Naia - це виключно функціональний програвач платівок, який встановлює захмарні стандарти роздільної здатності та прозорості.
Naia - найкращий програвач вінілових платівок, що Rega вміє виробляти. Його коріння сягає 2009 року, коли компанія приступила до науково-дослідного проекту, метою якого було довести до межі свої основні інженерні переконання про малу масу та високу жорсткість. Жодного компромісу не допускалося, оскільки це був безвідсотковий захід, який ніколи не призначався на продаж. Це означало, що його можна було спроектувати виключно для досягнення максимальної продуктивності з використанням найекзотичніших матеріалів, не зважаючи на те, як його насправді можна буде запустити у виробництво. Результатом став легендарний програвач платівок Naiad. Але була проблема; люди хотіли це купити.
Спочатку компанія Rega чинила опір цій ідеї, але інтерес був настільки великий, що компанія була змушена запустити виробництво Naiad обмеженим тиражем у 50 одиниць. Вони були виготовлені вручну і настільки складні у виготовленні, що тільки три людини на фабриці вважалися досить досвідченими, щоб це зробити, включаючи генерального директора Філа Фрімена, годинникаря за професією. Ціна приблизно 30 000 фунтів.
Рега вважає Naia готовою до виробництва версією Naiad. Початковий план полягав у розробці деки, яка усувала б розрив у продуктивності між Naiad і існуючим програвачем Rega Planar 10, але ситуація змінилася, коли компанія виявила, що новий дизайн може бути розроблений так, щоб відповідати продуктивності топової моделі.
Складання та дизайн
Після огляду програвачів Planar 8 та Planar 10 ми знайомі з характерними скелетонізованими постаментами Rega, але цей дизайн все одно виглядає дивовижним. Він напрочуд маленький і легкий, а у випадку з новим Naia він оснащений пінопластовим сердечником Tancast 8, затисненим з обох боків вуглецевим волокном, просоченим графеном. Піна знижує передачу вібрацій, а обшивка із вуглецевого волокна підвищує жорсткість. Область між основою важеля та основним підшипником додатково посилена за рахунок використання керамічних розпірок, що утворюють напружену балку, яка дозволяє уникнути поглинання енергії без надмірного збільшення маси. Рега твердо вірить, що «маса поглинає енергію, а втрата енергії дорівнює втраті музики».
Головний підшипниковий вузол Naia є унікальним. І центральний підшипник, і шпиндель виготовлені з композитного керамічного матеріалу під назвою ZTA (цирконій-загартований глинозем), який відомий своєю твердістю та стійкістю до абразивного зношування, що робить його ідеальним для цієї роботи. Rega стверджує, що це найточніший і довговічніший вузол корінних підшипників, який вона колись виробляла. Шпіндель розташований у центрі чудово обробленої алюмінієвої опорної пластини, яка є чимось на кшталт витвору мистецтва. Жаль, що ця частина прихована, коли керамічний основний диск встановлений на місце.
Rega вже багато років використовує керамічні пластини, цінуючи їхню жорсткість. Це також один із небагатьох компонентів, яким інженери бренду вважають за краще додавати масу. Диск Naia має таку форму на нижній стороні, що більша частина його маси зосереджена по периметру, що посилює ефект маховика та покращує стабільність швидкості. Три ремені круглого перерізу з'єднують двигун 24 деки і допоміжну пластину. Компанія Rega витратила три роки на дослідження та розробку гумових сумішей для своїх ременів і досягла рівня стабільності та точності, яким пишається. Чому три пояси? Керамічний диск Naia вагою 2,6 кг вимагає їх швидкого запуску, а будь-які мікроскопічні відмінності між трьома ременями нівелюються, що сприяє стабільності швидкості.
Двигун Naia є малошумною конструкцією на 24 В, керовану зовнішнім джерелом живлення. Цей силовий агрегат розміщений у функціональному корпусі половинної ширини та забезпечує електронне перемикання між 33⅓ та 45 об/хв. Внутрішня схема блоку живлення використовує DSP та високостабільний кристал, щоб гарантувати, що двигун отримує чисту та точну подачу потужності, причому кожен блок спеціально налаштовується для відповідного двигуна під час виробничого процесу, щоб мінімізувати вібрації.
Rega ставить великі претензії до тонарму RB Titanium від Naia. Його форма може бути цілком знайома, але, як зрозуміло з назви, тепер у ньому широко використовується титан, а чи не алюміній. Зміна матеріалу та змінена конструкція підшипникового вузла призвели до створення більш легкої та жорсткої конструкції. Нам подобається блискуча обробка, але найбільше вражає точність та низьке тертя підшипників.
Можна купити Naia без встановленого на заводі картриджа з рухомою котушкою Aphelion 2 за 9999 фунтів стерлінгів / 12995 доларів США / 19999 австралійських доларів, але вони настільки добре поєднуються один з одним, що у нас виникне спокуса купити повний комплект. Aphelion 2 знаходиться на вершині дерева картриджів Rega. Він має корпус із градуйованого чорного анодованого алюмінію та консоль із бору з тонким «тілесним» стілусом. Ми вже давно є шанувальниками триточкового кріплення компанії, що гарантує ідеальне вирівнювання власних картриджів у корпусі головки. Це настільки безпроблемний механізм, що ми б хотіли, щоб більше компаній наслідували цей приклад. Rega дбайливо надає динамометричний ключ, щоб гарантувати, що картридж не буде надто затягнутий у корпусі головки, що дозволить уникнути будь-яких пошкоджень.
Aphelion 2 добре працює при рекомендованій притискній силі 1,9 г і без проблем працює з нашим еталонним фонокоректором Cyrus Phono Signature. Ми не сумніваємося, що високоякісний фонокоректор Rega Aura MC забезпечить ще кращі результати.
Звук
Почавши процес тестування, заради інтересу ми кладемо стілус Aphelion 2 на платівку, але не запускаємо двигун. Ми збільшуємо гучність на нашому підсилювачі і (дуже) злегка постукуємо по опорі та частині плінтуса, щоб почути, які резонанси генерує дека. Виявляється, жорстка, але легка конструкція Naia означає, що вона чудово справляється із зовнішніми вібраціями низького рівня. Ми чуємо швидкий стукіт, який швидко стихає. Спроба зробити те саме з нашим еталонним Technics SL-1000R (велика маса, сильно демпфована конструкція з прямим приводом) розплющує очі: цей початковий стукіт стає голосніше і зберігається довше. Це супроводжується дивовижною кількістю високочастотних дзвонів, що виходять із конструкції деки. За загальним визнанням, це не науковий експеримент, але він переконливо свідчить про те, що легкий і жорсткий підхід Регі має безліч переваг. Тим не менш, як і у випадку з будь-яким програвачем пластинок, якщо ви хочете отримати максимальну віддачу від цієї деки, помістіть її на жорстку опору з низьким резонансом, розташовану на достатній відстані динаміків.
Джерелу такого рівня потрібне партнерське обладнання найвищого класу. Поряд із вищезгаданим фонокорректором Cyrus у нас є комбінація підсилювача/живлення Burmester 088/911 MkII з рухомою котушкою, що управляє або ATC SCM 50, або ACT Wilson Benesch. 3Нульових підлогових стійок. Кабелі системи є сумішшю преміальних пропозицій від Chord Cables і Vertere Acoustics.
Ми маємо великий досвід роботи з програвачами Rega, і в міру того, як ми піднімаємо ціни від початкового рівня Planar 1 до Planar 3 і закінчуємо Planar 10, стає зрозуміло, що кожен крок вгору по діапазону має менш очевидний звуковий характер. . Вони стають прозорішими і залишають менше відбитка на записі. Цей процес досягає свого очевидного завершення з моделлю Naia, яка на сьогоднішній день є, по суті, найчистішим втіленням інженерної філософії компанії.
На тих, хто чекає звукового феєрверку від Naia/Alphelion 2, чекає розчарування. Хоча перші кілька сходинок Rega звучать більш захоплююче і захоплююче, ніж більшість конкурентів, цей топовий продукт не є таким продуктом. Він вважає за краще тихо відійти на задній план, залишаючи запис у центрі уваги. Rega звучить чисто та чітко, надаючи найкращий у своєму класі рівень інформації, не впадаючи у безпліддя.
Це професійна машина для створення музики. Він захоплює нас незалежно від того, чи слухаємо ми щось грандіозне, наприклад, Дев'яту симфонію Бетховена, чи інтимнішу музику «Теслярів». В оркестрових творах він створює велику звукову сцену, яка демонструє вражаючу ступінь глибини та зосередженості. Навколо інструментів багато повітря і чудова відсутність безладу в презентації, якою б складною не була музика. Rega звучить настільки зібрано та контрольовано, наскільки це можливо, але при цьому зберігає плавність, якої не вистачає багатьом конкурентам з високою роздільною здатністю.
Звук також має великий масштаб, і, незважаючи на всю його рухливість та артикуляцію, у ньому є хороша доза авторитету, коли цього вимагає музика. Іноді, коли компонент звучить швидко та чуйно, це відбувається тому, що йому не вистачає ваги та потужності на низьких частотах. В даному випадку це не той випадок, як показує порівняння з нашим Technics SL-1000R/Kiseki Purpleheart MC. На перший погляд, Technics здається більш мускулистим, але зрозуміти це не займе багато часу, але Rega значно краще справляється з низькочастотними перехідними процесами, забезпечуючи їх більшу тяжкість і потужність, а також показуючи, що Technics у порівнянні з ними має трохи незадовільну якість. В іншому нам подобається, як програвач пластин Rega природно передає інструментальні текстури і може з такою переконливістю передавати низькорівневі динамічні зміни. Звучить автентично та чесно.
Колекція Carpenter's Best Of доводить, що Naia може легко перемикати передачі, відтворюючи чистий вокал Карен Карпентер зі значною майстерністю. Тут є делікатність та справжнє почуття сили, коли це необхідно. У тональному плані в нашому налаштуванні все одно, як вам хочеться: Aphelion 2 звучить збалансовано і дуже детально.
Скарги? Naia - винятковий виконавець у багатьох відношеннях, але в іншому його чудовий недбалий підхід до створення музики змусив нас бажати більшого у плані ритмічного драйву. Слухаючи «Smooth Criminal» Майкла Джексона, ми глибоко вражені здатністю Rega організувати щільне інструментування в дивовижно зв'язкове та музичне враження, але все ж таки запитуємо, чи це має ще більше посилити потужну динаміку пісні. Не зрозумійте нас неправильно, цей пакет, безумовно, стійкий та впевнений у відтворенні ритм-треків, але порівняно з таким конкурентом, як Vertere Acoustics MG-1 MkII/Mystic, він звучить трохи ввічливо та приглушено.
Вердикт
Незважаючи на це, не можна заперечувати, що Rega Naia – чудове досягнення. Це настільки проникливий і природний програвач, який ми коли-небудь чули, і він керує цим завдяки по-справжньому амбітній і цілеспрямованій інженерії. Це, безперечно, один із найкращих програвачів високого класу, доступних на цьому рівні, і його обов'язково потрібно слухати всім, хто хоче дізнатися, наскільки добре може звучати вініл.
Плюси:
- Виняткова чіткість та детальний дозвіл
- Прозорість та природність
- Сміливий стиль
Мінуси:
- Звукова презентація більше впливає на голову, ніж на ноги
- Краї пінопласту на плінтусі виглядають трохи незакінченими.
Оцінки:
- Звук: 5
- Складання: 5
- Особливості: 3
Rega Naia/Aphelion 2 - найкращий програвач Rega
Posted by Новости, анонсы и обзоры 0Відгуки