Огляд PRS SE Custom 24 Semi-Hollow Piezo

Огляд PRS SE Custom 24 Semi-Hollow Piezo

«Концепція чи технологія, можливо, не нові, але виконання в такій ідеально зробленій гітарі потребує певних зусиль»
Оскільки PRS починає святкувати своє 40-річчя у 2025 році, її підрозділ SE продовжує випускати моделі, які підвищують співвідношення якості та ціни. Ця нова Custom цілком може бути найкращою на сьогоднішній день - і вона оснащена п'єзоелементом!

Здається, це сліпуче очевидно, але в першу чергу PRS це компанія, яка виробляє гітари. Майстерність завжди була основою, і тепер — майже 40 років з того часу, як Пол Рід Сміт та його невелика команда розпочали в Аннаполісі — ця нова SE Custom 24 Semi-Hollow підтримує все, на чому PRS побудувала свою імперію: якість.

Наш зразок для огляду вже подолав величезні відстані, щоб потрапити до нас: з Індонезії (де він виробляється у партнерстві з CorTek), через моря до штаб-квартири PRS у США, а потім назад на базу PRS Europe у Кембриджі перед відносно короткою доставкою кур'єром у Великій Британії.

Він буде перевірений і оглянутий на виході з заводу CorTek після прибуття в США, а потім Нік Фрейзер із PRS Europe не випустить його за двері, поки його та його досвідчені руки не перевірять його.

Витягнувши гітару з чохла, потрібно лише швидко перевірити її налаштування, і все готове — і якщо ви десь знайдете хоч одну волосину не на своєму місці, ну, ми не змогли.

Як ми відзначили у нашому недавньому огляді SE NF3 2024 року, майстерність індонезійської фабрики CorTek, здається, стає кращою, настільки, що ми прокоментували, наскільки ця модель з болтовим кріпленням наближається за відчуттями та деталями до моделей із США.

Це враження дуже схоже тут. Як основа бренду, Custom 24, схоже, просто не старіє, і це один із небагатьох нових дизайнів після 1965 року, який став справжньою класичною гітарою. Але що тут відрізняється?

Простіше кажучи, це знаменує повернення SE Custom у напівакустичному стилі, а потім додає п'єзоелектричну схему, яка встановлена ​​на вібрато, а не на хардтейл-бридж поточних моделей SE Hollowbody. Рецепт SE близький до оригінального бачення PRS з тим самим контуром корпусу та головки грифа, а також 24-ладовою 635-мм (25-дюймовою) мензурою, хоча є і безліч відмінностей.

Виріз "неглибокої скрипки" на верхній деці набагато менш увігнутий, ніж у моделі USA. Насправді верхня дека практично плоска, за винятком вигнутого рельєфу зовнішніх країв, і немає поглиблень для ручок управління, що сприяє загальній глибині 45 мм. Сама верхня дека є тонким шпоном з хвилястого клена поверх більш товстого цільного клена знизу, в той час як задня дека просто класифікується як червоне дерево.

Глянцева обробка ідеальна і включає дуже тверде уретанове базове покриття і фінішне покриття, дуже схоже на те, що PRS використовувала в Меріленді в 1990-х роках

Тут, звичайно, задня дека відфрезерована так, що половина сторони баса здається в основному порожнистою, в той час як на боці високих частот є широке розведення, не в останню чергу збільшена порожнина управління, яка повинна прийняти друковану плату для п'єзодатчика.

Ні електроніка, ні пружинні кришки не втоплені, як у моделей USA Core, але кремова окантовка тут дуже чітка, а глянсова обробка ідеальна і включає дуже тверде уретанове базове покриття і фінішне покриття, дуже схоже на те, що PRS використовувала в Меріленді в 1990-х, як нам сказали.

Хоча верхня морилка - це новий колір SE, це класичний темний вибух, але тільки на цій верхній деці; задня дека, боковини та задня частина грифа - все темно-коричневого непрозорого кольору.

Зазвичай для моделей SE у 24-ладових гітарах використовується трикомпонентний поздовжній гриф з клена, а накладка радіусом 254 мм (10 дюймів) має невід'ємні суцільні перламутрові інкрустації у вигляді птахів, у той час як лади розташовуються над чистою окантовкою, яка простирається. вогняного клена, підібраного за кольором.

Моделі Core/SE продовжують використовувати ті ж фірмові ручки керування абажуром та фігурний наконечник трипозиційного перемикача – приємні менш загальні штрихи, які є на численних моделях SE 2025 року.

За винятком п'єзо-сідл на литому вібрато і доданого п'єзорегулятора гучності (найнижній регулятор на корпусі), чорні хамбакери 85/15 'S' з відкритими котушками та трипозиційний селектор звукознімачів, регулятор гучності та тембру такі ж, як у стандартної SE Custom 2. Але ще однією відмінністю, звичайно, є бічні подвійні виходи, mag/piezo і mag, а також відкидний відсік, в якому знаходиться необхідна батарея.

Нам повідомили, що п'єзосистема була перероблена LR Baggs для цієї моделі; це не те саме, що п'єзоелектричне вібрато поточного Core Custom 24. Зверніть увагу на гібридний стиль обладнання, де сідла та їх гвинти висоти та інтонації мають золотистий колір, що контрастує з нікелем базової пластини блоку вібрато.

"Так, саме вібрато відрізняється від того, що на USA Core Custom 24 Piezo, деякими виробничими процесами та матеріалами, зокрема, матеріалом блоку", - пояснює головний операційний директор PRS Джек Хіггінботам.

Крім того, виходи п'єзоелектричних сідел підсумовуються аналогічно Stoptail SE Hollowbody, що дозволяє виключити індивідуальні регулювання виходів сідел. Це результат великої роботи з боку Ллойда Беггса та його команди. Ллойд допоміг нам розробити всі наші п'єзоелектричні елементи, включно з тим, який використовується в моделях SE Hollowbody.

«Я особисто зателефонував йому та сказав, що хочу почати думати про те, щоб поставити п'єзо на вібрато-бридж для серії SE. Він передзвонив мені через кілька днів і розповів про свої первісні думки, і ми відштовхувалися від цього».

Ми могли б нахабно очікувати, що на SE високого рівня будуть колки з фіксаторами, але хоча колки тут абсолютно хороші, каже Джек, «ми продовжували проводити різницю між гітарами SE та USA. Фіксуючі шпильки — це те місце, де ми провели цей кордон».

Відчуття та звуки
Ви можете назвати SE Custom спрощеною версією моделі Core, але це не дивно, враховуючи значну різницю в ціні. Але, враховуючи загальне відчуття від цієї моделі, не говорячи вже про додаткову вібрацію, яку надає напівакустична конструкція, вона справді не відчувається як щось урізане.

Конструкція допомагає зробити гітару легше — 3,31 кг (7,28 фунта), хоча, заради справедливості, найостанніша і повністю ціліша SE Custom 24 Quilt, яку ми розглядали у випуску 506, була лише трохи важчою — 3,43 кг (7 55 фунта).

У нас тут той самий профіль грифу Wide Thin, який, згідно з нашими штангенциркулями, трохи глибший, ніж у Quilt: 21,2 мм на 1-му ладу і 23,3 мм на 12-му, з шириною верхнього поріжка трохи більше 43 мм (і відстанню між струнами 36 мм). Можливо, це тому, що ми грали на кількох за ці роки, але в руці вона ніколи не відчувається надто широкою чи надто тонкою – це дуже добре сформована класична «C» із приємно розслабленими плечима.

Як завжди, налаштування теж ідеальне, і висота струн 12-го ладу складає 1,5 мм на високій E і 1,8 мм на низькій E, з невеликим провисанням грифа. Калібр ладів - середній джамбо з шириною близько 2,7 мм, досить гарною виміряною висотою 1,1 мм і практично куполоподібними кінцями.

На відміну від багатьох «гібридних» п'єзо/магнітних гітар, на яких ми грали за ці роки (включаючи систему на моделях Core piezo), привід тут є простою зоною без перемикачів, як на моделях SE Hollowbody piezo. Таким чином, підключаючись до чистого підсилювача (використовуючи вихід mix/piezo), ви керуєте магнітними звукознімачами як завжди, а потім додаєте повністю незалежну п'єзосхему, яку не впливають загальна гучність і тон магнітів. Ось і все.

Прослуховуючи через різні підсилювачі, включаючи наш AER Compact 60, голос тільки п'єзоелектрика, безумовно, схожий на акустичний, з великою кількістю сучасного блиску, гарною глибиною та мінімумом того неприємного п'єзоелектричного «крякання», яке може дошкуляти багатьом схемам цього типу. Ні, це не те саме, що поставити хороший мікрофон перед хорошим дредноутом, але з невеликою зовнішньою акустичною обробкою — легкою компресією та еквалайзером — акустична ілюзія, безумовно, є дуже присутньою і дуже придатною для використання.

Що стосується магнітної сторони, то 85/15 S - це справжні універсали, дуже збалансовані конструкції, які, здається, відтягують хрипкий середній діапазон класичного PAF з великою ясністю і різкістю, особливо у бриджу.

Звукознімач на грифі має дуже вокальне звучання і трохи очищає низькі частоти - частково через своє розташування - і дуже добре реагує на невелике зменшення гучності, що злегка округляє високі частоти для чистішої блюзової композиції та стриманих лідів, у той час як у бриджу достатньо фатального удару, але він не звучить надто хрипко або компресовано.

Поділ котушок, який озвучує котушку, одночасно звучать трохи яскравіше і тонше в порівнянні з SE Silver Sky, але вони цілком придатні для використання, особливо з декількома базовими педалями в грі та з цим досить Strat-y подвійним міксом звукознімачів. Це також швидкий привід, що є важливим для тих з нас, кому потрібно охопити багато баз у цьому нескінченному наборі функцій.

Але саме поєднання двох систем розширює ваші можливості, які чесно кажучи, значні. Очевидний спосіб запустити гітару - це два різні напрямки підсилювачів: п'єзо безпосередньо в PA або акустичний підсилювач, а магнітна сторона у звичайну електричну установку. Це подвоєння має величезний потенціал та контроль, але, очевидно, потребує більше обладнання.

Трохи п'єзо, доданого до відтягнутого назад грифового звукознімача, — це свого роду сучасний джазовий/фьюжн-звук, який Пет Метені міг би використати для всього альбому

Використання змішаного виходу в чистішому підсилювачі дає деякі справжні гібридні звуки. Трохи п'єзо, додане до відтягнутого назад грифового звукознімача, - це свого роду сучасний джазовий/фьюжн-звук, який Пет Метені міг би використати для цілого альбому.

Просте додавання трохи п'єзо в магнітний голос додає трохи більш тягучий характер, який підсилює деякі досить гучні, дзвінкі голоси, відмінно підходять для бренчать, кантрі-ритмічних партій або надання гостроти грубому блюзу старої школи. Навіть прямий п'єзо в цій ситуації працює напрочуд добре; він менш hi-fi, ніж акустичний підсилювач/PA.

Акустичні голоси з вібрато? Жодних проблем. І хоча є легкий звук, що «клацає», коли ви повністю витягуєте тонарм у п'єзоріжимі, ми помічаємо трохи поролонової гуми під чотирма задніми пружинами, імовірно, просто для того, щоб трохи пом'якшити звук. Загалом, є величезний діапазон звуків для дослідження, і на нашу чутку серед них немає поганих.

Вердикт
Як ми бачимо дедалі більше, лінійка SE – це не просто версії «Student Edition» лінійки PRS Core найвищого рівня. Так, такі моделі існують, але у форматі Semi-Hollow Piezo ця Custom унікальна для всього асортименту PRS і може стати ідеальним універсальним інструментом для будь-якого практикуючого або музиканта, що виступає, якому потрібно охопити безліч звуків з мінімумом суєти.

Окремо прямий п'єзозвук не звучить як добре записана якісна акустична гітара, але він, безумовно, додає дуже акустичного характеру і текстури магнітному звучанню, створюючи гібридні звуки, які ви просто не зможете отримати від звичайної електроакустичної або електричної гітари.

Він може охоплювати основи, але також і порушувати правила, не в останню чергу, коли ви починаєте додавати дуже неакустичні педалі dirt у свій сигнальний тракт

Але навіть якщо ви не плануєте виходити на сцену найближчим часом, не беріть до уваги потенціал для оригінального написання пісень і запису, де він може охоплювати основи, але також і порушувати правила, не в останню чергу, коли ви починаєте додавати дуже неакустичні педалі. у свій сигнальний тракт.

Концепція чи технологія, можливо, не нові, але виконання в такій ідеально зробленій гітарі потребує певних зусиль, особливо для будь-якого творчого музиканта, який шукає нові звуки. Куди б ви її послали?

Ця Custom унікальна для всієї лінійки PRS і може стати ідеальним універсальним інструментом для будь-якого практикуючого або музиканта, що виступає, якому потрібно охопити безліч звуків з мінімумом суєти.

Плюси:
+ Ідеальна робота.
+ Виняткове відчуття.
+ Виняткова зручність гри та звук.
+ Новий п'єзо-вібрато видатний.

Мінуси:
- Колки PRS SE locking можуть бути кращими.