Це важливий ефект, який використовується майже в кожному треку, але як він творить чудеса?
Навіть найменший простір створить певну реверберацію, яка буде сприйнята слухачем. Ця реверберація створюється за рахунок відображення будь-якого звуку у просторі від доступних поверхонь назад до слухача. Навіть салон автомобіля вироблятиме внутрішні відображення. Звичайно, більший простір і більше матеріалів, що відображають, приведуть до набагато більшої реверберації.
Є лише тонкі різницю між слуховими явищами, відомими у термінах музичного виробництва як реверберація і затримка, що може призвести до плутанини. Затримка насправді імітує луна — ефект, що виникає, коли звук відбивається від фізичного оточення слухача, створюючи враження повторення вихідного звуку. Коли кілька луна доходять до слухача в такій тісній послідовності, що стають невідмінними один від одного, ми називаємо це реверберацією.
Реверберація складається із трьох окремих фаз. Перший - це вихідний звук, Іноді званий імпульсом. Друга фаза відома як фаза «ранніх роздумів», коли перше відлуння досягає слухача, оскільки він підсвідомо оцінює розмір простору.
Ранні відображення легше відрізнити один від одного, ніж саму реверберацію, що становить третю фазу, що характеризується множинними лунами, що перекриваються. Реверберація поступово згасає, при цьому загальний час реверберації визначається безліччю факторів, включаючи матеріали та твердість стін, загальну форму простору та наявність у ньому ще об'єктів.
Спочатку реверберацію створювали шляхом простого запису певному просторі; це був єдиний вірний спосіб отримати бажаний звук. У 40-х роках були розроблені пластинчасті та пружинні ревербератори, які вперше дозволили звукорежисерам штучно відтворювати простір. Це буквально змінило звучання музичного виробництва – майже кожен мікс, створений з цього моменту, містив своєрідний процесор реверберації, що додає простір та вимірювання записів того часу.
Ранні ревербератори були великими, громіздкими і вимагали серйозного устаткування. Навіть із появою цифрових процесорів, що монтуються у стійку, професійні ревербератори вимагали значних інвестицій. Тепер нам пощастило мати доступ до всіх цих методів створення реверберації у формі цифрових емуляцій. Це дає нам можливість змішувати різні простори та створювати справжній контраст.
Давайте розглянемо кілька різних типів реверберації та способи їх створення.
Ableton
Convolution Reverb від Ableton — це набір ревербераторів на основі семплів із сотнями імпульсних відгуків із реальних просторів та обладнання світового класу
Ревербератори Convolution використовують запис реального простору, що називається імпульсною характеристикою. Цей початковий запис часто виконується з використанням тестового сигналу або клацання як джерело. Отриманий запис (і деякі розумні математичні розрахунки) потім використовуються для створення реалістичної реверберації. Стверджувалося, що ці реверберації є одними з найреалістичніших із існуючих, і вони навіть переконують слухачів, що вони перебувають у реальному просторі, що імітується.
Ці реверберації часто викликають меншу навантаження процесор, ніж традиційні ефекти, але займають багато місця на диску. Вони можуть бути досить дорогими через обсяг необхідних розробок. Реверберація згортки, ймовірно, найкраще підходить, якщо ви шукаєте абсолютний реалізм та менше навантаження на процесор.
Алгоритмічна реверберація – основа студійної техніки. Більшість плагінів та цифрового обладнання, що створюють ефекти реверберації, використовують цей метод створення звуку. По суті, ми маємо тут процесор, який обробляє числа та код для створення наближення до реалістичного простору.
Результат тут буде різним, оскільки деякі компанії (Lexicon, TC Electronic, UVI, Sonnox тощо) повністю опанували мистецтво написання алгоритмів, тоді як інші пропозиції можуть бути не такими визначними. Справжнім плюсом тут є те, що плагіни не містять семплів, тому мають невеликий розмір. Часто, якщо алгоритми добре оптимізовані, завантаження ЦП також може бути помірним.
Алгоритмічна реверберація найкраще підходить для повсякденного використання, оскільки досить поширена в більшості DAW. Вони легко встановлюються та можуть створювати практично будь-яку форму реверберації.
Plate
Модель Rev PLATE-140 від Arturia відтворює в програмному забезпеченні культову пластинчасту реверберацію EMT 140 (Зображення надано Arturia)
Пластинчаста реверберація має деяку подібність до пружинної реверберації в тому сенсі, що для створення ефекту реверберації в ній використовується механічний пристрій. Великі металеві пластини підвішуються у вузьких просторах, потім цей простір подається звук, а отримана реверберація фіксується на вихідному етапі. Для тарілки реверберація працює добре, потрібен великий простір, але звук, що створюється, може бути приголомшливим.
Хоча справжню річ можна знайти тільки в професійних установках, зараз існує кілька відмінних копій програмного забезпечення. Хороші емуляції пластинчастої реверберації можуть звучати чудово і дуже добре працювати практично з будь-чим, але найбільш відомі їх використання з вокалом та органічними інструментами, такими як фортепіано та гітара.
Spring
Пружинні ревербератори були першими апаратними ревербераторами, у яких використовувалася справжня фізична пружина у корпусі створення ілюзії фізичного простору. Хоча зараз це далеко не найреалістичніша форма реверберації, вона має величезний характер і досі використовується в багатьох студіях.
Він має одночасно металеву та аналогову якість і широко використовується для обробки гітари, вокалу та синтезатора. Існує кілька чудових емуляцій пружин, і ви навіть знайдете працюючі пружинні ревербератори, вбудовані в деякі гітарні підсилювачі.
Запис реального простору
Найреалістичніший спосіб створити простір – записати його! Для цього вам потрібно або піти в простір і записати звук, який ви хочете у своєму міксі, або відправити щось із вашого міксу (в реальному часі) на набір динаміків, які відтворюються у просторі та, у свою чергу, записуються. Це може бути досить складним, але насправді так роблять у багатьох студіях.
Спеціально для цієї мети можна використовувати виділені або приміщення, що не використовуються. У необхідному просторі буде встановлений комплект динаміків, а реверберація, що виникає, вловлюватиметься парою високоякісних стереомікрофонів. Потім це можна використовувати назад у міксі - по суті, ви використовуєте кімнату як великий блок ефектів.
Запис реальних просторів – найкращий спосіб створити ефект реверберації. Це настільки реально, наскільки це можливо, але для цього знадобиться деяка робота та якісний комплект.
Що таке реверберація та як вона працює?
Posted by Новости, анонсы и обзоры 0Відгуки