Harbeth Compact 7ES-3 XD2 - полична акустична система

Harbeth Compact 7ES-3 XD2 - полична акустична система

Згадайте Harbeth любителям музики, і їхні вуха, швидше за все, загостряться. Цей поважний британський виробник гучномовців був заснований Х'ю Дадлі Харвудом у 1977 році, який був керівником відділу розробки гучномовців BBC у шістдесятих та на початку сімдесятих років. Поточна лінійка має дизайнерські рішення, що вказують на ту епоху з погляду конфігурації драйвера, розміру корпусу та стилю.

Керуючий директор Алан Шоу пояснює, що в Harbeth глибоко вкоренилася традиція із власним проектуванням, збиранням та тестуванням динаміків та корпусів. Якщо ви купували пару динаміків цієї компанії в останні три десятиліття, у вас буде запис про динаміки, корпуси та результати випробувань. Harbeth вкладає значні кошти у дослідження, про що свідчить її передовий полімерний матеріал дифузора динаміка, який пройшов широку розробку. Шоу пояснює, що середньо-басові блоки унікальні та дорогі, з литими під тиском дифузорами динаміків, які вимагають дорогого оснащення та мають високі виробничі витрати.

З такою назвою, як Compact, я думав про колонці розміром з коробку з-під взуття, наприклад, LS3/5a . Як же я помилявся, адже цей Compact 7ES-3 XD2 другого покоління, який ви бачите тут, є дуже щедрою за розміром стійкою. Фізично кожен гучномовець має розміри 520x272x305 мм і важить здорові 13 кг. Моя оглядова пара була оброблена чудовим шпоном палісандра, з іншими доступними варіантами обробки, включаючи чорний ясен (сатинована обробка), вишню, горіх та дуб. Я був приголомшений блиском дерева, оскільки обробка була досить вражаючою. 7ES продається за ціною 7800 доларів за пару із гарантією на дванадцять місяців на момент покупки, яку можна продовжити до п'яти років за допомогою онлайн-реєстрації.

Це класична 2-смугова конструкція з 25-мм твітером, розташованим над замовленим 200-мм середньочастотним динаміком Harbeth, і портом фазоінвертора, спрямованим уперед. SEAS розробила алюмінієвий купольний твітер для 7ES Нова модель XD2 використовує технологію RADIAL 4 cone наступного покоління компанії, яка, як кажуть, має більш плавний відгук у всьому робочому діапазоні, ніж попередні втілення, а також трохи підвищену ефективність та чистіший перехід до точки кросовера.

Задня перегородка заповнена мізерно, всього одна пара міцних клем і табличка з позначенням моделі. Знімні передні грати поставляються в комплекті. Кажуть, що корпус дуже ретельно доопрацьовувався протягом багатьох років, і Алан Шоу каже, що його передні та задні «гвинтові панелі» безперечно покращують звук, оскільки вони діють як механізм послаблення вібрації, знижуючи накопичення енергії. Вся збірка Harbeth проводиться в Сполученому Королівстві, при цьому якнайбільше компонентів, таких як середньо- та низькочастотні динаміки, закуповуються всередині країни, коли це можливо, щоб максимізувати послідовність виробництва.

Виробник вказує частотну характеристику від 45 Гц до 20 кГц (+/-3 дБ), номінальний опір 6 Ом та чутливість 86 дБ. Останнє непогано, але вам знадобиться сміливий твердотільний підсилювач потужності, щоб справді розбудити цю конструкцію. Харбет рекомендує щонайменше 25 Вт на канал, але для цього огляду я використав свій 100-ватний Primare integrated . Він був запитаний від програвача компакт-дисків Primare та вузла Bluesound Vault. Міжблочні та акустичні кабелі були Tributaries Series 8. Стійки Atacama 500 мм, заповнені дробом, утримували 7ES з твітерами на рівні вух.

Розмістити 7ES у моїй кімнаті, щоб отримати оптимальну візуалізацію, глибину та басовий відгук, було нескладно. Корисна інструкція Харбета пропонує установку майже рівностороннього трикутника для динаміків і слухача. Мої зразки для огляду звучали досить добре в більшості конфігурацій, які я пробував, але в результаті я встановив динаміки на відстані 450 мм від задньої стінки з невеликим сходженням, щоб отримати найкращу візуалізацію.

Прослуховування
Compact 7ES-3 XD2 може мати довгу назву, але він виконує просту роботу, яка полягає у відтворенні музики невимушеним та природним чином. Він забезпечує глибоку і широку звукову сцену, всередині якої є багато деталей, і все це доноситься до слухача в привабливій музичній манері. Наприклад, коли я грав Root Down (And Get It) Джиммі Сміта, я відчував себе зануреним у запис завдяки величезній кількості деталей — фоновий шум було просто розрізнити. Звукова сцена була широкою, що сягала далеко в кімнату, з вражаючим почуттям масштабу.

Ритмічно він напрочуд здатний. Барабани в цьому треку виразно вибухнули, з потужним басом, що підкріплює все. Ударна гра на органі Хаммонда та щільна робота ритм-гітари підштовхували все вперед. Однак звук ніколи не ставав різким — не було жодної різкості чи надмірного акцентування речей, що означає, що рушійна сила музики походила від захоплення, а не від різкості.

Тонально Harbeth має привабливо природний звук. Trio, де вокал звучав м'яко та спокусливо, коли вона керувала злиттям контрабаса та гітари зі сталевими струнами.

Динамічно великий Harbeth має велику вогневу міць. На цьому записі було мало ознак компресії навіть на високих рівнях, і окремі ноти могли вільно вириватися назовні, а потім загасати до тиші. Делікатність цього динаміка в середній смузі була найбільш вражаючою, показуючи відмінну артикуляцію та достатню прозорість, щоб потягнути вас уперед у вашому кріслі для прослуховування, бажаючи шукати більшого. У нижньому діапазоні музика звучала повноважно, але не роздуто – ноти контрабаса були пружними та добре зваженими.

Все це зробило Самні Мозеса Lonely World чудовим прослуховуванням. Демонструючи чудову просторову подачу із самого слова «go», 7ES чудово передали його вокал. Хоча його вокальний діапазон широкий, тут він залишається у верхніх регістрах, і жодного разу цей динамік не звучав крикливо. Приблизно через дві третини шляху через цей запис все об'єднується в те, що стає свого роду музичним натиском, з вокалом, барабанами, басом та клавішними, всі включеними. Тим не менш, Harbeth проплив через це без протесту, перетворившись на дуже захоплюючу музичну виставу.

Darkhoue Family, Сюїта Modaji переробка Dave Gruisin від оригінальної, була Modaji справжнім задоволенням для прослуховування. Здатність Harbeth відтворювати ударну швидкість і ритм справді виявилася дуже гарною. Верхні ноти мерехтіли, басові лінії гуркотіли, а широка звукова сцена відтворювала переконливу записану акустику. Найбільш вражаючим тут була здатність динаміка відтворювати простір навколо інструментів та тональну чистоту духових. Загалом, 7ES надали зв'язкову та цілісну картину музичної події.

У порівнянні з B&W 705 S3, Harbeth звучав невимушено в нижніх октавах. Однак динамік Bowers показав трохи більше деталей у середній смузі з більш прямим підходом, ніби динамік тягнувся до мене. Однак трохи більш стриманий звуковий підпис Harbeth може бути кращим для багатьох слухачів, оскільки це більш зніжений спосіб створення музики.

Вердикт
Остання модель Compact 7ES-3 XD2 від Harbeth – це більше, ніж просто гарне обличчя. Вона пропонує потужне, проникливе і захоплююче прослуховування — але при цьому вона спокійна і нейтральна, чого не можуть багато сучасних колонок. Замість рекламувати свою присутність, вона дозволяє слухачеві загубитися в музиці, в чому, звичайно ж, і полягає її суть. Вона ніколи не буває різкою для слуху, вона пропонує прозорість, темп та масштаб, щоб слухачі хотіли більшого. Завдяки своєму чарівному і автентичному стилю створення музики, це обов'язкове прослуховування, якщо ви шукаєте велику колонку, що серйозно звучить, для установки на стійку.