Q Acoustics 5050 - Витонченість і потужність за дійсно конкурентоспроможною ціною.

Q Acoustics 5050 - Витонченість і потужність за дійсно конкурентоспроможною ціною.

Поява нової серії 5000 знаменує новий світанок для Q Acoustics. Це сигналізує про рішучість досягти більшого успіху в преміальних цінових категоріях і, що, можливо, більш дивно, про зміну звукової сигнатури.

До тих пір, поки наприкінці минулого року ми не зробили огляд колонок підлоги Q Acoustics 5040, відзначених нагородами, всі стереодинаміки, які ми чули від Q Acoustics, демонстрували вражаючу стабільність звучання. Вони були витонченими, проникливими та невимогливими до наслідування. Саме ці якості зробили їх такими, що рекомендуються. Проти найкращих їх також можна звинуватити, що вони грають трохи обережно, лише трохи стримуючи драматизм у музиці в обмін на легше прослуховування.

Підлогові колонки 5040 та подальший досвід експлуатації інших моделей серії 5000 показують, що ситуація змінилася. Відбулося помітне зрушення в акцентах: динамізм, ясність і маневреність стали помітнішими, хоча і за рахунок деякої втрати природної теплоти і невимушеного характеру. Але за уважної співпраці 5040 досягла успіху, отримавши п'ятизірковий огляд і отримавши нагороду «Продукт року» в категорії кращих колонок підлоги на нашій останній церемонії вручення нагород. Непогано, правда?

Дизайн
Але що станеться, якщо ви візьмете цей відзначений нагородами рецепт і трохи розширите його? Результатом стала топова акустична система Q Acoustics 5050, яку ми тестуємо тут. Найбільш істотні зміни між двома моделями полягають у наступному: здвоєні СЧ/НЧ-динаміки 5050 більше (15 см проти 12,5 см), як і корпус (внутрішній об'єм 39,7 проти 27 літрів). Візуально нові стійки підлоги виглядають більш домінуючими і, безумовно, виграють від використання у великих приміщеннях.

В цілому, базова конструкція залишається незмінною, а технічною особливістю є використання гладкого, безшовного профілю для середньо-і низькочастотних діафрагм. Форма цього безперервного вигнутого дифузора, як його називає Q Acoustics, дозволяє уникнути використання традиційного пилезахисного ковпачка і, отже, властивих йому спотворень, але також, як стверджується, включає кращі характеристики прямосторонніх і конструкцій дифузора, що розширюються (а саме бас і управління на більш високих частот відповідно). А матеріал конуса? Це те саме, що і в меншій моделі, просочений папір.

Точка кросовера 5050 між двома СЧ/НЧ-динаміками і 25-мм твітер з м'яким куполом встановлена на досить звичайній частоті 2,7 кГц. Твітер має вентиляцію та запозичений з конструкції, яка використовується у більш престижній серії Concept. Він герметично закритий та відокремлений від передньої перегородки, щоб забезпечити ізоляцію від змін тиску в корпусі, а також від механічних вібрацій, створюваних СЧ/НЧ-динаміками.

Найбільші СЧ/НЧ-динаміки 5050 вимагають кабінету, який значно ширший, ніж той, що використовується у молодшого брата. Цей корпус виглядає добре зробленим та добре обробленим. Він також жорсткий завдяки ретельно продуманим внутрішнім кріпленням. Передня перегородка покрита шаром бутилкаучуку (для гасіння резонансів) та чорною глянсовою акриловою обробкою (щоб красиво виглядати). Існує чотири варіанти обробки корпусу: сатиновий чорний, сатиновий білий, дуб Пагорб та палісандр Сантос. При першому розпаковуванні динаміків вам потрібно встановити на кожен з них пари алюмінієвих стабілізаторів. Кожен з них кріпиться за допомогою пари болтів із внутрішнім шестигранником і легко встановлюється.

Загляньте всередину корпусу і ви знайдете чотири трубки для вирівнювання Гельмгольцевого тиску. Вперше ми зіткнулися з цією незвичайною технікою контролю внутрішнього тиску повітря та зменшення стоячих хвиль у високоякісних колонках Concept 500 від Q Acoustic. У цьому дизайні це спрацювало добре, і немає причин думати, що тут не вийде те саме.

Сумісність
Відносно висока чутливість 5050 (91,8 дБ/Вт/м) означає, що він відтворюватиме хороший рівень звуку з бюджетними підсилювачами. Він заслуговує на більш талановитих партнерів. Ми вважаємо, що інтегрований A5 від Arcam (750 фунтів стерлінгів / 699 доларів США / 1495 австралійських доларів) або CXA81 від Cambridge Audio за аналогічною ціною є хорошими відправними точками для посилення, і їх слід використовувати з такими ж талановитими джерелами, як програвач компакт дисків Arcam CD5, програвач платівок Rega Planar 3 або Музичний стример Cambridge Audio CXN100.

Щоб побачити, як далеко можна просунути колонки 5050, ми також скористалися нашою еталонною системою, що включає музичний стрімер Naim ND555/555 PS DR, програвач Technics SL-1000R/Vertere Dark Sabre MM, фонокоректор Cyrus Phono Signature . підсилювач звуку. У нас є пара Q Acoustics 5040 для порівняння, а також колонки Prodigy 5 від PMC, LS50 Meta від KEF і наші еталонні колонки ATC SCM50.

Звук
Порівняння з меншим 5040 цікавим. У них багато спільного, і ця загальна інженерія легко очевидна у чудовому розв'язанні деталей, безшовній єдності згори до низу і в цілому чітко вираженому характері. Погляньте на характеристики: заявлено, що 5050 поглиблює баси всього на 2 Гц (37 Гц проти 39 Гц), але при використанні це призводить до значно більшої потужності низьких частот і надає динамікам більш спокійного та зрілого характеру.

Незважаючи на цю додаткову дозу басу, вони не особливо переймаються положенням у кімнаті. Низькі частоти 5050 тугі та чіткі, демонструючи дивовижний ступінь контролю для підлогової акустики такого рівня. Це означає, що їх можна присунути ближче до задньої стінки, ніж більшість альтернатив аналогічного розміру, і вони звучатимуть рівно. У нашій кімнаті для прослуховування розміром 3 x 7 x 5 м (висота) ми можемо без проблем розмістити їх на відстані до 30 см від задньої стіни. У коробці передбачені пінопластові заглушки, які блокують задні порти фазоінвертора, якщо надмірний бас виявиться проблемою у вашій кімнаті, хоча їх використання може поставити під загрозу загальний баланс динаміка.

Правильно розташуйте звук, і вас зустріне один із найконтрольованіших і найчіткіших басів, які ми коли-небудь чули від вежі такого рівня. Коли ми слухаємо Time із саундтреку Ханса Циммера «Початок», важко не вразитись глибиною та чіткістю складних та дуже потужних низьких частот музики. Звук 5050 стриманий і ненаголошений навіть при підвищенні рівня гучності.

Але тут є щось більше, ніж просто добрий бас. Маючи трохи простору для дихання та невеликий кут до положення прослуховування, ви виявите, що 5050 створює щедру звукову сцену, добре сфокусовану та красиво багатошарову. Положення звуків та інструментів стабільні та зафіксовані на місці, навіть коли музика стає вимогливою.

Їх тональний баланс, як і раніше, трохи вперед, тому варто подбати про узгодження системи. Спочатку нас трохи турбують високі частоти, які звучать трохи жорстко та різко. Через кілька днів використання ця особливість вщухає, але все ще може виявлятися, якщо ви використовуєте ці колонки з яскравим чи агресивним посиленням. Старші покоління Q Acoustics значно менш вимогливі до партнерського обладнання.

Однак немає жодних сумнівів у запропонованій ясності та розумінні. Як і їхні молодші брати та сестри, ці колонки розкривають безліч деталей. Вони можуть заглибитись у складні твори, такі як «Музика для 18 музикантів» Стіва Райха, та надати чітку інформацію. Вони ніколи не звучать плутано і примудряються утримувати безліч інструментальних напрямків, не втрачаючи при цьому музичного цілого. Це непросте завдання.

Ми також вражені динамічними здібностями 5050. Вони можуть легко перейти від шепоту до оркестру на повній потужності, зберігаючи при цьому вміння передати нюанси та пристрасть сольним голосом, що стає зрозумілим, коли ми граємо «Хресний Бог Міссісіпі» Ніни Сімоне. В абсолютному вираженні було б непогано мати трохи більше природного багатства в середньому діапазоні, але важко сперечатися з артикуляцією та витонченістю 5050 у цій галузі. Динаміки максимально використовують енергію пісні і напрочуд спритно передають непереборний ритмічний драйв твору. Ця ритмічна здатність підтверджується, коли ми слухаємо композицію Heligoland групи Massive Attack пізніше під час нашої сесії прослуховування, а також завидний діапазон талантів динаміків у галузі низьких частот та динамічної ударності.

Вердикт
Q Acoustics легко могла б помилитися. Найменші моделі 5040 - відмінні динаміки, і масштабування компонентів могло б не увінчатися успіхом. Насправді колонки Q Acoustics 5050 роблять все, що можуть їх молодші брати і сестри, але додають додаткову дозу авторитетності і трохи спокійнішої манери. Якщо у вас є місце та додатковий бюджет, наші гроші підуть саме сюди.

Q Acoustics 5050 – це колонки з приємним зрілим звучанням, що забезпечують вражаючу чіткість та масштаб. Однак, щоб сяяти, їм потрібна ретельна добірка систем.

Плюси:
+ Ясність і розуміння
+ Сильна динаміка з вражаючим басом
+ Приємний ритмічний драйв
+ Відмінне складання

Мінуси:
- Вимагає обережності у партнерстві
- Найкраще працює у великих приміщеннях

Оцінки:
- Звук: 5
- Складання: 5
- Сумісність: 4