Naim — лише один із небагатьох шанованих аудіобрендів, які відзначають своє 50-річчя 2023 року. Поряд з Rega, QED та Linn, Naim Audio міцно зайняла своє місце на британському ринку Hi-Fi з тих пір, як Джуліан Верекер заснував компанію у 1973 році.
З багатьох підсилювачів, випущених Naim з тих пір, оригінальний Naim NAIT (заднім числом названий Nait 1) займає особливе місце в історії Hi-Fi. Інтегральний підсилювач Naim Nait з'явився лише у 1983 році, і, незважаючи на його нинішній культовий статус, його випуск був трохи дивним. Крім низької номінальної потужності, яка багатьох бентежила, це був перший в історії інтегрований стереопідсилювач Naim (що поєднує потужність і підсилювач в одному блоці), що було відходом від звичайного підходу до розділення звуку.
Представлена нами модель Naim Nait 50 випущена обмеженим тиражем, віддаючи пошану оригінальній моделі Nait 1 1983 року і випущеної у зв'язку з 50-річчям Naim. Наскільки обмежений? Усього буде випущено всього 1973 екземпляри (на честь року заснування Naim), і підсилювач стане вашим за 2699 фунтів стерлінгів. Якби він теж коштував 1973 фунт стерлінгів – симетрія була б витонченою.
Ця ціна може викликати у вас здивування (у нас обох це було), оскільки оригінальний Nait 1 коштував від 179 до 199 фунтів стерлінгів у 1984 році, згідно з нашим What Hi-Fi? архіви. У сьогоднішніх грошах це буде еквівалентно приблизно 600 фунтам стерлінгів – ціні, які займають сьогоднішні підсилювачі Arcam A5 та Cambridge Audio CXA61.
Оригінальний Nait був одним із шести претендентів на звання «Кращий підсилювач вартістю менше 250 фунтів стерлінгів» на конкурсі What Hi-Fi? Awards (випуск за листопад 1984 року, вартість якого складає всього 95 пенсів), і ми зазначили, що: «Naim NAIT трохи дорожчий за NAD і Creek. При використанні спільно з досить відомим програвачем NAIT заслужив репутацію м'якого, потужного та дорогого підсилювача. Це справді якісна модель вартістю менше 200 фунтів стерлінгів, яка продається за 199 фунтів стерлінгів».
Ця ціна в 2699 фунтів стерлінгів вказує на особливий статус обмеженого випуску підсилювача Nait 50 (не він єдиний, хто встановлює ціни на моделі обмеженого випуску, і є вагомі причини, що виправдовують ці додаткові витрати), але якби ми віддали цей Naim Підсилювач повний What Hi -Fi? Огляд обробки, він буде конкурувати зі своїм братом Nait XS 3 (2499 фунтів стерлінгів), нинішнім і чудовим інтегрованим пристроєм, удостоєним нагород, який також може вести свій родовід прямо від оригінального Nait. Однак ми не даємо зірковий огляд продуктам обмеженого випуску, натомість Nait 50 отримує тут більш докладний практичний розгляд і глибоке занурення, поки ми вивчаємо його історію та уважно слухаємо.
На відміну від Musical Fidelity, яка цього року представила переважно точне переосмислення свого культового підсилювача A1 класу A (і зробила його доступним як повноцінну серійну модель), Naim пішла в іншому напрямку. Nait 50 може бути моделлю обмеженого випуску, але в ній більше нових розробок, ніж на перший погляд. Насправді це сучасний підсилювач, створений як данина поваги до оригіналу; він повторює зовнішній вигляд оригіналу та відтворює його звуковий відтінок, але всередині знаходиться абсолютно нова конструкція підсилювача.
Так, 2699 фунтів — це чимала сума навіть за підсилювач обмеженої серії, і сьогодні є сильні конкуренти, які можуть конкурувати з ним за співвідношенням «звук на фунт». Але суть Nait 50 не в цьому. Це шанс віддати шану історії Naim, і така сентиментальність має свою чарівність і для багатьох безцінна.
Дизайн та якість складання
Ми знаємо, що тенденція ретро-модерністського дизайну зараз популярна, але в Nait 50 є щось чарівне і позачасове.
Так, він виглядає так само, як старий Nait 1. Він має таке ж компактне шасі «взуттєвої коробки» з хромованим бампером, що й оригінал. Дизайн половинної ширини рідко можна побачити у масовому сегменті Hi-Fi, але він позитивно оцінюється багатьма учасниками What Hi-Fi? Огляд групи. Cyrus Audio і Rega мають форму, наприклад, виробництво підсилювачів половинної ширини, у той час як такі бренди, як Cambridge Audio та Eversolo, все частіше виробляють нові продукти з невеликими розмірами (але не менш потужними).
Навіть якщо ви є шанувальником «оливкових» підсилювачів Naim, віддаєте перевагу повнорозмірній конструкції або віддаєте перевагу більш блискучому і гладкому, ми думаємо, що ви все одно знайдете в Nait 50 щось привабливе. Ми він пролежав на полицях у нашій кімнаті для прослуховування добрих кілька тижнів та виглядав повністю як будинки зі старими та новими продуктами. Це мила дрібниця. Якість збірки хороша: він добре зроблений і оброблений, а Naim зберегла вірність естетиці, аж до зміщеного центром старого логотипу Naim на передній панелі.
Є безліч продуктів, які виглядають «свого часу» і виходять із моди, коли вступають у наступне десятиліття, але через свою простоту дизайну Nait 50 виглядає – інакше не скажеш – круто. І це просто ностальгія.
Рознімання задньої панелі Naim Nait 50
В огляді нашого родинного видання New Hi-Fi Sound за червень 1984 року вони скаржилися на «досить погано підігнану передню панель» оригінального Nait – вам буде приємно дізнатися, що передня та задня панелі цієї моделі Nait 50 тепер виготовлені з високоміцного матеріалу. -якісний анодований алюміній, немає проблем з посадкою та оздобленням. Шпиндель регулювання балансу оригіналу був замінений роз'ємом для навушників 6,3 мм (докладніше про це пізніше), а ряд кнопок для вибору трьох входів тепер позначений відповідно: фоно, потік та aux (оновлено з фоно, тюнера та стрічка). Колись сірий регулятор гучності (досі незвичайно розташований ліворуч) тепер виготовлений з цільного алюмінію і пофарбований у чорний колір, щоб відповідати решті підсилювача.
Позаду все ще простіше: пара фоно-входів із землею, два аналогові входи з роз'ємом DIN і одна пара роз'ємів для динаміків. От і все.
Простота Nait була високо оцінена у вересневому номері журналу What Hi-Fi? за 1984 рік: «Naim Nait уособлює «прямий» підхід… британська спеціальність, де на шляху сигналу є абсолютний мінімум перемикачів та додаткових схем. , І в результаті зручностей мало. Весь акцент робиться на якість звуку».
Не все так рожево...
Однак у нас є деякі причіпки до Nait 50 під час його використання. Почнемо з того, що пульта дистанційного керування немає. Навіть новий Musical Fidelity A1 кинув нам, сучасним слухачам Hi-Fi, кістку, додавши невеликий пульт дистанційного керування, тоді як в оригінальному його не було. Нам подобається використовувати регулятор гучності пристрою Naim, але ми виявили, що зробити тонкі зміни гучності складніше, ніж слід. Надто швидко він переходить від тихого до голосного; нам хотілося б більше подорожувати між ними, щоб ми могли точно налаштувати бажаний рівень гучності.
По-друге, кнопка включення ідентична кнопкам введення і, що досить дивно, відповідний світлодіод стану живлення світиться (хоч і менш інтенсивно) навіть у режимі очікування. По світлодіоду, що напівсвітиться, не завжди відразу видно, включений підсилювач чи ні, тому, якщо ви не чуєте музику, коли підключені джерела і динаміки, просто натисніть кнопку живлення, щоб подивіться, чи дійсно він повністю включений. Якщо світлодіод світиться яскравіше, це означає, що він увімкнений і музика звучатиме. За замовчуванням Nait 50 має автоматичний режим очікування, який активується через 19 хвилин — ви можете вимкнути його, переконавшись, що перемикач «Миттєве включення» на задній панелі увімкнено.
І, нарешті, Naim використовує роз'єм DIN для аналогових входів лінійного рівня; стандартних роз'ємів RCA не видно. Так що якщо у вас є джерело, що використовує з'єднання, відмінні від DIN, і у вас ще немає відповідного кабелю, вам доведеться купити його собі. Чи входить до комплекту постачання Nait 50 кабель DIN? Це не так, що здається досить підлим для продукту обмеженого випуску і відносно високої ціни, що запитується. Однак ви можете легко купити відповідний кабель DIN-RCA (або вибране вами з'єднання) у Naim та інших виробників кабелів. Під час прослуховування ми використовували як кабель, що постачається Naim, так і дорожчий кабель Vertere Acoustics Redline DIN-RCA.
Всередині є повністю сучасний дизайн підсилювача.
Naim легко міг би залишити все як є, але бренд фактично повністю переробив нутрощі підсилювача.
Давайте спочатку поговоримо про потужність. Оригінальний Nait 1 при першому запуску був зустрінутий глузуваннями через його низьку потужність. Ранні повідомлення не були точними щодо точної номінальної потужності (деякі стверджували, що вона була низькою, «близько 8 Вт»), але ми можемо підтвердити, що оригінал мав номінальну потужність 15 Вт на канал при навантаженні 8 Ом (спасибі Джейсону Гулду з Naim за підтвердження цього на High-End Мюнхенській виставці 2023).
У новому Nait 50 ця потужність зросла до 25 Вт на канал при навантаженні 8 Ом. Це гідний крок вперед, але навіть якщо він все одно не трястиме ваші половиці, не обманюйтеся, думаючи, що це означає, що Nait 50 - якийсь слабкий виконавець. Ми вважаємо, що збільшення потужності не завжди є рішенням. Деякі наші улюблені підсилювачі мають низьку номінальну потужність: від нинішнього Rega io (30 Вт на 8 Ом) до Pathos InpolRemix (дизайн класу А, потужність всього 10 Вт!)
За словами Наїма, фонокоректор з рухомим магнітом Nait 50 «цілком новий», а конструкція підсилювача потужності заснована на останній версії чудового NAP 250 (ще один випуск 2023 року, тепер у шостому поколінні). Секція підсилювача для навушників також зовсім нова – в оригінальному Nait її взагалі не було – і ця схема запозичена у іншого випуску 2023 року, п'ятизіркового потокового підсилювача NSC 222. музики, тим більше, що навушники стають все більш поширеним способом прослуховування, причому не тільки посеред ночі. Крім того, перемикання входів тепер здійснюється електричним, а не механічним способом, що призводить до більш коротких шляхів проходження сигналу.
На практиці конструкція підсилювача Naim Nait класу A/B (як оригінального, так і обмеженого випуску 2023 року) має більш ніж достатні можливості для роботи з різними акустичними системами. Ще у січневому випуску журналу New Hi-Fi Sound за 1984 рік (на фото вище), у відповідь на запитання читача про те, що «...низька потужність Nait змушує мене розглядати динаміки середньої чи високої ефективності», журнал відповів: «Насамперед всього, Naim Nait, незважаючи на погані теоретичні характеристики, здатний працювати з набагато складнішими акустичними навантаженнями, ніж підсилювачі з набагато більш високою вихідною потужністю. Отже, не думайте, що Nait є фактором, що обмежує, при виборі гучномовців». Ми з радістю повторюємо цю заяву тут. Звичайно, Nait 50 може важко керувати вкрай неефективними динаміками або забезпечувати звук масштабу концертного залу, але для вашої кімнати для прослуховування середнього розміру з типовими динаміками Nait 50 більш ніж здатний.
Під час роботи з Nait 50 ми підключали підсилювач до різних шпальт, які були під рукою в наших кімнатах для прослуховування. Від наших референсних колонок ATC SCM50 і Epos ES14N до скромніших стійок Bowers & Wilkins 607 S3 і 606 S3, а також веж PMC Prodigy 5 і аналогічних ретро-колонок Musical Fidelity LS3/5A — ми виявили, що потужність і чутливість були поганими. Це взагалі не проблема при пошуку відповідної пари динаміків, що відповідає таланту Nait 50. Це набагато більше про сумісність; про зіставлення звукових сигнатур між продуктами для отримання найкращих результатів.
Якість звуку
То як насправді звучить цей підсилювач Nait 50 обмеженої серії? Неймовірно весело. Незважаючи на те, що він був перероблений відповідно до сучасних стандартів, інженери Naim проробили величезну роботу, щоб цей Nait 50 зберіг захоплений звуковий характер оригінального Nait 1, який так сподобався. Під час прослуховування наш технічний редактор Кетан Бхарадіа постійно говорив, що у нього «щенячий» характер — він енергійний, енергійний і симпатичний.
Тут достатньо деталей та ясності, з безліччю ударів. Кількість енергії та драйву, які підтримують динаміку пісні – будь то The Way I Am Емінема, Breezeblocks Alt-J, Circling гурту Four Tet або Whatta Man гурту Salt-N-Pepa/En Vogue – це те, що найбільше виділяється в пісні. Найт 50.
Незалежно від жанру, пісні обробляються з приголомшливою спритністю та динамічною експресією, з уродженим розумінням ритмічної взаємодії між інструментами, що робить їх музично приємними. У цьому виконанні також є неабияка вага і міць, що залишає нас задоволеними, оскільки задумливі басові партії в Angel і Paradise Circus групи Massive Attack вражають своєю силою.
В огляді New Hi-Fi Sound за червень 1984 року (ви можете прочитати повний огляд на фото нижче) Девід Прекель стверджує, що NAIT має відразу характерний звук, який пофарбований - те ж саме можна сказати про Nait 50 і в результаті ви завжди знаєте про самого підсилювача. Але Пракель також каже: "NAIT є винятковим засобом передачі "послання" музики, а саме висоти звуку, форми та незалежності нот". Ми згодні. Незважаючи на очевидний смак Nait 50, це не применшує точності меж нот, чистоти вокалу чи багатства інструментів при прослуховуванні чудового альбому Агнес Обель Aventine.
Під час прослуховування підсилювача ми використовували різні джерела, у тому числі референсний музичний стрімер Naim ND555/555 PS DR, програвач компакт-дисків Cyrus CDi та референсний програвач Technics SL-1000R. Загальний характер підсилювача однаковий для всіх входів. При прослуховуванні через аналогові входи DIN (підключені до стримера Naim) енергійний характер підсилювача проявляється у кожній пісні. Хоча це означає, що він не робить їжу з поганих записів, ясно, що Nait 50 не так прозоро передає відмінності як запис, як кращі моделі конкурентів за цією ціною.
Переходячи до програвання альбомів на програвачі Technics, Nait 50 залишається захопленим виконавцем, але йому все ж таки вдається передати лоу-файну та інтимну атмосферу «Або/Або» Елліота Сміта.
Підсилювач для навушників, з іншого боку, пристойний, але не найсильніший бік Nait 50. Ми слухали з підключеними відкритими навушниками Grado SR325x, і їх передачі відчувається приємна безпосередність. Але це не так зрозуміло та докладно в порівнянні з іншими вхідними даними.
Другие підсилювачі цього рівня сьогодні, такі як Elicit Mk5 від Rega та Nait XS 3 від Naim, здатні забезпечити більш масштабне звучання з більшою деталізацією та потужністю нижніх частот. Але Nait 50 настільки приємний виконавець, що ми не можемо припинити посміхатися, коли слухаємо його.
Nait 50 проти Nait XS 3: суперництво між братами та сестрами
Порівняння з нинішнім Nait XS 3 виявляється цікавим, оскільки має зовсім іншу пропозицію і звуковий характер. На наш подив, він не такий енергійний, чистий, точний і живий, як Nait 50 обмеженого випуску. Баси не такі вражаючі, ті самі басові лінії Massive Attack звучать трохи туманно. Але Nait XS 3 тонший, з великою кількістю шарів текстури навколо інструментів та голосів.
Це більш розслаблене та прозоре виконання в порівнянні з нескінченним ентузіазмом Nait 50. Nait XS 3 краще пристосований до відмінностей як запис та епоха, дозволяючи спритніше і з великою кількістю нюансів передавати відчуття та настрій пісні. При тестуванні Hi-Fi комплекту ми завжди звертаємо увагу на запитання: «Чи викликає у нас смуток від цієї сумної пісні?» і звичайний підсилювач XS 3 краще підходить для цього питання. Нік Кейв у Into My Arms звучить доречно гірко-солодко та задумливо.
Nait 50, безумовно, пропонує більш енергійні та чіткі краї, а відчуття живої, веселої атаки заразливе, хоч і не завжди достовірне. Це зовсім не невимушений виконавець, і ми навіть виявили, що якість фонокоректора тут звучить краще, ніж на XS 3. Але Nait XS 3 дійсно пропонує зріліший баланс, який багато хто віддасть перевагу.
Сумісність: ключове значення має відповідність продуктів
Якому б балансу ви не віддали перевагу, найважливіше те, з чим ви підключаєте підсилювач. У випадку з Nait 50, оскільки він здатний працювати з широким спектром джерел, найважче підібрати комбінацію динаміків. Ключовий висновок - уникати поєднання підсилювача з динаміками, які звучать занадто яскраво або жваво, оскільки вам знадобиться щось, що врівноважить енергію Nait 50, не втрачаючи при цьому ні краплі цієї привабливої чарівності.
Наприклад, новий B&W 607 S3 (599 фунтів стерлінгів) занадто збудимо - у поєднанні з Nait 50 верхні частоти надто агресивні для наших вух, і загальний ефект не дозволяє розслабитися. Найбільший і об'ємно звучаючий B&W 606 S3 (749 фунтів стерлінгів) є більш приємною комбінацією завдяки більш продуманому і трохи більш розслабленому звуку. Nait 50, у свою чергу, додає трохи родзинки до зрілого звуку 606 S3, і в результаті ви отримуєте відкрите, стримане, цільне та детальне виконання.
Підніміться по ланцюжку і виберіть щось більш відповідне за ціною, і у нас є такі ж особливі колонки Musical Fidelity LS3/5A (2349 фунтів стерлінгів), розроблені відповідно до специфікацій BBC RD1976/29. Візуально два ретро-продукти виглядають разом цілком приголомшливо. З погляду звуку це не так добре, як з естетичної точки зору: дрібний звук Musical Fidelity і відсутність потужних басів не зовсім поєднуються з енергійним характером Nait 50. Але вони чудово течуть і ковзають по музиці, коли справа стосується голосів і фортепіано суті, всього, що знаходиться в середньому діапазоні). Однак ці колонки не мають необхідної потужності та синхронізації, щоб відповідати вимогам підсилювача Nait 50. Наші еталонні колонки Epos ES14N (3750 фунтів стерлінгів) забезпечують більш помірну продуктивність, але трохи виходять за межі ліги Nait.
Вердикт
Загалом, хоч це й не ідеально, це надзвичайно цікавий та музичний підсилювач, який приємно слухати. Це явно приправлений звук, але в цьому сенс цього підсилювача: передати дух оригінального культового інтегрованого підсилювача Nait 1.
Навіть через кілька місяців після нашого знайомства з Nait 50 ми досі не можемо забути, як весело було слухати цей підсилювач. Чи стали б ми віддавати перевагу його Nait XS 3? Ми знаходимося у двох умах; якби ми могли обидва живити дві різні системи, ми дійсно були б дуже щасливі.
Naim Nait 50 - чарівний сучасний підсилювач, що віддає шану культовому оригіналу.
Posted by Новости, анонсы и обзоры 0Відгуки