Sony HT-AX7

Sony HT-AX7

Це портативний кінотеатр з можливістю перегляду музики на 360 градусів.
За десятиліття подорожей до більш езотеричних частин світу Hi-Fi ми стикалися з безліччю дивних і чудових (і не дуже чудових) продуктів. Однак деякі з них, якщо такі є, викликали стільки ж головного болю в What Hi-Fi? башти, як Sony HT-AX7.

HT-AX7 досить малий, щоб бути портативною музичною колонкою. Але два диски, прикріплені до верхнього краю, припускають, що відбувається щось ще.

Виявляється, ці диски можна від'єднати та перетворити на окремі бездротові колонки. Так може бути, AX7 – це надзвичайно маленька звукова панель? За винятком того, що він не має жодних фізичних підключень до джерел або навіть підключення до Wi-Fi. Крім того, хоча він підтримує технологію просторового звуку Sony на 360 градусів, він не підтримує Dolby Atmos або DTS : X. Отже… може, це музичний плеєр з об'ємним звуком? Хіба що сама Sony називає це портативною театральною системою. Збентежений? Ви маєте бути…

Криза ідентичності Sony HT-AX7 позначається на ціні. Якщо ви думаєте про нього як про персональний/портативний музичний динамік, його запитувана ціна становить 499 фунтів стерлінгів/500 доларів США (близько 635 австралійських доларів), що робить його досить преміальним. Тим не менш, якщо виявиться, що AX7 насправді є витонченою звуковою панеллю, ця ціна зробить її досить доступною (хоча, звичайно, не «відром зі знижкою») за звичайними стандартами звукових панелей.

Якщо це виявиться персональний домашній кінотеатр або музична система з об'ємним звуком на 360 градусів, тоді, чесно кажучи, не буде особливої системи відліку, на яку можна було б спиратися під час ухвалення рішення, чи варто вона того чи ні. Це залежатиме від а) того, наскільки переконливо це доводить те, чим воно здається, і б) наскільки добре це в кінцевому підсумку звучить.

Дизайн
Sony HT-AX7, безперечно, виглядає унікально. У зібраному стані він являє собою обтягнутий тканиною базовий пристрій у формі еклера довжиною близько 30 см, висотою 10 см і глибиною 12 см з двома круглими динаміками розміром 3,9 х 12 х 12 см (висота), акуратно розташованими на вершині кожного кінця. базовий блок еклер.

Зазор/шов між круглими динаміками та базовим блоком дає зрозуміти, що ці динаміки можна від'єднати від основи. Фактично, хоча їх можна прикріпити до басового блоку за допомогою магнітного механізму для заряджання або залишити на основному блоці, якщо вам просто потрібен простий стереозвук, дискові динаміки призначені для зняття та розміщення або позаду вас, або позаду вас. для створення об'ємного звучання або розкидані по кімнаті для створення атмосфери вечірки.

Всі три динаміки оброблені світло-сірою тканиною, а якість складання у всіх трьох частинах системи чудова. Кругла конструкція роз'єму живлення на нижній стороні двох знімних дисків динаміків також геніальна, оскільки позбавляє вас необхідності стомно вибудовувати конкретніші точки підключення.

Верхній край базового блоку - єдина видима частина системи, яка не має сірої тканинної обробки, а натомість має злегка прогумовану гладку сіру обробку, з якої витончено виступає ряд кнопок управління.

Несподівано HT-AX7 не поставляється з пультом дистанційного керування, а єдиним фізичним з'єднанням усієї системи є порт USB-C для заряджання на основному базовому блоці.

Функції
Нам дійсно потрібно розібратися в тому, що саме є HT-AX7. Отже, надягнемо капелюха Шерлока Холмса і подивимося, що в нас вийшло.

Після безлічі (і дуже) експериментів з розміщенням трьох динаміків HT-AX7, безлічі експериментів з його звуковими режимами і безлічі експериментів з різними типами джерел ми прийшли до такого висновку - як би дивно це не звучало. – Власний опис Sony як портативної театральної системи, ймовірно, найближчий до істини.

Посібник Sony для AX7 по суті описує/рекомендує два різні сценарії налаштування. Один «режим заповнення кімнати», в якому два знімні дискові динаміки можна розмістити практично де завгодно, незалежно від того, де знаходиться основний динамік, і інший, в якому ви розміщуєте три динаміки в більш менш трикутній конфігурації навколо, причому кожен з них навколо метр або близько того від місця вашого сидіння.

Режим заповнення кімнати вмикається, якщо ви відключите звуковий режим з ефектом звукового поля AX7, і, по суті, всі три динаміки виводять один і той самий звук, так що музика просто рівномірніше розподіляється по вашій кімнаті/будинку для вечірок. Однак набагато більш інтригуючим і ефективним є ефект трикутника об'ємного звуку, який ви отримуєте при включеному режимі звукового поля.

Для початку це включає систему просторового картування звуку Sony 360 °, де Sony аналізує акустичні властивості вашої кімнати і трьох компонентів відносно один одного і створює «віртуальні» точки динаміків, які змушують вас відчувати, ніби ви окутані міхур звуку.

Хоча AX7 не підтримує декодування Dolby Atmos або DTS :X, його обробка звуку, схоже, по-різному реагує використання фільмів і музики. Режим фільму по суті перетворює багатоканальні мікси на систему Sony 360 Spatial Sound, а музичний режим перетворює навіть простий стереозвук на мікс повного об'ємного звуку, який інтегрується в звуковий «купол» 360 Spatial Sound.

Ви можете не від'єднувати круглі динаміки від основного динаміка, якщо хочете насолодитися стандартним відтворенням музики через портативний динамік. Хоча це може бути корисним варіантом для любителів стерео, яких не спокушає ідея реміксів Sony 360 Spatial Sound, проте, якщо ви не збираєтеся регулярно використовувати повний комплект динаміків AX7, ймовірно немає особливого сенсу витрачати таку суму. гроші на це.

Навіть якщо вам подобається ідея знімних динаміків, вам все одно доведеться часто прикріплювати їх до основного пристрою, оскільки це єдиний спосіб підзарядити їх батареї. Sony заявляє, що до 30 годин безперервного використання (залежно від гучності) трьох динаміків при повній зарядці. Так, основний блок також працює від акумулятора. Для повної зарядки основного динаміка потрібно близько чотирьох годин, а двох знімних динаміків — близько чотирьох з половиною годин.

Sony також стверджує, що ви можете отримати достатній заряд системи за 10 хвилин підключення до мережі, щоб забезпечити 150 хвилин використання. Недостатньо для перегляду «Титаніка», але достатньо для більшості популярних фільмів. Або кілька музичних альбомів.

Пошуки з'єднань на HT-AX7 залишили нас із порожніми руками. Все, що ви отримуєте, це порт живлення USB-C на основному пристрої. Тут немає оптичного цифрового або 3,5 мм аудіовходу, немає порту USB для додавання USB-накопичувача і немає входу HDMI для підключення телевізора через eARC.

Обмежені як фізичні сполуки; Wi-Fi також немає. Фактично, єдиний спосіб передати звук у AX7 – це Bluetooth (версія 5.2), який використовує формати AAC та SBC. Звичайно, у наші дні можна передавати потокове аудіо через Bluetooth із телевізорів. Але для нас підтримка тільки Bluetooth разом з описом Sony AX7 як портативного кінотеатру вказує на те, що Sony передбачає, що її акустична система найчастіше використовуватиметься з іншими портативними пристроями, такими як ноутбуки, планшети та смартфони. Це припущення підтверджується, як незабаром побачимо, тим, як система працює у різних конфігураціях.

Головний «фронтальний» динамік у корпусі AX7 оснащений двома фронтальними динаміками Sony X-Balanced, які мають витягнуту прямокутну форму, щоб забезпечити більшу гучність та чіткість звуку завдяки відносно невеликим динамікам. Два пасивні радіатори заховані за вигнутими кінцями основного динаміка — хоча, незважаючи на фетрове оздоблення, на задньому боці динаміків немає. Харчування, як і слід очікувати, надходить через підсилювачі Sony S-Master.

Як ми зазначали раніше, HT-AX7 не постачається з пультом дистанційного керування. Єдині способи керування ним – це підняті кнопки на верхньому краю основного пристрою та програма Sony Home Entertainment Connect для Android та iOS. Кнопки на основному блоці, принаймні, приємні та тактильні, і хоча додаток досить простий, він виконує свою роботу.

Єдині інші особливості, на які слід звернути увагу, — це нічний режим, який обмежує динамічний діапазон динаміка, щоб не турбувати інших людей пізно вночі, та голосовий режим, у якому більше уваги приділяється діалоговим доріжкам.

Звук
Наскільки добре звучить Sony HT-AX7, залежить від ряду факторів, і, зрештою, вони приєднуються до спільної думки, мінімальне підключення, що дійсно обмежує корисність динаміка.

Почнемо з того, що ефективність ефекту 360 Spatial Sound досить точно залежить від того, наскільки далеко від вашого сидіння розташовано три динаміки. Для найбільш плавного, «об'єднаного» 360-градусного ефекту вам дійсно слід наслідувати пораду Sony і розмістити задні панелі на відстані не більше 1–1,2 метра або близько від місця вашого сидіння. У прикладах, наведених Sony, показані задні динаміки, що сидять на спинці дивана, а основний динамік на журнальному столику, або людина, що лежить або сидить на своєму ліжку, з основним динаміком перед ним і круглими динаміками на ліжку за ним. або по обидва боки від місця для сидіння.

Якщо ви спробуєте розсунути «трикутник» динаміків надто далеко, у півсфері об'ємного звучання відкриються відчутні прогалини, і виникне помітна невідповідність між потужністю та проекцією кожного динаміка «об'ємного звуку» порівняно з масивнішим основним блоком.

Все це наочно демонструє, наскільки «особистою» звуковою системою є AX7. Якщо вам хочеться по-справжньому затишно, ви можете просто розмістити двох людей у ефективному робочому просторі AX7, але насправді його можливості, схоже, обмежені встановленням однієї людини.

Це явне просторове обмеження AX7 означає, що ви не можете використовувати його як звичайну звукову панель з об'ємним звуком, з основним динаміком під телевізором і двома круглими динаміками, розташованими позаду вас. Якщо, у будь-якому випадку, ваше положення не знаходиться набагато ближче до екрана, ніж зазвичай. Ми припускаємо, що, можливо, є можливість використовувати AX7 як аудіосистему в ігровій системі в другій кімнаті, якщо ви знайдете місце за плечима, щоб розмістити круглі динаміки, але як звукова панель у головній вітальні це провал.

Це також значною мірою невдача для меломанів, які бажають насолоджуватися своїми улюбленими треками в об'ємному звучанні, якщо вони не збираються сидіти або лежати більш-менш нерухомо в межах обмеженої ефективної зони системи. Ви не можете випадково прогулюватися кімнатою, слухаючи музику з увімкненою системою об'ємного звучання Sound Field, як це можна було б зробити зі звичайним портативним/бездротовим динаміком – або якби ви носили пару бездротових навушників. Встановіть круглі динаміки на основний блок, і стане можливим повсякденне використання - але знову ж таки, в цей момент ви не використовуєте трикомпонентну функцію, яка робить AX7 таким дорогим.

Ми ще не закінчили з параметрами обмежень AX7. Власні приклади використання, представлені Sony, показують, що система налаштована так, що хтось дивиться фільм або телешоу на планшеті, який тримає в руці з основним динаміком біля ніг. Наші власні експерименти підтверджують, що в обмеженому ефективному робочому просторі AX7 як система об'ємного звучання найкраще використовувати планшет, ноутбук або навіть телефон, який тримаєте в руці або на колінах, як пристрій перегляду при використанні AX7 як портативну театральну систему. Однак це означає, що основний передній звук насправді виходить із положення на певній відстані за екраном, а не перед екраном або на одному рівні з ним, як це відбувається при звичайних налаштуваннях звукової панелі. Таким чином, звук здається відокремленим від зображення, яке ви дивитеся на портативному пристрої.

Існує також проблема масштабу: звук AX7 здається занадто великим для масштабу зображення на маленькому екрані, який ви, ймовірно, дивитеся. Ми припускаємо, що це вказує на деякі сильні сторони звуку AX7, але оскільки він не звучить досить індивідуально, масштаб звуку фактично посилює відчуття відірваності від візуальних ефектів.

Це особливо іронічно, оскільки HT-AX7 демонструє найкращі якості звуку як систему об'ємного звучання під час перегляду фільмів. Загальний зміст об'ємного звучання з Dolby Atmos, DTS :X і форматами об'ємного звучання нижчої якості досить ефективний, коли динаміки розташовані в компактному масиві, який ми описали, створюючи навколо вас напрочуд добре пов'язаний і захоплюючий купол звуку, який навіть має почуття висоти, а також авторитетом зліва направо та спереду назад. Наприклад, у першій сцені "Воно першого розділу" переконливо створюється відчуття крапель дощу, що падають як зверху, так і з усіх боків. І цей елемент висоти виходить з маленьких задніх колонок, а також більш масивного основного блоку, створюючи відчуття, що ви знаходитесь в центрі справжнього купола звуку.

Система 360 Spatial Surround від Sony дійсно дуже розумна у подібних речах – і так, відчуття простору, яке створює система, у певному сенсі покращує ефект, який ви отримуєте від гарних навушників з об'ємним звуком.

Потужність і вплив трьох компонентів динаміків AX7 перевершують очікування, обумовлені розміром системи: навіть важкий ударний ритм на початку другого розділу фільму «Той, що біжить по лезу 2049» на 4K Blu-ray звучить потужно і переконливо настільки, що залишає бажати кращого. будь-яка вбудована звукова система телевізора мертва.

Ефективність цієї спроби «Того, хто біжить по лезу» також певною мірою зобов'язана дивовижній якості AX7 вражаюче звучання басів. Він досягає нижчих частот, ніж ви могли собі уявити через його компактний розмір, і досить вправно перемикається між різними басовими частотами.

Вокал звучить достовірно і ясно, не втрачаючи контексту, а в поданні кіноміксів AX7 багато чистих, добре збалансованих деталей. Переходи зазвичай виконуються акуратно і точно, незважаючи на те, що системі доводиться "адаптувати" мікси об'ємного звуку у формат 360 Spatial Sound, а не декодувати саундтреки Dolby Atmos або DTS : X власними засобами. Деталі високих частот також не стають різкими або пронизливими, і певною мірою тон задніх динаміків цілком відповідає тону основного пристрою.

Ми говоримо "до певної міри", тому що якщо ви збільшите гучність в моменти насиченого звукового супроводу, задні динаміки почнуть звучати трохи перевантажено і нечітко в порівнянні з більш масивним основним блоком. Ми також відчуваємо необхідність збільшити гучність задніх динаміків на три або чотири рівні порівняно з основним динаміком, щоб їхня присутність була відчутною, незважаючи на хитрощі в інших частинах системи 360 Spatial Sound.

Нарешті, щодо якості відтворення фільмів AX7, системі не вистачає потужності, щоб продовжувати підвищувати звук аж до крещендо найгучніших моментів у світі кіно, внаслідок чого такі «пікові» звукові моменти стають трохи плоскими.

Використання HT-AX7 в режимі об'ємного звучання з музикою є скоріше неоднозначною ситуацією. Хорошою новиною є те, що режим Sound Field загалом робить хорошу або принаймні цікаву роботу з «ремікса» стереомузики в середу 360 Spatial Sound від Sony. Те, як елементи міксу розподіляються між трьома динаміками, напрочуд розумно, оскільки воно показує, що дійсно має залишатися прив'язаним до переднього динаміка (включаючи добре поставлений і чистий вокал) і що можна мікшувати на задньому динаміці, щоб створити ембієнтніший або «ареновий» ефект . У деяких особливо високих треках є дуже переконливе відчуття висоти.

Звук у кожній задній частині теж різний; ви можете чітко чути панорамування ефектів ззаду та різні ефекти, представлені з-за лівого та правого плеча.

Однак, ефективність реміксів на 360 градусів залежить від типу музики, яку ви слухаєте. Якщо трек відносно мізерний або спочатку атмосферний, наприклад, Red Right Hand Ніка Кейва або Björk Bachelorette та All Is Full Of Love, він дуже ефективно перетворюється на об'ємне звучання AX7. Навіть відносно рідкісні гітарні треки, такі як 100% Sonic Youth, звучать, принаймні, цікаво, коли їх перетворюють на об'ємні треки, навіть якщо тили починають трохи домінувати.

Однак більш щільна та багатошарова музика, така як важкий рок та деякі оркестрові треки, може почати звучати трохи похмуро та примусово за активного режиму звукового поля. Крім того, ми виявили, що вручну настроюємо відносну гучність задніх динаміків майже кожну доріжку під час прослуховування музики в режимі об'ємного звучання, намагаючись зберегти ефект об'ємного звучання на 360 градусів. Це не зовсім та розслаблююча музична насолода, яку шукають деякі люди.

Тили з більшою ймовірністю спотворюватимуться при щільній музиці, ніж при міксах фільмів, а ефект 360 Spatial Sound дає трохи менш переконливі результати з міксами пісень Dolby Atmos, ніж з базовим стерео. Нарешті, AX7 має працювати досить голосно. Інакше його звук має тенденцію стискатися у собі, коли справи погано.

Встановлення круглих динаміків назад на основний блок, щоб система стала традиційнішою портативною бездротовою колонкою, дає хороші результати. У звуку є та знайома детальна, динамічна і відкрита якість, яку ми звикли чекати від підсилювачів Sony S-Master та динаміків X-Balanced, і звук поширюється на велику відстань за межі фізичних меж динаміка, не втрачаючи при цьому зв'язності.

Таким чином, стереоефект є більш вираженим і щільним за розташуванням ефектів, ніж ми зазвичай очікуємо почути від такого компактного пристрою.

Тим не менш, тембр AX7 може стати пронизливим у стереорежимі, тоді як на іншому кінці спектру бас звучить більш обмежено, ніж при відтворенні саундтреків до фільмів.

Зрештою, Sony HT-AX7 звучить цілком приємно як звичайна бездротова портативна музична колонка, але цього недостатньо, щоб зробити її серйозним конкурентом найкращим портативним колонкам цього цінового рівня.

Вердикт
Як і слід очікувати від Sony, у звучанні та дизайні HT-AX7 є сильні елементи. Він дійсно намагається зробити те, що не можуть запропонувати інші продукти, так само. Однак унікальний підхід до персонального та портативного звуку потребує певних умов, і, зрештою, хоча ми хвалимо Sony за спробу зробити щось нове, HT-AX7 зрештою відчувається як спроба вирішити проблему, якої насправді не існує.

Незважаючи на те, що HT-AX7 є унікальним і цікавим, його не можна повністю використовувати як пристрій для домашнього кінотеатру або Bluetooth-динаміка для музики.

Плюси:
+ Компактний, привабливий та оригінальний дизайн
+ Може створити переконливий звук на 360 градусів
+ Чіткий, детальний звук

Мінуси:
- Немає підключення HDMI або Wi-Fi.
- Маленькі динаміки можуть спотворювати
- Обмежений динамічний діапазон

Оцінки:
- Звук: 3
- Особливості: 4
- Складання: 5