відомості набуваються важким шляхом: здійснюючи помилки та навчаючись на них. І завдяки цьому досвіду розвивається розуміння того, як збирати компоненти гарного міксу — того, що й віддає музиці творчу справедливість, і транслюватиметься на інші системи відтворення, з власною кімнатою та моніторингом. Пропонуючи просте клацання миші для відвідування кількох різних середовищ відтворення, я запитую себе, чи не підриває V SX певною мірою цей процес навчання. Використовуйте V SX , і ваша робота, ймовірно, буде добре перекладена, але, можливо, ви не проробите всю важку роботу по розумінню того, як і чому...

V SX дійсно переконливий, тому, можливо, я просто старий і сварливий. Може, мені варто перестати турбуватися про філософію і просто насолоджуватися вражаючим досягненням Steven Slate & Co.

Альтернативи
V SX не єдиний у моделюванні середовищ моніторингу в навушниках. Sonarworks SoundID Reference Virtual Monitoring Add On, Acustica Audio Sienna, Dsoniq Realphones, Waves Abbey Road Studio 3 та Sknote MixingRoom – всі вони націлені на те саме.

Плюси:
- Переконливе моделювання кімнати та монітора.
- Потенційно справді корисно.
- Навушники V SX принципово конкурентоспроможні.

Мінуси:
– Ні.

Резюме
Steven Slate Audio V SX – це захоплюючий та геніальний аудіопродукт, який успішно досягає саме того, для чого він призначений. Я пройшов шлях від скептичного до переконаного.