Огляд картриджа Ortofon MC X40

Огляд картриджа Ortofon MC X40

Світ hi-fi сповнений дивовижних винаходів. Від електростатичних панелей динаміків і тріодних ламп 300B до стрічкових твітерів і тонармів з повітряним підшипником безліч розумних технологій підняли звукову планку за ці роки. Однак одним із найнезріліших героїв аудіо є картридж з рухомою котушкою – перший з яких був представлений нам компанією Ortofon у 1948 році. Його картридж Type A Mono з'явився того ж року, що й платівка з мікроканавками - відома своїм друзям як вінілова платівка. Це був надзвичайно значущий розвиток у світі високоякісного відтворення музики, що зароджується.

Хоча Type A продавався не особливо добре, SPU (Stereo Pick-Up) від Ortofon продавався через десять років, якраз коли надійшли в продаж перші стереофонічні платівки, він встановив планку для всіх інших виробників картриджів. походження датської компанії в області звукознімачів - вона не тільки досі їх виробляє, але й винайшла цю породу!

Котушки, що рухаються - кращий спосіб перетворення хвилеподібної форми канавки запису в електричні сигнали, які потім, звичайно ж, посилюються і перетворюються на звук динаміками. Ідея полягає в тому, що котушки дроту кріпляться до верхнього кінця кантилевера - з голкою на нижньому кінці - і вони рухаються у фіксованому магнітному полі, генеруючи сигнал. Як випливає з їх назви, картриджі з рухомими магнітами натомість мають магніти, прикріплені до верхнього кінця кантилевера, які набагато важчі і рухаються у фіксованому наборі котушок. Надлегкі котушки дозволяють голці та кантилеверу відстежувати канавку записи більш хитромудро, ніж магніти, що призводить до кращої деталізації, більшої делікатності та чудового трекінгу.

Картриджі з рухомою котушкою теоретично є чудовою ідеєю, але на практиці все не так однозначно. По-перше, вони дорожчі і трудомісткі у виробництві. По-друге, вони набагато нижчий вихід, ніж у звичайних картриджів з рухомим магнітом, зазвичай близько 0,5 мВ проти 5 мВ. Це, у свою чергу, означає, що їм потрібен додатковий каскад посилення - або додатковий активний, або трансформатор, що підвищує. Вони не позбавлені своїх проблем, оскільки можуть бути галасливими та/або позбавляти звук його чистоти. Нарешті, в силу того, як вони працюють, картриджі з рухомою котушкою не мають змінних голок, тому вам потрібно відправити картридж назад виробнику, коли голка зноситься. Це дорожче, ніж просто купити нове складання голки, як у картриджів з рухомими магнітами.

Нова лінійка MC X від Ortofon усуває кілька недоліків володіння рухомою котушкою, при цьому забезпечуючи справжнє прослуховування. £875/€999. Середні за рангом MC X20 і MC X30 акуратно розташовуються між верхньою і нижньою моделями з точки зору ціни і пропонують голки nude elliptical і nude fine line відповідно. На відміну від вражаючого асортименту рухомих магнітів 2M від Ortofon, які, до речі, мають схожу ціну, користувачі не можуть змінювати голку.

Як і будь-яка справжня конструкція з рухомою котушкою, MC X40 не може вирішити проблему низького вихідного сигналу – і тому, як і його побратими у цьому діапазоні, він видає скромні 0,4 мВ. Це означає, що вам знадобиться фонокоректор MC або підвищуючий перетворювач. Однак, задля справедливості, життєво важливі статистичні дані діапазону MC X дійсно дуже хороші - 40 має заявлену частотну характеристику від 20 Гц до 20 кГц (-1 дБ) і показник стереорозподілу 26 дБ. Він важить скромні 8,6 грама, відстежує на середньому рівні 2 грами та має розумний показник податливості 15 мкм/нМ. Це робить його сучасною рухливою котушкою, яка має добре працювати у більшості тонармів.

З точки зору дизайну, серія MC X є абсолютно новим, чистим листовим дизайном, який використовує те, що Ortofon називає своїм MIM-стільниковим сердечником. Ця нержавіюча рама створюється з використанням технології лиття металу під тиском, яка потім проходить поверхневу обробку фізичним осадженням з парової фази. Котушки намотуються вручну під мікроскопом з використанням високочистого срібного дроту, а нещодавно розроблена магнітна система оснащена цільним полюсним циліндром, вбудованим у заднє магнітне ярмо. Гумові амортизатори, які керують фізичним рухом котушок, виготовляються на власному заводі, тому Ortofon повністю контролює механічну підвіску. Сам корпус виготовлений із високоякісного пластику.

MC X40 - це доступна рухлива котушка, яка вважає себе екзотичною. Вона має все необхідне з точки зору продуктивності, щоб наступати на п'яти набагато дорожчим високоякісним конструкціям — навіть якщо вона не зовсім дотягує до цього. Увімкніть Buffalo Springfield групи Expecting to Fly, класичний фрагмент психоделічного року кінця шістдесятих, і ви відразу ж будете вражені її великим, рівним і хитромудрим звучанням. Вона встановлює досить масштабну акустику, а всередині вона пропонує плавний, але проникливий звук, який з великою тонкістю обробляє характерний вокальний тембр Ніла Янга. Це тендітний, іноді болісний голос, який може легко звучати прісно і нити, але MC X40 відтворює його в нюансній манері. Інструментальна текстура чудова, з чудовим струнним звуком. Все це встановлено у широкій та відкритій звуковій сцені, з великою кількістю повітря та простору.

Цей несподівано вкрадливий звук продовжується в класичному електропопі трохи більше десятиліття. Томаса Долбі з Flying North його заразливим синтезаторним грувом майстерно обробляється Ortofon - цей картридж демонструє гнучку і вправну натуру, яка любить відтворювати природний ритм музики. Цікаво, однак, що MC X40 не є тонально передовим картриджем — він досить стриманий, особливо в порівнянні з нижчими моделями в лінійці MC X. Має тонкий і вишуканий звук, якому, ймовірно, значною мірою сприяє його інертний борний кантилевер. Таким чином, ви отримуєте рушійний, драйвовий біт від цього картриджа, але він не крикливий і грубий. Це робить цей Ortofon менш вражаючим відразу, але приємнішим для прослуховування в довгостроковій перспективі, ніж менш якісні конструкції.

Ви дійсно можете почути, що цей картридж може зробити з сучасним, повнодіапазонним аналоговим записом, такий як 4hero групи Spirits in Transit. Цей прекрасний трек кінця дев'яностих років у стилі «новий соул» динамічний і енергійний, з роботою тарілок хай-хета, що іскриться, гарчить грою на басу і прекрасним звучанням клавіатури Fender Rhodes на тлі чудових струнних, що парять. Делікатність MC X40 дозволяє слухачеві глибоко поринути у запис; в порівнянні з його трохи дешевшим молодшим братом X30, це начебто тонка фіранка була відсмикнута з дороги. Конкурент Audio-Technica AT33Sa, який також коштує трохи менше, дуже докладний, але йому не вистачає життя та енергійності порівняно з цим Ortofon.

Звичайно, в абсолютних цифрах MC X40 не виходить за рамки критики, як і слід очікувати за цю скромну ціну. Deadmau5 & Kaskade в I Remember показує, що йому трохи не вистачає внутрішньої деталізації в порівнянні з дорожчими рухливими котушками Ortofon. Тим не менш, він все одно забезпечує прекрасне виконання цього класичного синтвейву - з пихкаючим грувом, мелодійною басовою лінією та експансивним, мрійливим ведучим вокалом. Ви можете почути базову якість генератора MC X у роботі разом із його класним комплектом голки/кантилевера. На мій погляд, він настільки гарний, що вам знадобиться значно дорожчий програвач і тонарм, щоб змусити його звучати неважливо - той, який коштує вп'ятеро або дорожче.

Вердикт
Топова модель нової серії MC X від Ortofon виявилася кращою в абсолютному вираженні і пожертвувала деякими якостями «грубою і готовою» моделей менше заради суперполірованого звуку, який просто не підходить для рухомої котушки нижчого середнього цінового діапазону. Багато хто визнає її зручним новим трампліном у світ справжніх високоякісних звукознімачів без нищівних фінансових витрат, які зазвичай з цим пов'язані. Варто послухати, якщо у вас вже є хороший програвач середнього або високого класу і ви прагнете недорогої магії рухомої котушки.